A német GDP 3,4 százalékkal csökkent
Németország hazai összterméke (GDP) 3,4 százalékkal csökkent az első negyedévben az egy évvel korábbihoz és 1,8 százalékkal az előző három hónaphoz képest – közölte a szövetségi statisztikai hivatal (Destatis).
A Destatis április végén nem végleges adatként minimálisan kisebb, 3,3 százalékos éves és 1,7 százalékos negyedéves csökkenésről jelentett.
Az Európai Unió legnagyobb gazdaságának teljesítménye a koronavírus-járvány tavaly ősszel kibontakozott második és az év elején elindult harmadik hulláma miatt gyengült.
A tavalyi harmadik negyedévben még 8,7 százalékkal, a negyedik negyedévben pedig 0,5 százalékkal nőtt a GDP negyedéves összevetésen.
A Destatis számításai szerint a járvány előtti utolsó negyedévhez, a 2019 október-decemberi időszakhoz képest 5 százalékkal csökkent a német gazdaság teljesítménye.
Az ipari termelés – az építőipart leszámítva – 1,2 százalékkal csökkent az idei első negyedévben éves szinten, kevésbé a negyedik negyedévben mért 1,8 százalékos esésnél. Az építőipari termelés 3,6 százalékkal csökkent a március végével záródott három hónapban a három hónappal korábbi 8,8 százalékos növekedés után, éves szinten.
A járvány harmadik hulláma különösen a lakossági fogyasztást vetette vissza, kedden közölt adat szerint a csökkenés 5,4 százalék volt a tavalyi utolsó negyedévvel összevetve és 9,1 százalékkal esett a tavalyi első negyedévvel összevetve.
A német kormány április végén 3 százalékról 3,5 százalékra javította a gazdaság idei növekedésére vonatkozó előrejelzését.
A német GDP tavaly a járvány miatt 4,9 százalékkal csökkent. Ez a legnagyobb visszaesés az évszázad első évtizedének végén kibontakozott pénzügyi és gazdasági világválság legsúlyosabb szakasza, 2009 óta, amikor 5,7 százalékkal csökkent a német gazdaság teljesítménye éves összevetésben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Ismert YouTube sztár adományozta egy berlini Edeka üzlet teljes készletét rászorulóknak
MrBeast, a világ egyik legismertebb YouTube-sztárja, egy berlini Edeka üzlet…
Tovább olvasom >Regionális beszerzéssel különbözteti meg magát versenytársaitól a német Netto Marken-Discount
Anyavállalata és egyben a német piacvezető Edeka Group beszerzési szakértelmére…
Tovább olvasom >Az OECD feljavította globális GDP-növekedési előrejelzését 2025-re
A Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) az eddigi 3,2…
Tovább olvasom >További cikkeink
Íz és minőség nélkül nem maradnak versenyben a növényi alapú márkák
Ian Hepburn, a Flora Food Group marketingigazgatója figyelmeztetett: a növényi…
Tovább olvasom >Elmarad a Kroger és az Albertsons egyesülése
Az Albertsons bejelentette, hogy felbontja a Krogerrel kötött, 25 milliárd…
Tovább olvasom >Felvásárolja a Zalando az About You-t
A Zalando bejelentette, hogy megvásárolja német versenytársát, az About You-t.…
Tovább olvasom >