A nyertesek és a karrieristák a fő papírfogyasztók
A GfK Hungária és a Szonda Ipsos közös adatbázisából, a Product Media Indexből (PMX) származó adatok alapján megállapítható, hogy közel minden második magyar háztartásban használatos a háztartási papírtörlő és papírszalvéta. Ezeknek az eldobható háztartási papíráruknak a használói főként a munkájukban sikeres „nyertesek”, és egyediségre törekvő „öntörvényű karrieristák” körében találhatók meg.
A két kategória vásárlói szabadidejüket előszeretettel töltik „aktív, nőies” tevékenységekkel – az e csoportba tartozók 58 százaléka használ háztartási papírtörlőt, és 51 százalékuk papírszalvétát. Tevékenységi profiljukban hangsúlyosan jelennek meg az otthon, „négy fal között” folytatott tevékenységek, az átlaghoz képest különösen jellemző rájuk a könyv- és újságolvasás, vagy a társasjátékozás.
A kétféle háztartási papíráru vásárlóit fogyasztási szokások alapján tipizálva megállapíthatjuk, hogy e vásárlókra elsősorban az önmaguk megkülönböztetésére törekvő, „szuverén, költekező”, és a „konzervatív, minőségorientált” jegyek illenek.
A papírtörlőt és -szalvétát rendszeresen vásárlók legnagyobb arányban a kifejezetten intenzív internethasználók körében találhatók meg. Számukra gyakorlatilag a világháló az egyetlen olyan médium, amelyet szinte „habzsolnak”. Ugyanakkor az átlagosnál kisebb érdeklődést tanúsítanak a bulvárlapok és a férfimagazinok iránt, továbbá a közszolgálati tévé és rádió sem köti le őket túlzottan.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >