A pályázatokban bízik a hazai nyúlágazat
A magyar nyúltartó gazdák kifejezetten nehéz helyzetben vannak, mivel költségeik növekedése miatt a nyúlhús-előállításban legtöbbjüknek nullszaldós vagy veszteséges a működése.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2023/04/Kepernyofoto-2023-04-23-13.55.04.png)
Nehéz helyzetben a hazai nyúltermelők
A magas takarmányárak és energiaárak is súlyos terhet jelentenek a gazdáknak. Juráskó Róbert, a Nyúl Terméktanács elnöke az Agroinformnak nyilatkozva elmondta, hogy bár némi takarmányár-csökkenés megfigyelhető, a magasabb árak miatt ők mégis májusig-júniusig dolgoznak.
Az energiaárak változására viszont nem számítanak, így nagy reményeket fűznek a pályázati forrásokhoz. Az állattartóknak szánt pályázatok révén ugyanis lehetőség nyílik a megújuló energiák hasznosításával költségeik csökkentésére. Jelenleg a nyúlhús-előállítás a nullszaldó és a veszteség között egyensúlyoz, és a szektor húskibocsátása az előző negyedévben 15-20 százalékkal csökkent.
A felvásárlási árak azonban 15-20 százalékkal növekedtek az élősúly növekedésével arányosan, így az ágazatban készült nyúltermékek ára nem nőtt az elmúlt 10 évben. Jelenleg kb. 60-65 nyúltelep van Magyarországon, ahol 100-105 ezer anyanyúl és azok szaporulata él.
Az itthon előállított nyúlhús nagy része uniós exportra készül. A magyar nyúlfajták megfelelnek a nemzetközi piaci igényeknek, és a vágási kihozataluk is legalább 60 százalékos.
Kapcsolódó cikkeink
Költséghatékony nyúlhústermelést tesz lehetővé egy magyar fejlesztés
Költséghatékony nyúlhústermelést tesz lehetővé az Állatorvostudományi Egyetem és a Tetrabbit…
Tovább olvasom >Digitális Forradalom a nyúlhústermelésben: sikeresen zárult a Tetrabbit és az Állatorvostudományi Egyetem innovatív projektje
A digitalizáció az élet minden területét átalakítja. Ma már mindenki…
Tovább olvasom >Ritkább lett a nyúlhús Magyarországon
A nyúlhús hagyományosan népszerű alapanyag Magyarországon, kiválóan felhasználható sütve, rántva…
Tovább olvasom >További cikkeink
VOSZ Barométer – 2024. II. negyedév: kötelező optimizmus vagy valódi növekedés?
Az inflációs érzékelés továbbra is jelen van hazai vállalkozásoknál, miközben…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >