A Nestlé mérsékli árainak emelését 2023 hátralévő részében
A Nestlé 2023 hátralévő részében mérsékeltebb ütemben fogja emelni az árakat – közölte Mark Schneider, a vállalat vezérigazgatója válaszul arra a kritikára, mely szerint az élelmiszergyártók a kelleténél magasabb árakkal dolgoznak.
A fogyasztási cikkeket gyártó vállalatok az elmúlt két évben a pandémia hatására, a szokatlan időjárás okozta terméskiesésre és Oroszország ukrajnai inváziójára reagálva emelték az árakat.
A kiskereskedők, a politikusok, a fogyasztók és a média viszont túlzott árdrágítással vádolták az iparágat, a múlt hónapban pedig a francia pénzügyminiszter bírságot helyezett kilátásba az élelmiszergyártók számára abban az esetben, ha nem csökkentik áraikat.
A KitKat és Nescafé márkatermékeket gyártó Nestlé 10,6%-os részvényenkénti nyereségnövekedésről számolt be2023 első félévében, amikor is átlagosan 9,5%-kal emelte az árakat. Emellett a vártnál magasabb organikus értékesítésről is hírt adott.
Az áremelések az év második felében „mérséklődni fognak”, és „sokkal inkább azon termékekre irányulnak majd, amelyeket még mindig sújt az inputköltség-infláció” – mondta el Mark Schneider.
A Nestlé és a rivális Danone azon cégek közé tartozik, amelyek termékeinek árai Franciaországban idén több mint 10%-kal emelkedtek a Reuters számára a Bernstein által elemzett NielsenIQ-adatok szerint. Feltehetően emiatt helyez rájuk a kormány nyomást az árak francia kiskereskedőkkel való újratárgyalása érdekében.
Kapcsolódó cikkeink
Új világkonyha-márkákat vezet be a Nestlé az Egyesült Államokban
Mings és Tapatío néven két új világkonyha-márkát vezet be a…
Tovább olvasom >Elkezdte a Carrefour a Cora üzletek átmárkázását
Megkezdte a Carrefour a júliusban felvásárolt Cora szupermarketek átmárkázását. A folyamat…
Tovább olvasom >Nyereséggel zárta az első fél évet a Nestlé Hungária
Nestlé Hungária closed the first half of the year with…
Tovább olvasom >További cikkeink
Helyben, személyesen tájékozódhatnak a gazdálkodók
Ismeretterjesztő, országjáró körutat szervez október-novemberben az új agrártámogatási ciklus kapcsán…
Tovább olvasom >WHO: A tápértékjelölő címkéknek az élelmiszercsomagolás front oldalán lenne a helye
Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) azt javasolja, hogy a tápértékre vonatkozó…
Tovább olvasom >Hamarosan megérkezik Európába a Lidl Scan&Go
Hamarosan bevezetheti a Lidl a Scan&Go funkciót Európában, amely lehetővé teszi,…
Tovább olvasom >