A Nestlé szerint sok otthoni trend megmarad a pandémia után is
A Nestlé friss kutatásaiból kiderült, hogy a megkérdezettek közel fele (48%) az első csésze kávét otthon fogyasztja, még a munkába indulás előtt, a világjárvány után is. Az Y generáció esetén ez a szám még magasabb, 62%.
Az elmúlt egy év nagy hatással volt az emberek élelmiszer fogyasztására. A fagyasztott és félkész ételek, a sütési hozzávalók, a növényi helyettesítők és a kávé kategória voltak a „maradjotthon” rendelkezések nyertesei.
Sok új szokás megmarad
Természetes, hogy az éttermek, sportesemények, koncertek és minden más rendezvény és szabadidős helyszín bezárásával az otthonmaradás egyik fénypontja a főzés lett. Ugyanakkor az otthoni munkavégzés beszüntette a munkahelyen, kollégákkal kávézás élményét, így a többség otthon, sokszor a pandémia miatt vásárolt kávégéppel készíti és fogyasztja a reggeli koffein adagját.
Az ebédelés, vacsorázás rutinja is megváltozott, legtöbben saját készítésű ételeket fogyasztanak.
A Morning Consult februári kutatásában 2200 felnőtt válasza alapján megállapították, hogy az Egyesült Államokban, a munkahelyekre való visszatérés esetén átlagosan 35%, az Y generációból 49% visz majd magával fagyasztott terméket ebédre.
-A járvány gyors és váratlan változásokat hozott mind az élelmiszer-, mind az italgyártó vállalatok és a fogyasztók számára, ami örökre megváltoztatta az emberek étkezési módját és ételeit. A korlátozások enyhülésével sokan térnek majd vissza a vendéglátó helyekre, de a kutatások alapján meggyőződésünk, hogy a fogyasztók sok, a pandémia alatt kialakított, otthoni szokása megmarad – mondta Steve Presley, a Nestlé USA elnök-vezérigazgatója.
A fiatal felnőttek otthonizálódtak leginkább
A Nestlé által szponzorált tanulmány azt is megállapította, hogy az Y generáció tagjai nagyobb valószínűséggel tartják meg az újonnan felfedezett szokásokat, az otthoni első kávé és a fagyasztott ételek fogyasztását, mint a Z, X és a Boomer generáció. A tanulmány szerint „megdőlni látszik az elképzelés, hogy az Y generáció hajlamos túlköltekezni a vendéglátó helyeken.” A Nestlé felhasználhatja ezeket az információkat a fiatal felnőttek további hatékony megszólításában, ugyanakkor a többi demográfiai csoportra is rászabhatja marketing és a termékinnovációs terveit.
A Nestlé kutatással alátámasztott megállapításai megerősítik, hogy a világjárvány során lendületet kapott számos tendencia valamilyen formában megmarad.
Egészségesebben, több növényi alapanyagból
Januárban a Hunter piackutató tanulmányában megjelent, hogy az amerikai fogyasztók 71%-a továbbra is többet fog otthon főzni, mint a pandémia előtt. Egy másik tanulmány azt emeli ki, hogy az otthon elköltött reggeli is sokaknál maradandó szokássá válik. Az emberek jelentős összegeket költöttek konyhájuk fejlesztésére, konyhai kisgépek és kiegészítők vásárlására és ezeket továbbra is használni szándékoznak.
Az alkohol online rendelése, az egészségesebb táplálkozás, a nassolás, a növényi eredetű alternatívák terjedése és az otthoni sütés is a maradandó trendek. A Nestlé kiemelte, hogy a kutatás szerint a világjárvány után is a válaszadók 69%-a ugyanannyit szeretne sütni, 65% pedig ugyanannyit szándékozik főzni, mint a pandémia alatt.
Kapcsolódó cikkeink
Hogyan alakul a világgazdaság idén?
Az Egyesült Államok növekedése stabil, Európa és Kína újabb kihívásokkal…
Tovább olvasom >Nincs már olyan, hogy olcsó kávé
Bár a kávéárak emelkedésének köszönhetően az ital fogyasztása csökkent, a…
Tovább olvasom >A kereskedelemben is érződik a madárinfluenza hatása
Az Egyesült Államok egyre súlyosabb tojáshiánnyal küzd, mivel a madárinfluenza…
Tovább olvasom >További cikkeink
Történetének legnagyobb beruházását valósítja meg 9 milliárd forintból a BioTechUSA cégcsoport
Történetének legnagyobb beruházását valósítja meg 9 milliárd forintból a tisztán…
Tovább olvasom >Terjednek Németország vidéki területein az automata üzletkoncepciók
Németországban az okosboltok szcénája rohamtempóban fejlődik, és a vidéki területeken…
Tovább olvasom >