A németországi e-kereskedelmet is megviselte a vásárlási kedv visszaesése
A vásárlási hajlandóság mérséklődése a németországi online kiskereskedelemre is hatással volt. Tavaly az e-kereskedelmi forgalom mintegy 5 százalékkal 101,7 milliárd euróra csökkent a bevh ágazati szövetség szerint.
A spontán vásárlások visszaesését látjuk, különösen a divat, a hobbi és szabadidő, valamint a szórakoztató elektronika területén” – mondta Martin Groß-Albenhausen, a szövetség ügyvezető igazgatóhelyettese. A fogyasztási cikkek, például az élelmiszerek, a szépségápolási termékek és a gyógyszerek értékesítése viszont stabil volt Németországban. A bevh szerint az e-kereskedelemben 2022-ben a bruttó árbevétel még nominálisan – azaz inflációval nem korrigálva – is csökkent és 8,8 százalékos esést követően 90,4 milliárd euró volt. Ugyanakkor a digitális szolgáltatásokból, például az üdülési foglalásokból vagy a koncertjegyek értékesítéséből származó bevételek a pandémia első évének lezárásai után ismét jelentősen, 39,9 százalékkal nőttek és 11,25 milliárd eurót értek el.
A Covid-járvány előtti eladásokhoz képest az online árukereskedelem tavaly még mindig 24,5 százalékkal nőtt. A szolgáltatások értékesítése viszont a forgalomnövekedés ellenére is jó 42 százalékkal elmaradt a 2019-es szinttől, és az online értékesítés részesedése a teljes kiskereskedelmi forgalomból a 2021-es 14,3 százalékról 2022-ben 11,8 százalékra csökkent. A nem élelmiszer-kiskereskedelemben az e-kereskedelem részesedése 20 százalékról 15,4 százalékra mérséklődött.
„Az online kiskereskedelemre is hatással van a válság. A vásárlástól való érezhető tartózkodás, különösen a nem azonnal szükséges dolgok esetében, az emberek bizonytalanságát mutatja, amihez társulnak a megnövekedett megélhetési költségek ” – mondta Gero Furchheim, a bevh elnöke. Az online kereskedelem különösen nagy veszteségeket a cipők (16,6%) és a ruházati cikkek (12,8%) esetében szenvedett el. Ezzel szemben a házi kedvencek ellátásához kapcsolódó forgalom 6,4%-kal, az élelmiszereké pedig 1,3%-kal nőtt.
A közelmúltbeli visszaesés ellenére az ágazat optimistán tekint a jövőbe. Furchheim szerint az online kiskereskedelmet jellemző választékot, elérhetőséget és az átláthatóságot a vásárlók nagyra értékelik, és az online vásárlással kapcsolatos elégedettség nagyobb, mint valaha – mondta Gero Furchheim.
Kapcsolódó cikkeink
Közös versenyen keresi Németországban a ProVeg és a Lidl a legjobb sajtalternatívákat
A Lidl Németország és a ProVeg Incubator együtt igyekeznek az…
Tovább olvasom >A skandinávok az érintésmentes fizetést szeretik, a németek viszont a készpénzhez ragaszkodnak
Míg Németországban és Ausztriában továbbra is a készpénzes fizetés a…
Tovább olvasom >Új partnerrel erősít Franciaországban a Picnic
A holland online szupermarket, a Picnic új partnert választott Franciaországban:…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fókuszban a fenntartható élelmezési rendszerek támogatása: megjelent a Nestlé közös értékteremtési összefoglalója
A Nestlé elhivatottan dolgozik azon, hogy világszerte fenntartható, kiegyensúlyozott és…
Tovább olvasom >Az Európai Bizottság az uniós borágazat versenyképességének erősítésére tett javaslatot
Az Európai Bizottság intézkedéseket javasol az európai borágazat versenyképességének, ellenálló…
Tovább olvasom >Jägermeister Orange: jéghideg újdonság a szicíliai narancs aromájával
1400 órányi szicíliai napfény, 56 gyógynövény és három narancs aromája…
Tovább olvasom >