A német kormány szerint a feldolgozott élelmiszerek még mindig túl sok cukrot, sót és zsírt tartalmaznak
Az édesített tejtermékek és péksütemények zsír- és cukortartalma vajmi keveset változott 2019 óta – állítják kutatók.
A Németországban forgalmazott feldolgozott élelmiszerek és italok egy részében még mindig túl magas a zsír-, cukor- és sótartalom – derül ki a Szövetségi Élelmezési és Mezőgazdasági Minisztérium (BMEL) új adataiból.
A Max Rubner Intézet (MRI) kutatói által végzett termékmonitoring megállapításai azt mutatják, hogy a 2019-ben végzett első időközi felmérés óta alig változott egyes édesített tejtermékek cukortartalma.
Az édesített túrótermékeknél az elmúlt négy évben „nem történt statisztikailag szignifikáns változás” – közölte a BMEL.
A gyermekek számára forgalmazott édesített tejtermékek cukortartalma is magas maradt, 2022-ben átlagosan 11,5 g/100 g volt.
A Németországban 2018 és 2022 között értékesített üdítőitalok mintájának értékelése 5%-os cukortartalom-csökkenést mutatott, de 2019 óta „nincs jelentős változás”.
A kutatók a hozzáadott cukorral készült gyümölcsitalok cukortartalmának 2018 és 2022 közötti jelentős csökkenését sem erősítették meg.
A pékárukban a zsírok és a telített zsírsavak 4,3%-kal, illetve 4,8%-kal, 1 g/100 g-ra, illetve 0,6 g/100 g-ra emelkedtek 2016 és 2021 között. A cukortartalom 7%-kal csökkent ebben az időszakban, de a 32 vizsgált cukrászati termék közül csak hétnél volt csökkenés.
A vizsgálat eredményeként a kormány felszólította az MRI-t, hogy 2024 végéig dolgozzon ki új csökkentési célokat az érintett termékek gyártói számára.
A legfrissebb eredményeket a BMEL 2018-ban indított, a késztermékekben lévő cukor, zsírok és só csökkentésére irányuló nemzeti stratégiájának részeként második időközi jelentésében tette közzé.
A stratégia részeként, amelynek célja, hogy a német fogyasztók egészségesebb, kiegyensúlyozottabb étrendet kövessenek, a német kormány felszólította az élelmiszeripari vállalatokat, hogy önkéntes vállalásokat tegyenek a zsír-, cukor- és sótartalom csökkentésére. Eddig tizenegy kereskedelmi szervezet tett vállalásokat.
Az üdítőitalokat, a húsalternatívákat, a pékárukat és a hideg szószokat az MRI az év második felében ismét megvizsgálja. A reggeli cereáliákat, a kenyeret és péksüteményeket, a húskészítményeket, a leveseket, pörkölteket és a készételeket 2025 második felében elemzik, amiről újabb jelentés 2026-ban készül.
Just Drinks
Kapcsolódó cikkeink
Az élelmiszerárak gyorsuló ütemben emelkedtek Németországban
Lassult a németországi infláció júniusban a szövetségi statisztikai hivatal, a…
Tovább olvasom >Két év után először nőtt az e-kereskedelem Németországban
Az iparági szövetség szerint a német online kiskereskedelemben két év…
Tovább olvasom >Európa legnagyobb autonóm szupermarketét nyitotta meg a Rewe
Hamburgban nyitotta meg a Rewe Európa legnagyobb autonóm szupermarketét, amely…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >