A Nestlé mérsékli árainak emelését 2023 hátralévő részében
A Nestlé 2023 hátralévő részében mérsékeltebb ütemben fogja emelni az árakat – közölte Mark Schneider, a vállalat vezérigazgatója válaszul arra a kritikára, mely szerint az élelmiszergyártók a kelleténél magasabb árakkal dolgoznak.
A fogyasztási cikkeket gyártó vállalatok az elmúlt két évben a pandémia hatására, a szokatlan időjárás okozta terméskiesésre és Oroszország ukrajnai inváziójára reagálva emelték az árakat.
A kiskereskedők, a politikusok, a fogyasztók és a média viszont túlzott árdrágítással vádolták az iparágat, a múlt hónapban pedig a francia pénzügyminiszter bírságot helyezett kilátásba az élelmiszergyártók számára abban az esetben, ha nem csökkentik áraikat.
A KitKat és Nescafé márkatermékeket gyártó Nestlé 10,6%-os részvényenkénti nyereségnövekedésről számolt be2023 első félévében, amikor is átlagosan 9,5%-kal emelte az árakat. Emellett a vártnál magasabb organikus értékesítésről is hírt adott.
Az áremelések az év második felében „mérséklődni fognak”, és „sokkal inkább azon termékekre irányulnak majd, amelyeket még mindig sújt az inputköltség-infláció” – mondta el Mark Schneider.
A Nestlé és a rivális Danone azon cégek közé tartozik, amelyek termékeinek árai Franciaországban idén több mint 10%-kal emelkedtek a Reuters számára a Bernstein által elemzett NielsenIQ-adatok szerint. Feltehetően emiatt helyez rájuk a kormány nyomást az árak francia kiskereskedőkkel való újratárgyalása érdekében.
Kapcsolódó cikkeink
Új napelemparkkal bővül a Nestlé szerencsi gyár
Jövő márciusban lép működésbe az az 1,5 GW éves teljesítményű…
Tovább olvasom >Új stratégiával támogatja az Intermarché a francia mezőgazdaságot
A francia Intermarché kiskereskedelmi lánc bejelentette, hogy csak akkor kezdi…
Tovább olvasom >Önálló vállalkozásba szervezi víz- és prémiumital-üzletágát a Nestlé
A jövő év elejétől globálisan önálló vállalkozásba szervezi víz- és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Új napelemparkkal bővül a Nestlé szerencsi gyár
Jövő márciusban lép működésbe az az 1,5 GW éves teljesítményű…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >