A nemzeti kereskedőház 2 milliárdos üzletet generált a kkv-knak
A Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) Zrt. tavaly közvetlen közreműködéssel 2 milliárd forint értékű üzletet generált a kis- és középvállalkozásoknak (kkv) a külpiacon – mondta Ducsai-Oláh Zsanett, a kereskedőház vezérigazgatója szerdán az Országgyűlés vállalkozásfejlesztési bizottsága ülésén, ahol a képviselők tájékoztatót hallgattak meg a cég tevékenységéről.
A vezérigazgató hozzátette: a kereskedőházzal partneri kapcsolatban lévő mintegy 4000 kkv 800 milliárd forint várható exportbevételt jelzett 2015-re.
Az idén az első három hónapban a hazai kkv-k több mint félmilliárd forint értékű új üzletet kötöttek a külpiacon a kereskedőház konkrét bevonásával.
Az ülésen a vezérigazgató ismertette, hogy 2015-ben több mint 200 szakmai programot rendeztek 75 országban 13 ágazatban, 2014-ben 306, 2015-ben 608 cégnek biztosítottak, 2016-ban pedig eddig 400 cégnek adtak lehetőséget külföldi bemutatkozásra kiállításokon, illetve kormánydelegációhoz kötődően.
Ducsai-Oláh Zsanett elmondta, hogy csaknem 50 országban vannak jelen partnereik révén, ahol folyamatosan figyelik, milyen lehetőségek adódhatnak a kkv-knak, júniustól pedig cégre szabott exporttervet tudnak adni a cégeknek. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Szorosabb gazdasági és turisztikai partnerségre számíthatunk Montenegróval
Montenegró Magyarország számára kiemelten fontos partner, és a magyar kormány…
Tovább olvasom >Magyarország 20 éve az EU-ban: hogyan változott a külkereskedelem?
2004. május 1-én tíz új állam csatlakozott az Európai Unióhoz,…
Tovább olvasom >1481 millió euró többlet a külkereskedelemben
Minden várakozást messze felülmúló, robosztus, 1481 millió eurós többlet keletkezett a…
Tovább olvasom >További cikkeink
NGM: a kormány teljesítette vállalását, 2024-ben 3,7 százalékra mérséklődött az infláció, ami 2025- ben még tovább, 3,2 százalékra csökken
A kormány teljesítette vállalását, 2023-ban letörte, 2024-ben pedig alacsony szinten…
Tovább olvasom >KSH: decemberben 4,6 százalékkal, 2024-ben átlagosan 3,7 százalékkal haladták meg az árak az előző évi azonos időszaki értékeket
2024. decemberben a fogyasztói árak átlagosan 4,6 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >A Shell Hungary felmérése új trendeket mutat a digitális vásárlás terén
Az okostelefonok mindennapi életünk szerves részévé váltak, a Shell Hungary…
Tovább olvasom >