A NielsenIQ és a GfK egyesül, így a fogyasztói és kiskereskedelmi mérések terén vezető globális információs és elemzési szolgáltatót hoz létre
A döntéssel két egymást kiegészítő globális vezető kutatóintézet egyesül, amelyek kiskereskedők és márkák számára szolgáltatnak széles körű kiskereskedelmi és vásárlói információkat a teljes bolt-monitorozás és a legmodernebb technológia segítségével. Ezáltal pedig a megerősített többcsatornás mérési képességekkel rendelkező kiskereskedelmi és vásárlói mérési adatok vezető szolgáltatóját hozzák létre. Az egyesített vállalat páratlan globális befolyással és iparági lefedettséggel fog rendelkezni, erős platformot teremtve az innovatív ügyfélmegoldások szállítására, és új lehetőségeket nyit a növekedésre.
Az Advent International („Advent”) lesz a többségi részvényes az egyesült társaságban, míg a Nürnbergi Piaci Döntések Intézete („NIM”) és a KKR továbbra is jelentős részvényesek maradnak.
A NielsenIQ és a GfK SE („GfK”), a globális információs szolgáltatások két vezető vállalata ma bejelentette, hogy végleges megállapodást kötöttek, amelynek révén a vállalatok egyesíteni kívánják erőiket és tudásukat, új lehetőségeket teremtve ezáltal a vásárlói és kiskereskedelmi mérési ágazatban. A legmodernebb felhőtechnológián alapuló konstrukció kiegészítő adatokat és elemzési eszközöket egyesít, hogy átfogó képet adjon a vásárlók költéséről a teljes bolt-monitorozáson keresztül, lehetővé téve az ügyfelek számára, hogy előre jelezzék a trendeket, és gyorsabban reagáljanak a vásárlói igényekre és elvárásokra. A megállapodás feltételeit nem hozták nyilvánosságra.
A GfK vezető pozíciója a technológia és a tartós fogyasztási cikkek területén 67 országban, valamint a NielsenIQ vezető pozíciója a gyorsan mozgó fogyasztási cikkek mérésében 90 országban az új konstrukció keretében lehetővé teszi a terjeszkedést a vállalatok hagyományos ügyfélágazatain, valamint új piaci szegmenseken belül. A világszerte szélesebb körű technológiai és üzemeltetési tehetségbázissal rendelkező egyesült vállalat még gyorsabban képes majd újítani és új termékeket hozni a piacra, majd a piacok és iparágak szélesebb körére skálázni őket. Mindkét vállalat szilárdan hisz az egyesülés stratégiai jelentőségében, és az üzlet további bővítésére törekszenek mind földrajzi értelemben, mind vertikálisan.
„Az elmúlt évben a NielsenIQ organikus és anorganikus módon is befektetett a legátfogóbb lefedettségbe, a legfejlettebb technológiákba és a prediktív analitikába, hogy ügyfeleink teljes mértékben megértsék fogyasztóikat” – mondta Jim Peck, a NielsenIQ vállalat ügyvezető elnöke és vezérigazgatója. „Piacvezető képességeink egyesítése lehetővé teszi számunkra, hogy tovább gyorsítsuk az innovációt, amely a legjobban szolgálja kibővült ügyfélbázisunkat, és jelentős értéket biztosít valamennyi érdekelt fél számára. A GfK-val együtt lehetőségünk nyílik arra, hogy befolyásoljuk a globális kiskereskedelmi és vásárlói mérések jövőjét – gyorsan, éles szemmel és egymáshoz kapcsolódva.”
A NielsenIQ felhő alapú Connect platformjának és omnichannel mérési technológiáinak, valamint a GfK nemrégiben elindított gfknewron platformjának kombinációja révén a vállalat igazi elemzési vezetővé válik a piacon. Megoldásai harmonizált, részletes és konzisztens képet adnak a fogyasztói vásárlási magatartásról a csatornákon és kategóriákon keresztül, lehetővé téve a valós idejű döntéseket a teljesítmény fokozása és a növekedés elősegítése érdekében. A két vállalat a tehetségek és a szakértelem széles skáláját fogja össze, a mérési és elemzési képességek bizonyított sikerével.
„A GfK az elmúlt években sikeres digitális átalakuláson ment át a nyereséges és fenntartható növekedés irányában. A NielsenIQ-val való egybeolvadásunk a következő logikus lépés számunkra, vállalatunk fejlődésének következő szintjét támogatja” – mondta Lars Nord, a GfK ideiglenes vezérigazgatója és pénzügyi igazgatója. „A NielsenIQ-val való egybeolvadás lehetővé teszi számunkra, hogy ügyfeleinket abban támogassuk, hogy szervezeteikben globális szinten okosabb döntéseket hozzanak, és felgyorsítja az innováció a következő szakaszát. Ennek köszönhetően jelentős új növekedési lehetőségeket aknázhatunk ki.”
Tulajdonjog
Ezzel a tranzakcióval az Advent az egyesült társaság többségi részvényese lesz. Az Advent egy 2021-ben lezárult tranzakció során felvásárolta a NielsenIQ-t.
„Óriási lehetőséget látunk a két vállalat erős márkáira és élvonalbeli platformjaira való építkezésben” – mondta Chris Egan, az Advent ügyvezető partnere. „Tekintettel a hamarosan létrejövő egyesült entitás képességeire és erőforrásaira, biztosak vagyunk abban, hogy képesek vagyunk valóban globális vezető szerepet kiépíteni a fogyasztói és kiskereskedelmi adatok terén. Globális befolyásunkra és működési erősségünkre támaszkodva törekszünk arra, hogy tovább bővítsük az üzletágat, és javítsuk pozícióját a kialakult és feltörekvő piacokon.”
A GfK-nak a NIM-ből való 1984-es kiválása óta a NIM a társaság többségi részvényese, és továbbra is az új egyesült társaság egyik kulcsfontosságú részvényese marad. A tranzakció alapján a NIM vezető nemzetközi kutatóintézetként tovább mozdíthatja és felgyorsíthatja fejlődését.
„A piackutatás két vezető szereplője, a GfK és a NielsenIQ közel 200 éves tapasztalattal rendelkezik. Egyedülálló lehetőségnek tekintjük egymást kiegészítő erősségeik kombinációját, amely mindkét fél számára izgalmas új üzleti lehetőségeket teremt. A kombináció tehát mind az alkalmazottaik, mind a vásárlóik, mind a kiskereskedelmi partnereik érdekét szolgálja” – mondta Manfred Scheske, a NIM elnöke, majd így folytatta: „Az új cég jelentős részvényeseként a NIM folytatni tudja vezető nemzetközi kutatóintézetként való fejlődését, teljesíteni tudja az egyesület alapszabályában meghatározott fő célját, és megfelel alapítói ambícióinak.”
A NIM mellett a KKR kisebbségi részvényesként továbbra is az egyesült társaságban marad. A globális befektetési cég 2017-ben a GfK-t a NIM mellé vette át, hogy támogassa a GfK stratégiai átalakulását és előkészítse az utat a fenntartható növekedéshez. A vállalat vezetői csapatával szoros együttműködésben a NIM és a KKR egy átfogó átalakításban támogatta a vállalatot, fókuszálta portfólióját, bevezette az élvonalbeli prediktív elemzési ajánlatokat, és felgyorsította organikus növekedését.
„A GfK ma sokkal erősebb, mint öt évvel ezelőtt volt, és a 2021-es eredmények a GfK erőfeszítéseit és készségét igazolják, hogy folytassa az integrált adat-, elemző- és tanácsadó céggé válásához vezető utat, hogy kiváló szolgáltatásokat nyújthasson ügyfelei számára. Meggyőződésünk, hogy a GfK és a NielsenIQ egyesítése egy olyan konstrukció, amely lehetővé teszi, hogy a GfK még gyorsabb ütemben haladjon tovább növekedési és innovációs pályáján” – mondta Philipp Freise, a KKR európai magántőke-részlegének partnere és társvezetője.
A tranzakció várhatóan még idén vagy jövő év elején zárul, a szokásos zárási feltételek teljesülésétől függően. Zárásig a NielsenIQ és a GfK független vállalatok maradnak, amelyek jelenlegi stratégiáikra és növekedési terveikre összpontosítanak.
Forrás: nielseniq.com
Kapcsolódó cikkeink
Fenntartható nem kell, de bio legyen?
Németországban jelentősen visszaesett a fenntartható termékek iránti kereslet, ami új…
Tovább olvasom >Optimistán szenvednek a márkák, sikertől duzzadnak a drogériák – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 2. rész)
Közel 1100 „diák” iratkozott be az FMCG Szabadegyetemre, hogy szeptember…
Tovább olvasom >Rekordösszeget spórolnak a német fogyasztók a fenntartható élelmiszereken
Németországban rekordalacsony szintre esett vissza a fenntartható termékek vásárlási hajlandósága.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >