A nőknek a nívós áruválaszték, a férfiaknak a kisebb, közelben lévő bolt jelent vonzerőt
A GfK Hungária Piackutató Intézet Shopping Monitor elnevezésű tanulmánya kitér a nemek közötti vásárlási különbségekre is.A hölgyek ritkábban, de nagyobb mennyiségben vásárolnak be, és
hajlandók többet utazni azért, hogy elvárásaiknak minél inkább megfelelő
üzletben vásároljanak. Köztük viszont gyakoribb az úgynevezett impulzus
vásárló, akik olyan árucikket vásárolnak, amelyet nem terveztek meg előre. Főleg
a vonzó csomagolás hat rájuk ösztönzően.
A férfiak inkább a kis alapterületű boltokat szeretik és
igen keveset törődnek a bolt által kínált egyéb szolgáltatásokkal. Az urakat
kevésbé érdekli az árszínvonal és az áruválaszték, de a minőségre ők is
érzékenyek.
A kor előrehaladtával csökken az impulzusvásárlások aránya
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Új felmérés: a vásárlók nem kérnek a mérgező vegyszerekből
Egy új, öt országot érintő felmérés komoly aggodalmakat tárt fel…
Tovább olvasom >Veszteségbe fordult a friss tej értékesítése – rávilágított a GVH grafikonja
A magyar kiskereskedelem egy újabb, eddig kevésbé reflektorfényben lévő problémája…
Tovább olvasom >Lassan elfogynak a sarki kisboltok: 22 ezer bolt tűnt el négy év alatt
2024 végére több mint 5200 kiskereskedelmi üzlet szűnt meg Magyarországon…
Tovább olvasom >