A Nestlé és a Fonterra eladja a Dairy Partners Americas-t a Lactalisnak
Megállapodást írt alá a svájci Nestlé és a Fonterra tejipari szövetkezet a francia Lactalissal 2003-ban alapított brazil közös vállalatuk, a Dairy Partners Americas (DPA) 125,4 millió euróért történő eladásáról.
Az ügylet a Cade (Adminisztratív Gazdaságvédelmi Tanács) jóváhagyásától függően várhatóan 2023 közepéig lezárul.
A megállapodás értelmében a Lactalis do Brasilhoz kerül a DPA Brasil üzletág, valamint a Chambinho, Chamyto és Chandelle márkák használatához kapcsolódó szellemi tulajdonjogok az országban. Emellett a francia tejipari vállalat hosszú távú licenszet kap a Nestlé, Ninho, Neston, Molico és Nesfit márkák kizárólag a hűtött tejtermékek szegmensében való használatára.
A tranzakció eredményeképpen a Lactalis átveszi a DPA teljes operációját, ide értve a gyárakat, a disztribúciós központokat és az alkalmazottakat is.
A Dairy Partners Americat a Fonterra és a Nestlé 2003-ban hozta létre tejtermékek gyártására és forgalmazására Latin-Amerikában. A közös vállalat 2014-ben tevékenységét Brazíliára és a hűtött tejtermékek gyártására összpontosította. A vállalatban a Fonterra 51%-os részesedéssel rendelkezett, míg a Nestlé a fennmaradó 49%-ot birtokolta.
A DPA két gyárában – Ararasban és Garanhunsban – összesen 1300 alkalmazottat foglalkoztat. Legismertebb brazíliai márkái közé tartozik a Nestlé, a Chamyto, a Ninho, a Chandelle, a Chambinho, a Neston és a Molico.
A Lactalis közel egy évtizede van jelen Brazíliában, és olyan jól ismert helyi márkák tulajdonosa, mint a Parmalat, Président, Batavo, Poços de Caldas, Itambé és Elegê.
Kapcsolódó cikkeink
Leépít a Nestlé csehországi gyárában
Nyolcvan munkahelyet szüntet meg a Nestlé a csehországi Krupka városában…
Tovább olvasom >Túlteljesítette a Nescafé a regeneratív gazdálkodásból származó kávébeszerzéssel kapcsolatos célját
A Nestlé nemrégiben bejelentette, hogy a Nescafé márka 2023-ban a…
Tovább olvasom >A kereskedelem tartotta magát a munkáltatói vonzerő terén – A bizonytalan gazdasági helyzet ártott az FMCG megítélésének
A kihívásokkal teli időszakból a Coca-Cola és a MediaMarkt jött…
Tovább olvasom >További cikkeink
Csaknem 100 milliárd forintból fejlődhet tovább az élelmiszeripar
Megszülettek az első támogatói döntések a komplex élelmiszeripari fejlesztések kapcsán,…
Tovább olvasom >A Lidl a Heim Pál Gyermekkórház Fejlesztéséért Alapítványt támogatja
A Lidl Magyarország immár hat éve segíti a Heim Pál…
Tovább olvasom >Helyi gyártókkal lépne az uniós piacra a Temu
Egyre nagyobb hullámokat vet a Temu térnyerése Európában – most…
Tovább olvasom >