A Nestlé mérsékli árainak emelését 2023 hátralévő részében
A Nestlé 2023 hátralévő részében mérsékeltebb ütemben fogja emelni az árakat – közölte Mark Schneider, a vállalat vezérigazgatója válaszul arra a kritikára, mely szerint az élelmiszergyártók a kelleténél magasabb árakkal dolgoznak.
A fogyasztási cikkeket gyártó vállalatok az elmúlt két évben a pandémia hatására, a szokatlan időjárás okozta terméskiesésre és Oroszország ukrajnai inváziójára reagálva emelték az árakat.
A kiskereskedők, a politikusok, a fogyasztók és a média viszont túlzott árdrágítással vádolták az iparágat, a múlt hónapban pedig a francia pénzügyminiszter bírságot helyezett kilátásba az élelmiszergyártók számára abban az esetben, ha nem csökkentik áraikat.
A KitKat és Nescafé márkatermékeket gyártó Nestlé 10,6%-os részvényenkénti nyereségnövekedésről számolt be2023 első félévében, amikor is átlagosan 9,5%-kal emelte az árakat. Emellett a vártnál magasabb organikus értékesítésről is hírt adott.
Az áremelések az év második felében „mérséklődni fognak”, és „sokkal inkább azon termékekre irányulnak majd, amelyeket még mindig sújt az inputköltség-infláció” – mondta el Mark Schneider.
A Nestlé és a rivális Danone azon cégek közé tartozik, amelyek termékeinek árai Franciaországban idén több mint 10%-kal emelkedtek a Reuters számára a Bernstein által elemzett NielsenIQ-adatok szerint. Feltehetően emiatt helyez rájuk a kormány nyomást az árak francia kiskereskedőkkel való újratárgyalása érdekében.
Kapcsolódó cikkeink
Főleg a borfogyasztás mérséklődése miatt csökken az alkoholfogyasztás Franciaországban
Franciaországban 2023-ban jelentősen visszaesett az alkoholfogyasztás, amelynek fő oka a…
Tovább olvasom >Új, fehérjealapú termékekkel támogatja a Nestlé a súlykontrollt kulcspiacain
A fehérjékkel kapcsolatos trendeket meglovagolva fejleszt a Nestlé folyamatosan a…
Tovább olvasom >Best Global Brands: a legértékesebb márkák 2024-ben
Az Interbrand globális márkatanácsadó cég idén ősszel mutatta be a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megjelent a Trade magazin 2024/12-2025/1. száma
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 192 oldalon jelent meg. Alább, a levél alján…
Tovább olvasom >Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >