A növényi termékek ára nőtt, az élő állatoké csökkent
A KSH adatai szerint 2018 júniusában a mezőgazdasági termelői árak összességében változatlanok maradtak az előző év azonos időszakához képest, amit a növényi termékek árának 3,5%-os növekedése, valamint az élő állatok és állati termékek árának 5,6%-os csökkenése eredményezett.
2018 júniusában 2017 júniusához képest a gabonafélék ára 13%-kal emelkedett. A gyümölcsök ára 19%-kal esett vissza, ezen belül a jelentős súlyt képviselő meggyfélék termelői ára 40%-kal volt alacsonyabb, miközben a felvásárolt meggy mennyisége közel két és félszeresére nőtt. A zöldségfélék ára 4,6, a burgonyáé 34%-kal lett magasabb. Az élő állatok ára 7,9, az állati termékeké 0,4%-kal csökkent, a vágósertés ára 18%-kal volt alacsonyabb. A tojás ára 1,8%-kal emelkedett.
2018 január–júniusában az előző év azonos időszakához viszonyítva a mezőgazdasági termelői árak összességében nem változtak, ezen belül a növényi termékek ára 1,0%-kal emelkedett, az élő állatok és állati termékeké 1,7%-kal mérséklődött. A zöldségfélék ára 1,7%-kal csökkent, a gyümölcsöké 2,8%-kal nőtt. A burgonya ára 13%-kal volt alacsonyabb. A vágósertés ára 13%-kal esett vissza. A tej ára 2,8, a tojás ára 13%-kal lett magasabb.
A mezőgazdasági termelés ráfordítási árai 2,3%-kal voltak magasabbak, ami a folyó termelőfelhasználás árszínvonalának 1,9 és a mezőgazdasági beruházások árszínvonalának 5,5%-os emelkedéséből adódott.
Az agrárolló (a mezőgazdasági termelőiár- és ráfordításiár-index hányadosa) értéke 97,8% volt. //
Kapcsolódó cikkeink
A váratlanul alacsony júniusi infláció meglepte az elemzőket
A héten megjelent magyar inflációs adat kellemes meglepetést okozott: a…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 5,2 százalékkal csökkent májusban
Májusban az ipari termelés volumene 5,2, munkanaphatástól megtisztítva 4,9 százalékkal…
Tovább olvasom >Az MVI statisztikai helyzetjelentése a vendéglátásról
A Magyar Vendéglátók Ipartestülete (MVI) minden évben közzéteszi statisztikai helyzetjelentését…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >