A nemzeti kereskedőház 2 milliárdos üzletet generált a kkv-knak
A Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) Zrt. tavaly közvetlen közreműködéssel 2 milliárd forint értékű üzletet generált a kis- és középvállalkozásoknak (kkv) a külpiacon – mondta Ducsai-Oláh Zsanett, a kereskedőház vezérigazgatója szerdán az Országgyűlés vállalkozásfejlesztési bizottsága ülésén, ahol a képviselők tájékoztatót hallgattak meg a cég tevékenységéről.
A vezérigazgató hozzátette: a kereskedőházzal partneri kapcsolatban lévő mintegy 4000 kkv 800 milliárd forint várható exportbevételt jelzett 2015-re.
Az idén az első három hónapban a hazai kkv-k több mint félmilliárd forint értékű új üzletet kötöttek a külpiacon a kereskedőház konkrét bevonásával.
Az ülésen a vezérigazgató ismertette, hogy 2015-ben több mint 200 szakmai programot rendeztek 75 országban 13 ágazatban, 2014-ben 306, 2015-ben 608 cégnek biztosítottak, 2016-ban pedig eddig 400 cégnek adtak lehetőséget külföldi bemutatkozásra kiállításokon, illetve kormánydelegációhoz kötődően.
Ducsai-Oláh Zsanett elmondta, hogy csaknem 50 országban vannak jelen partnereik révén, ahol folyamatosan figyelik, milyen lehetőségek adódhatnak a kkv-knak, júniustól pedig cégre szabott exporttervet tudnak adni a cégeknek. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Szorosabb gazdasági és turisztikai partnerségre számíthatunk Montenegróval
Montenegró Magyarország számára kiemelten fontos partner, és a magyar kormány…
Tovább olvasom >Magyarország 20 éve az EU-ban: hogyan változott a külkereskedelem?
2004. május 1-én tíz új állam csatlakozott az Európai Unióhoz,…
Tovább olvasom >1481 millió euró többlet a külkereskedelemben
Minden várakozást messze felülmúló, robosztus, 1481 millió eurós többlet keletkezett a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kamatkedvezmény a zöldhitelre
Még kedvezőbb lesz a népszerű lakáscélú zöldhitel a K&H-nál. A legnépszerűbb…
Tovább olvasom >Friss felmérés: A visszautasítástól való félelem bénítja a vállalkozásokat
Egy friss felmérés szerint a vállalkozások 33 százaléka a visszautasítástól…
Tovább olvasom >Jelentősen nőtt az Alibaba negyedéves nyeresége
Az Alibaba Group Holding kínai e-kereskedelmi óriás adózott eredménye jelentősen…
Tovább olvasom >