A nyári grillszezonra időzítette baromfihús kampányát az Agrármarketing Centrum
A nyári grillszezon számtalan lehetőséget kínál, hogy különböző fűszerekkel, pácokkal ízletes, könnyű fogásokat készítsünk. A baromfihús is népszerű grill alapanyag, ráadásul könnyen és gyorsan elkészíthető. A csirke mellett érdemes a pulykahúst, sőt, a víziszárnyasokat is ily módon elkészíteni, hiszen nem csak különleges, de az egészségtudatos étrend egyik legnépszerűbb húsféléje a baromfi. Nem csoda, hogy éppen most indította útjára a „Bárhol, bármikor, baromfi” szlogennel futó baromfihús fogyasztásösztönző kampányát az Agrárminisztérium, az Agrármarketing Centrum és a Baromfi Termék Tanács.
A nyári melegben kifejezetten fontos ügyelnünk arra, hogy könnyen készíthető és könnyen emészthető ételeket fogyasszunk. A baromfihús mindkét kritériumnak tökéletesen megfelel, így az utóbbi években kedvelt grill alapanyag lett. A hazai baromfiágazat ráadásul európai szinten is kifejezetten sokszínű, gyakorlatilag minden faj és hasznosítási típus megtalálható benne. A baromfihús fogyasztás jelenleg átlagosan 40 kg/fő/ év. A hazai termelésből származó baromfitermékek megfelelnek a világszinten is legszigorúbb EU szabályozás követelményeinek, így változatos, jó minőségű és biztonságos választása lehet a fogyasztóknak. A fogyasztói igények változása is azt mutatja, hogy a nyers termékeken túl egyre népszerűbbek az előre pácolt termékek, amely egyszerű és gyors grillezést tesz lehetővé – mondta el a kampányt nyitó sajtótájékoztatón Tarpataki Tamás, az Agrárminisztérium agrárpiacért felelős helyettes államtitkára. Hozzátette: baromfihúsból az önellátottsági szintünk mintegy 160-180%, azaz a belföldi fogyasztás kielégítésén túl jelentős exporttermékünk is.
A baromfihús számtalan kedvező élettani hatással bír
Nem csak fontos vitaminok és ásványianyagok tárháza (mint például az A-, B- és D-vitamin), de a csirkehús például kiváló omega-3 zsírsav forrás – hangsúlyozta beszédében Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője. A szakember elmondta, a szervezet 2017 óta ötödik alkalommal szervez fogyasztásösztönző kampányt a baromfihús népszerűsítésére. – A baromfihús a magyar konyha nélkülözhetetlen alapanyaga, ráadásul könnyen emészthető, teljes értékű fehérjeforrás, egyszerűen beilleszthető az egészségtudatos étrendbe is. Az Agrármarketing Centrum online megjelenésekkel, közösségi média kampánnyal, valamint egy nyereményjátékkal ösztönzi a baromfitermékek keresletét. A minden kérdést helyesen megválaszolók között kisorsolunk egy fődíjat, a nyeremény egy gázos grillsütő és egy baromfitermékkel teli csomag lesz. Ezen kívül további tíz győztes ajándékcsomagot kap. Éppen ezért érdemes a jatek.amc.hu oldalon a kérdéseket kitölteni – tette hozzá Ondré Péter.
Dr. Csorbai Attila, a Baromfi Termék Tanács elnöke megerősítette, hogy a magyar baromfihús kiváló minőséget képvisel
Ha biztosra szeretnénk menni, válasszuk a Magyar Baromfi védjeggyel rendelkező termékeket, így garantált minőségű, Magyarországon nevelt hústermékhez juthatunk. A baromfi ágazat teljesítménye évek óta rendkívüli, hiszen a belföldi ellátáson túl bőven jut exportra. Az exporttermékek között a legjelentősebb a vízi szárnyas, amelynek nyolcvan százaléka kerül külföldi piacra – ismertette a szakember. A sajtótájékoztatón elhangzott: 2022-ben is legnagyobb mennyiségben csirkehúst fogyasztottunk, ez az összes fogyasztás mintegy 85%-a, de kedvelt a rendkívül alacsony zsírtartalmú pulykahús (3 kg/fő/év), valamint a víziszárnyas fogyasztás is (2 kg/fő/év). A baromfiágazat kiemelt helyzetét mutatja, hogy 2014 óta ünneplik minden május 10-én a Baromfi Világnapot, amely évről évre felhívja a figyelmet a baromfiágazat szereplőire. A baromfi fogyasztásösztönző kampány idén mintegy 50 millió forintból valósul meg és augusztus közepéig tart.
AMC
Kapcsolódó cikkeink
AM: a Szupermenta termékteszt program többletinformációt ad a vásárláshoz
A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) Szupermenta termékteszt programja fontos többletinformációt…
Tovább olvasom >Január 1-jétől a felvásárlóknak 30 napon belül ki kell fizetni a termelőket
A 30 napos fizetési határidő a mezőgazdasági és élelmiszeripari termékek…
Tovább olvasom >SIAL: fókuszban a fenntartható élvezet
A globális élelmiszeripar legfontosabb eseménye minden páros évben a SIAL,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin 2024/12-2025/1. száma
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 192 oldalon jelent meg. Alább, a levél alján…
Tovább olvasom >Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >