A Nestlé mérsékli árainak emelését 2023 hátralévő részében

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2023. 08. 01. 09:34

A Nestlé 2023 hátralévő részében mérsékeltebb ütemben fogja emelni az árakat – közölte Mark Schneider, a vállalat vezérigazgatója válaszul arra a kritikára, mely szerint az élelmiszergyártók a kelleténél magasabb árakkal dolgoznak.

A fogyasztási cikkeket gyártó vállalatok az elmúlt két évben a pandémia hatására, a szokatlan időjárás okozta terméskiesésre és Oroszország ukrajnai inváziójára reagálva emelték az árakat.

A kiskereskedők, a politikusok, a fogyasztók és a média viszont túlzott árdrágítással vádolták az iparágat, a múlt hónapban pedig a francia pénzügyminiszter bírságot helyezett kilátásba az élelmiszergyártók számára abban az esetben, ha nem csökkentik áraikat.

A KitKat és Nescafé márkatermékeket gyártó Nestlé 10,6%-os részvényenkénti nyereségnövekedésről számolt be2023 első félévében, amikor is átlagosan 9,5%-kal emelte az árakat. Emellett a vártnál magasabb organikus értékesítésről is hírt adott.

Az áremelések az év második felében „mérséklődni fognak”, és „sokkal inkább azon termékekre irányulnak majd, amelyeket még mindig sújt az inputköltség-infláció” – mondta el Mark Schneider.

A Nestlé és a rivális Danone azon cégek közé tartozik, amelyek termékeinek árai Franciaországban idén több mint 10%-kal emelkedtek a Reuters számára a Bernstein által elemzett NielsenIQ-adatok szerint. Feltehetően emiatt helyez rájuk a kormány nyomást az árak francia kiskereskedőkkel való újratárgyalása érdekében.

ESM

Kapcsolódó cikkeink