Magazin: A NETA hatott a magvak, aszalványok piacára is
Míg a sós magvak fő idénye a „lazulós” nyár, az aszalványok szezonja az év hidegebb fele, ezen belül is a háziasszonyok sütési kreativitását beindító év végi ünnepek. A népegészségügyi termékadó sok terméktípus esetében hozott áremelkedést és így piacszűkülést. A márkagyártók az év végén erősítenek a marketingen, hogy a figyelmet márkáik értékeire és az újdonságaikra irányítsák.
A NETA a sós magvak és drazsírozott termékek piacán is növekedést hozott a fogyasztói árak tekintetében, ami az eladások mennyiségi csökkenéséhez vezetett. Sok termék – részben ezzel összefüggésben – eltűnt vagy átalakult.
Ha tél, akkor aszalványok
– A mi termékeink már korábban is az egészségtudatos életszemlélet jegyében készültek, így ezeket nem érintette az adó – jelzi Kökényesi Sándor, a NOBILIS Zrt. belkereskedelmi igazgatója. – Cégünk immár 20 éves tapasztalattal rendelkezik az egészség megőrzésében, a változatos táplálkozás elengedhetetlenül fontos kategóriáinak (natúr és csokis almaszirom, drazsírozott magvak, aszalványok) gyártásával. Az általunk forgalmazott saját fejlesztésű drazsírozott mandula-, meggytermékek esetében nincs jelentős szezonalitás, de természetesen az ünnepek az átlagosnál magasabb forgalmat generálnak.
A nyári hónapokban, a nyaralások szezonjában növeltük ezeknek a termékeknek a penetrációját: kiterjesztettük a választékot, és kiemelt kihelyezést, akciót szerveztünk a benzinkutakon, hogy a termékek útközben is rendelkezésére álljanak az önmagukat egészségesen kényeztetni akaróknak.
Az aszalványok szegmensében a szezon – a friss gyümölcsök fokozatos eltűnésével – szeptembertől húsvétig tart. Így ekkor a NOBILIS is erre a termékkörre összpontosít: ennek megfelelően alakítja minden évben akciós tervét, kiemelten kezelve a sütési időszakokat és a nagyobb névnapokat, tudjuk meg Kökényesi Sándortól.
Sárgaborsóból többet vesznek
Vannak más termékkörök is, amelyek fogyását nagymértékben meghatározza a szezonalitás. Ilyen például az étkezési lencse: eladásának 80 százaléka a szilveszteri időszakban realizálódik, tudjuk meg Papp Krisztiántól, aki a szegmensben piacvezető PA-COMP Kft. kereskedelmi igazgatója.
– A száraz hüvelyesek kiskereskedelmi eladásai a 2010–2011-es években emelkedtek, azonban a 2012-es szezonban változást tapasztalunk – mondja Papp Krisztián.
– A legnagyobb eladásokat a termékek akcióiban érik el.
A válság hatására az olcsóbb kategóriájú száraz hüvelyesek, mint például a sárgaborsó irányába tolódott el a kereslet, konstatálja a kereskedelmi igazgató.
– Megfigyelhető, hogy a vásárlók nagyon odafigyelnek a mindenkori bevásárlások kosárértékeire. Ezért az árkategóriák és kiszerelések nagymértékben meghatározzák a vásárlói trendeket – állapítja meg.
Nyereményjátékkal ünnepel a NOBILIS
A NOBILIS üzletpolitikáját két fogalom köré szervezi, ezek pedig a hagyomány és az innováció.
– Úgy gondoljuk, hogy ésszerű, gondos termékfejlesztések és a NOBILIS márka tradíciója biztonságot, állandóságot ad a fogyasztónak. Így tudjuk megtartani hosszú távon a jelenlegi bázist, illetve bevonni egy jelentős, új fogyasztói kört – beszél filozófiájukról Kökényesi Sándor. – Tapasztalatunk szerint a fogyasztók elfogadják, hogy a NOBILIS márka alatt futó termékek összeolvadtak a minőséggel, az egyszerűen ehető terméknél többet, jobbat kapnak. Ezért a márkamenedzsment jegyében relaunchot hajtottunk végre, egységesítettük, új ruhába öltöztettük az almaszirom-kategória termékeit, és több új termékkel – karamellás mandula, joghurtos meggy, étcsokis almakarika, tejcsokis szalmaszál – jelentünk meg az év első felében.
A második félév fókuszában pedig az áll, hogy a vásárlókkal közösen megünnepeljék a NOBILIS 20 éves fennállását egy országos promócióval, tudjuk meg a belkereskedelmi igazgatótól. Céljuk ezzel a NOBILIS márka erősítése és ezzel egyidejűleg a penetráció maximalizálása. Október 1. és december 20. között a játékban szereplő termékekkel a vásárlók a 200 díszdobozos Nobilis meglepetés, vagy a 20 meggyes-csokoládés vitalizáló wellnesskezelés egyikét nyerhetik. A legszerencsésebb pedig karácsonyi ajándékként 2 millió forintot kap bankkártyán.
Új eszközökkel is reklámozzák a PACO-t
– A PA-COMP innovációit nem a piaci kényszer határozza meg, hanem előre meghatározott, jól felépített stratégiánk – szögezi le Papp Krisztián. – Az azonban kétségtelen, hogy a jelen piaci körülmények között sokkal intenzívebbek termékfejlesztéseink és azok bevezetése a piacra.
A cég jövőre ünnepli fennállásának 20 éves évfordulóját. Ez idő alatt profiljaiban, mint a száraz terményáruk, ízesített kukoricaextrudátumok, cukrászati és sütési alapanyagok, piacvezetővé vált. Ennek erősítésére alakították ki PACO márkanevüket, amely mögött jó minőségű termékek, valamint a nemzetközi piacon is egyre ismertebb arculat áll. Termékfejlesztéseiknél szem előtt tartják a hagyományos íz és tudatos táplálkozás harmóniáját.
– A Wellnut termékcsalád magas búzacsíra-tartalma miatt kitűnő élettani tulajdonságokkal rendelkezik, valamint a dióra érzékenyek is fogyaszthatják. 2012 novemberében mutattuk be Egyből finomat termékcsaládunkat, amely a száraz hüvelyesek világát egy új dimenzióba emeli. A 2013-as évünket újabb termékfejlesztéseink, valamint 20 éves jubileumunk megünneplése fogja meghatározni – mondja a cég kereskedelmi igazgatója, aki hozzáteszi:
– Mint ahogyan a korábbi években is, az őszi, illetve a karácsonyi szezonra időzítjük új termékeink bemutatását. Az elmúlt években változtattunk a megszokott marketingeszközeinken, új csatornákon, például szakmai, fogyasztói lapokban és televíziós reklámkampányokban népszerűsítjük termékeinket.
Sz. L.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Az Alibaba 50 milliárd eurót fektet mesterséges intelligenciába és felhőtechnológiába
Az Alibaba kínai technológiai óriáscég jelentős beruházást jelentett be a…
Tovább olvasom >A cégek közel fele emeli a cafeteria összegét a fizikai dolgozók körében idén
2025-ben jelentős változások történtek a béren kívüli juttatások terén Magyarországon:…
Tovább olvasom >Az AHR Expo-n debütáltak az LG legújabb HVAC megoldásai
Az LG Electronics (LG) a floridai Orlandóban megrendezett, világhírű AHR…
Tovább olvasom >