A nemzetek viadala – POP világversenyen 2020
A Shop! Global Awards a nemzeti POP versenyek győztesei közül díjazza a legjobbakat. Idén 70 nevezés érkezett 17 országból és 18 világbajnoki díjat osztanak ki rendhagyó módon, online. Az ünnepélyes ceremóniára június 25-én csütörtökön, magyar idő szerint 22:30-kor kerül sor.
A Shop! és POPAI szervezetek a világ minden táján megtalálhatóak. A POP iparág központi szervezetét Point of Purchase Advertising International néven alapították Chicagoban, 1936-ban. Akkor a fő cél a POS/POP gyártó vállalkozások tudásának, szókincsének, ismereteinek közös nevezőre hozása volt a megrendelő nagyvállalatokéval. 1946-ban rendezték meg , a világ első POP szakkiállítását Marketplace néven, ahol a POS/POP gyártók, tervezők bemutatták portékájukat a potenciális megrendelőknek. Feljegyzések szerint az Anheuser-Busch, az M&M/Mars és a Procter&Gamble akkori munkatársai is nagy létszámmal kilátogattak a kiállításra, amelyet mai napig a szervezet évente megrendez GlobalShop néven.
Versenyben a legjobbak
1958-ban rendezte meg a POPAI a POP iparág első versenyét, hogy a kreativitást, találékonyságot díjazza. Ez a mai napig az USA és Kanada közös Shop! szervezet helyi versenye, az OMA (Outstanding Merchandising Awards). Az elmúlt 62 évben számos ország követte az alapítók példáját és elkezdték a helyi POP versenyek rendezését, ezzel is hozzájárulva a Marketing at Retail szektor presztizsének növeléséhez. 2010-ben a magyar POPAI szervezet is meghirdette az első magyar POPAI Awards POP versenyt.
Ugyanekkor, 2010-ben érett meg a gondolat a chicagoi központban, hogy a lokális versenyek győzteseit bemutassa, a legjobbak legjobbjait díjazza, ugyanakkor tovább növelje a POPAI nemzetközi ismertségét, ezért hirdették meg a POPAI Global Awards versenyt, amelynek ünnepélyes eredményhirdetése a GlobalShop kiállításra került.
2015 októberében a POPAI egyesült az A.R.E. (Association for Retail Enviroments) amerikai kereskedelmi szervezettel és azóta Shop Enviroments Association (Shop!) néven működik. A tagszervezetek főként Európában megőrizték a POPAI nevet, logójukban utalva az anyaszervezet névváltoztatására: POPAI Hungary – Part of the Shop! Global Network (POPAI Magyarország Egyesület – a Shop! globális hálózat tagja).
A nemzetköziség hangsúlyozása érdekében, minden harmadik évben a düsseldorfi EuroShop szakkiállításra tették a Global Awards díjkiosztó ceremóniát. Kivétel ez alól az idei év, amikor online kerül megrendezésre a nagy esemény, június 25-én csütörtökön, magyar idő szerint 22:30-kor.
Előzetes hírek
A 2020 Shop! Global Awards 70 pályamunkával neveztek 17 országból, nagyszerű dolog ennek a kiemelkedő POP tábornak a tagjai között lenni, ezért a nevezők is használhatják a magas presztizsű „2020 Shop! Awards Global Award Entrant” logót a kommunikációjukban. A győztesekről, a szakma Oscardíjasairól már lehet tudni, hogy 18-an vannak, hiszen ennyi kategóriában hirdetnek világbajnokot. A legtöbb nevezés idén a „Food, Grocery & Convenience” (élelmiszer, napicikk és kényelmi) kategóriába érkezett. Itt versenyzett a magyar „Nem tartós installáció” kategória győztese, a Monster Mango Loco raklap dekor (Coca-Cola HBC Magyarország Kft.). A második legnépesebb kategória az „Alcohol & Tobacco”, amelyben a magyar Év Displaye győztes Rézangyal prémium pultdisplay család (Coca-Cola HBC Magyarország Kft.) is versenyzett. Hazai résztvevője van még a „Field & In-Store Promotion” kategóriának, ide került a magyar „Nem tartós” kategória győztese a Zewa mosógép display (Essity Hungary Kft.). A tavaly óta létező legfiatalabb kategória a Student Design, ahova a magyar POPAI Student Design Awards 4 aranyérmese is bekerülhetett. A tény, hogy ilyen rangos megmérettetés ennyi magyar szereplőt érint, már mutatja, hogy a magyar kreativitás a POP iparág nemzetközi élmezőnyébe tartozik.
Az országok között idén Ausztrália volt a legeredményesebb, a 18-ból 6 világbajnoki címet szerzett, kettővel többet, mint a tavalyi évben. Kína 4, Brazília 3 díjjal büszkélkedhet. Az USA, Spanyolország, Nagy-Británia, Cseh Köztársaság és Magyarország 1-1 világbajnokot köszönthet.
A csütörtök éjjeli díjkiosztó után, péntek reggel itt, a Trade online hasábjain mutatjuk be a magyar POP világbajnokot!
Kapcsolódó cikkeink
A foci mindent visz
Patinás helyszínen, a MOMKult Kupolatermében, a PICK és Mizo vendéglátásában…
Tovább olvasom >Díjeső a hallgatói displayversenyen
Ötödik alkalommal írt ki az egyetemi hallgatók felé displaytervező pályázatot…
Tovább olvasom >Merre tovább Student Design?
A SIRHA Budapest 2024 szakkiállítás adott otthont a POPAI nemzetközi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >