A nyertesek és a karrieristák a fő papírfogyasztók
A GfK Hungária és a Szonda Ipsos közös adatbázisából, a Product Media Indexből (PMX) származó adatok alapján megállapítható, hogy közel minden második magyar háztartásban használatos a háztartási papírtörlő és papírszalvéta. Ezeknek az eldobható háztartási papíráruknak a használói főként a munkájukban sikeres „nyertesek”, és egyediségre törekvő „öntörvényű karrieristák” körében találhatók meg.
A két kategória vásárlói szabadidejüket előszeretettel töltik „aktív, nőies” tevékenységekkel – az e csoportba tartozók 58 százaléka használ háztartási papírtörlőt, és 51 százalékuk papírszalvétát. Tevékenységi profiljukban hangsúlyosan jelennek meg az otthon, „négy fal között” folytatott tevékenységek, az átlaghoz képest különösen jellemző rájuk a könyv- és újságolvasás, vagy a társasjátékozás.
A kétféle háztartási papíráru vásárlóit fogyasztási szokások alapján tipizálva megállapíthatjuk, hogy e vásárlókra elsősorban az önmaguk megkülönböztetésére törekvő, „szuverén, költekező”, és a „konzervatív, minőségorientált” jegyek illenek.
A papírtörlőt és -szalvétát rendszeresen vásárlók legnagyobb arányban a kifejezetten intenzív internethasználók körében találhatók meg. Számukra gyakorlatilag a világháló az egyetlen olyan médium, amelyet szinte „habzsolnak”. Ugyanakkor az átlagosnál kisebb érdeklődést tanúsítanak a bulvárlapok és a férfimagazinok iránt, továbbá a közszolgálati tévé és rádió sem köti le őket túlzottan.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Indul a karácsonyi roham a játékpiacon
Kezdetét veszi a hazai játékpiac legforgalmasabb időszaka: a karácsony előtti…
Tovább olvasom >Többutas csomagolások jövője – mire készüljön a kereskedelmi szektor?
Az Európai Parlament 2024. április 24-én jogalkotási állásfoglalást adott ki…
Tovább olvasom >10 éves a magyar Black Friday – az akcióvadászattól a tudatos vásárlásig
A Black Friday Magyarországon 10 év alatt sokat változott: míg…
Tovább olvasom >