Magazin: A NETA hatott a magvak, aszalványok piacára is
Míg a sós magvak fő idénye a „lazulós” nyár, az aszalványok szezonja az év hidegebb fele, ezen belül is a háziasszonyok sütési kreativitását beindító év végi ünnepek. A népegészségügyi termékadó sok terméktípus esetében hozott áremelkedést és így piacszűkülést. A márkagyártók az év végén erősítenek a marketingen, hogy a figyelmet márkáik értékeire és az újdonságaikra irányítsák.
A NETA a sós magvak és drazsírozott termékek piacán is növekedést hozott a fogyasztói árak tekintetében, ami az eladások mennyiségi csökkenéséhez vezetett. Sok termék – részben ezzel összefüggésben – eltűnt vagy átalakult.
Ha tél, akkor aszalványok
– A mi termékeink már korábban is az egészségtudatos életszemlélet jegyében készültek, így ezeket nem érintette az adó – jelzi Kökényesi Sándor, a NOBILIS Zrt. belkereskedelmi igazgatója. – Cégünk immár 20 éves tapasztalattal rendelkezik az egészség megőrzésében, a változatos táplálkozás elengedhetetlenül fontos kategóriáinak (natúr és csokis almaszirom, drazsírozott magvak, aszalványok) gyártásával. Az általunk forgalmazott saját fejlesztésű drazsírozott mandula-, meggytermékek esetében nincs jelentős szezonalitás, de természetesen az ünnepek az átlagosnál magasabb forgalmat generálnak.
A nyári hónapokban, a nyaralások szezonjában növeltük ezeknek a termékeknek a penetrációját: kiterjesztettük a választékot, és kiemelt kihelyezést, akciót szerveztünk a benzinkutakon, hogy a termékek útközben is rendelkezésére álljanak az önmagukat egészségesen kényeztetni akaróknak.
Az aszalványok szegmensében a szezon – a friss gyümölcsök fokozatos eltűnésével – szeptembertől húsvétig tart. Így ekkor a NOBILIS is erre a termékkörre összpontosít: ennek megfelelően alakítja minden évben akciós tervét, kiemelten kezelve a sütési időszakokat és a nagyobb névnapokat, tudjuk meg Kökényesi Sándortól.
Sárgaborsóból többet vesznek
Vannak más termékkörök is, amelyek fogyását nagymértékben meghatározza a szezonalitás. Ilyen például az étkezési lencse: eladásának 80 százaléka a szilveszteri időszakban realizálódik, tudjuk meg Papp Krisztiántól, aki a szegmensben piacvezető PA-COMP Kft. kereskedelmi igazgatója.
– A száraz hüvelyesek kiskereskedelmi eladásai a 2010–2011-es években emelkedtek, azonban a 2012-es szezonban változást tapasztalunk – mondja Papp Krisztián.
– A legnagyobb eladásokat a termékek akcióiban érik el.
A válság hatására az olcsóbb kategóriájú száraz hüvelyesek, mint például a sárgaborsó irányába tolódott el a kereslet, konstatálja a kereskedelmi igazgató.
– Megfigyelhető, hogy a vásárlók nagyon odafigyelnek a mindenkori bevásárlások kosárértékeire. Ezért az árkategóriák és kiszerelések nagymértékben meghatározzák a vásárlói trendeket – állapítja meg.
Nyereményjátékkal ünnepel a NOBILIS
A NOBILIS üzletpolitikáját két fogalom köré szervezi, ezek pedig a hagyomány és az innováció.
– Úgy gondoljuk, hogy ésszerű, gondos termékfejlesztések és a NOBILIS márka tradíciója biztonságot, állandóságot ad a fogyasztónak. Így tudjuk megtartani hosszú távon a jelenlegi bázist, illetve bevonni egy jelentős, új fogyasztói kört – beszél filozófiájukról Kökényesi Sándor. – Tapasztalatunk szerint a fogyasztók elfogadják, hogy a NOBILIS márka alatt futó termékek összeolvadtak a minőséggel, az egyszerűen ehető terméknél többet, jobbat kapnak. Ezért a márkamenedzsment jegyében relaunchot hajtottunk végre, egységesítettük, új ruhába öltöztettük az almaszirom-kategória termékeit, és több új termékkel – karamellás mandula, joghurtos meggy, étcsokis almakarika, tejcsokis szalmaszál – jelentünk meg az év első felében.
A második félév fókuszában pedig az áll, hogy a vásárlókkal közösen megünnepeljék a NOBILIS 20 éves fennállását egy országos promócióval, tudjuk meg a belkereskedelmi igazgatótól. Céljuk ezzel a NOBILIS márka erősítése és ezzel egyidejűleg a penetráció maximalizálása. Október 1. és december 20. között a játékban szereplő termékekkel a vásárlók a 200 díszdobozos Nobilis meglepetés, vagy a 20 meggyes-csokoládés vitalizáló wellnesskezelés egyikét nyerhetik. A legszerencsésebb pedig karácsonyi ajándékként 2 millió forintot kap bankkártyán.
Új eszközökkel is reklámozzák a PACO-t
– A PA-COMP innovációit nem a piaci kényszer határozza meg, hanem előre meghatározott, jól felépített stratégiánk – szögezi le Papp Krisztián. – Az azonban kétségtelen, hogy a jelen piaci körülmények között sokkal intenzívebbek termékfejlesztéseink és azok bevezetése a piacra.
A cég jövőre ünnepli fennállásának 20 éves évfordulóját. Ez idő alatt profiljaiban, mint a száraz terményáruk, ízesített kukoricaextrudátumok, cukrászati és sütési alapanyagok, piacvezetővé vált. Ennek erősítésére alakították ki PACO márkanevüket, amely mögött jó minőségű termékek, valamint a nemzetközi piacon is egyre ismertebb arculat áll. Termékfejlesztéseiknél szem előtt tartják a hagyományos íz és tudatos táplálkozás harmóniáját.
– A Wellnut termékcsalád magas búzacsíra-tartalma miatt kitűnő élettani tulajdonságokkal rendelkezik, valamint a dióra érzékenyek is fogyaszthatják. 2012 novemberében mutattuk be Egyből finomat termékcsaládunkat, amely a száraz hüvelyesek világát egy új dimenzióba emeli. A 2013-as évünket újabb termékfejlesztéseink, valamint 20 éves jubileumunk megünneplése fogja meghatározni – mondja a cég kereskedelmi igazgatója, aki hozzáteszi:
– Mint ahogyan a korábbi években is, az őszi, illetve a karácsonyi szezonra időzítjük új termékeink bemutatását. Az elmúlt években változtattunk a megszokott marketingeszközeinken, új csatornákon, például szakmai, fogyasztói lapokban és televíziós reklámkampányokban népszerűsítjük termékeinket.
Sz. L.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Magyar női vízilabda támogatója lett a Helia-D
Együttműködési megállapodást jelentett be a Helia-D és az UVSE Vízilabda…
Tovább olvasom >Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >A vásárlókkal együtt segít a Lidl
A Lidl Magyarország a Baptista Szeretetszolgálat karácsonyi adománygyűjtő kampányához csatlakozott,…
Tovább olvasom >