A nyertesek és a karrieristák a fő papírfogyasztók
A GfK Hungária és a Szonda Ipsos közös adatbázisából, a Product Media Indexből (PMX) származó adatok alapján megállapítható, hogy közel minden második magyar háztartásban használatos a háztartási papírtörlő és papírszalvéta. Ezeknek az eldobható háztartási papíráruknak a használói főként a munkájukban sikeres „nyertesek”, és egyediségre törekvő „öntörvényű karrieristák” körében találhatók meg.
A két kategória vásárlói szabadidejüket előszeretettel töltik „aktív, nőies” tevékenységekkel – az e csoportba tartozók 58 százaléka használ háztartási papírtörlőt, és 51 százalékuk papírszalvétát. Tevékenységi profiljukban hangsúlyosan jelennek meg az otthon, „négy fal között” folytatott tevékenységek, az átlaghoz képest különösen jellemző rájuk a könyv- és újságolvasás, vagy a társasjátékozás.
A kétféle háztartási papíráru vásárlóit fogyasztási szokások alapján tipizálva megállapíthatjuk, hogy e vásárlókra elsősorban az önmaguk megkülönböztetésére törekvő, „szuverén, költekező”, és a „konzervatív, minőségorientált” jegyek illenek.
A papírtörlőt és -szalvétát rendszeresen vásárlók legnagyobb arányban a kifejezetten intenzív internethasználók körében találhatók meg. Számukra gyakorlatilag a világháló az egyetlen olyan médium, amelyet szinte „habzsolnak”. Ugyanakkor az átlagosnál kisebb érdeklődést tanúsítanak a bulvárlapok és a férfimagazinok iránt, továbbá a közszolgálati tévé és rádió sem köti le őket túlzottan.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Ezer vízügyi szakember dolgozik az aszály elleni küzdelemben
Országszerte ezer vízügyi szakember dolgozik az aszály elleni küzdelemben és…
Tovább olvasom >Hazánk újra mentes a magas patogenitású madárinfluenzától
Magyarország ismét madárinfluenzától mentesnek minősül az Állategészségügyi Világszervezet (WOAH) előírásai…
Tovább olvasom >Közép-Európa a non-food diszkontok célkeresztjében
Az Action, a Woolworth és a Tedi Közép- és Délkelet-Európában…
Tovább olvasom >