A nemek közötti egyenlőségért indít kampányt a Mars #HereToBeHeard néven
A Mars, a világ egyik legnagyobb globális csokoládé-, élelmiszer-, kisállateledel- és édességgyártója új, globális crowdsourcing kampányt indít, hogy javítsa a nők előrejutási lehetőségeit minden társadalmi csoportban – függetlenül a faji, etnikai származástól, szexuális irányultságtól, vallástól és képességektől. A #HereToBeHeard kampány célja egy olyan befogadóbb vállalati környezet megteremtése, amelyben a nők hatékonyan érvényesíthetik érdekeiket. A kampány a vállalat Full Potential platformjának részeként működik majd, amelynek célja egyenlő esélyeket biztosítani a nemek számára a vállalat munkahelyein, az értékláncukhoz tartozó közösségekben és a piacokon.
A #HereToBeHeard kampány célja egy olyan befogadóbb vállalati környezet megteremtése, amelyben a nők hatékonyan érvényesíthetik érdekeiket. A kampány a vállalat Full Potential platformjának részeként működik majd, amelynek célja egyenlő esélyeket biztosítani a nemek számára a vállalat munkahelyein, az értékláncukhoz tartozó közösségekben és a piacokon.
Miközben a nők jelenleg a világ népességének 51%-át teszik ki és 28 trillió dollárral járulnak hozzá a globális GDP-hez, a véleményük, hangjuk sokszor háttérbe szorul. A koronavírus-járvány előtt az ENSZ becslései szerint több mint egy évszázadra lett volna szükség ahhoz, hogy megszűnjön a nemek közti esélyegyenlőtlenség. A pandémia ezt a folyamatot további 25 évvel hosszabbította meg, a hatása pedig különösen lesújtó volt a kisebbségekben élő nők számára.
A Mars #HereToBeHeard kampánya márciusban indul, és egy kérdőív formájában kéri majd arra a nőket, hallassák hangjukat, mondják el véleményüket. A beérkezett válaszokat ezután az Oxfordi Egyetem Saïd üzleti iskolájának Oxford Future of Marketing Initiative (FOMI) részlege elemzi. Az eredményeket idén nyáron publikálja majd az Oxfordi Egyetem egy tanulmányban, amelyben javaslatot tesz arra, hogy a Mars hogyan kínálhat további lehetőségeket a nők számára.
“A nők mindig is fontos szerepet játszottak a Mars történetében és vezetőségében. De ennél többet kell tennünk. Arra törekszünk, hogy még több nőnek lehetőséget adjunk a munkahelyeken, és ezt kiterjesszük a teljes értékláncunkra is” – mondta Victoria Mars, a Mars igazgatósági tagja, és a Mars Full Potential kampányának nagykövete.
“A nemek közti egyenlőtlenség mértéke a társadalmunkban még több lépést sürget. Ha a globális vállalatok most nem állnak az ügy mellé, akkor mikor? A vállalatoknak elsöprő hatásuk lehet a változások előidézésében. Mi a Marsnál most azt a célt tűztük ki magunk elé, hogy mindenkit bevonjunk a párbeszédbe és másokat is mielőbbi lépésekre ösztönözzünk. A #HereToBeHeard mozgalom célja, hogy teret adjunk a nőknek, hogy kifejezhessék magukat. Meghallgatjuk őket, és ezek alapján még többet teszünk majd a nemek közti egyenlőségért” – tette hozzá.
Az elmúlt évek során büszkén láttuk, hogy növekszik a vállalatunkon belül a női vezetők száma. Magyarország régiója büszkén vesz részt ebben az átalakulásban, hiszen a Mars közép-európai vezetőségi csapatában jelenleg 10-ből 5 vezető nő. Ami ennél is fontosabb viszont, hogy megértsük, miért létezik a nemek közti egyenlőtlenség, és mit tehetünk ez ellen – a #HereToBeHeard kampány célja, hogy ebbe a társadalom szélesebb rétegét is bevonja” – mondta Brian Ayling, a Mars közép-európai vezérigazgatója.
A fő kérdés, amelyre a kampány választ keres, a következő: minek kell változnia ahhoz, hogy még több nő kiaknázhassa a benne rejlő potenciált? A problémakört vizsgáló felmérés során összegyűjtött válaszokat szem előtt tartva a Mars a vállalaton belül és a társadalom szélesebb rétegeiben is konkrét lépéseket tesz majd a nemek közti esélyegyenlőtlenség felszámolása érdekében.
A kampány során összegyűlt adatok a Mars tavaly indított Full Potential platformjához tartozó akcióterveket is segítik majd, amelyeknek célja, hogy a nemek közti egyenlőséget támogassák. A befogadás és sokszínűség előtérbe helyezésével a Mars az elmúlt időszakban már számos eredményt elért:
• Nemek közti méltányos díjazást vezetett be több mint 130.000 munkatársa számára, amelynek több mint fele nő.
• 43 százalékra növelte a nemek egyensúlyát a vállalat vezetőségi csapataiban, és célja, hogy elérje a 100%-ot.
• Kibővítette együttműködését a CARE humanitárius segélyszervezettel, hogy 50.000 embernek segíthessen a kakaó közösségekben, azokon belül elsődlegesen a nőknek.
• Együtt dolgozott a Geena Davis Intézettel és az UNStereotype Szövetséggel, hogy megszüntesse a nemi előítéleteket és sztereotípiákat a hirdetéseiben.
Átláthatóvá tette a vállalat nemek közti egyenlőségre vonatkozó vállalásait és eredményeit, amelyek itt találhatók.
Ha szívesen megosztaná a véleményét, kérjük, látogasson el a beheard.mars.com oldalra, töltse ki rövid kérdőívünket és vigye hírét a párbeszédnek a #HereToBeHeard hashtag segítségével!
Kapcsolódó cikkeink
Kötelezi beszállítóit Carrefour a Nutri-Score értékek közzétételére
Franciaországban előírta a Carrefour, hogy minden márkás termék beszállítója köteles…
Tovább olvasom >Támogatja az EU erdőirtás elleni rendeletét a Nestlé, a Mars Wrigley és a Ferrero
Az EU erdőirtás elleni rendelete december 30-tól kötelezi a kakaót,…
Tovább olvasom >Rekordmennyiségű szén-dioxid-kibocsátás-csökkentést ért el a Mars
A Mars közzétette a 2023-as Fenntarthatóság Egy Generáció Alatt jelentését,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >