A negyedik negyedévben lassult a gazdasági növekedés üteme az euróövezetben és az EU-ban
A negyedik negyedévben az előző negyedévihez képest jóval gyengébb dinamikával nőtt a bruttó hazai termék az euróövezetben és az EU-ban az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat előzetes adatokon alapuló keddi jelentése alapján.
A negyedik negyedévben tavaly szezonális kiigazítással 0,3 százalékkal nőtt az euróövezet bruttó hazai terméke (GDP) az előző negyedévihez képest, az EU 27 tagállamában pedig 0,4 százalék volt a növekedés negyedéves bázison.
A harmadik negyedévben a növekedés az előző negyedévhez képest 2,3 százalék volt az euróövezetben és 2,2 százalék az EU-ban.
A növekedés mértéke megfelelt a piaci várakozásoknak. A negyedik negyedévi éves GDP-növekedés 4,6 százalék volt az euróövezetben és 4,8 százalék az Európai Unióban. A harmadik negyedévi éves GDP-növekedés 3,9 százalék volt az euróövezetben és 4,1 százalék az EU-ban.
Az euróövezeti növekedésre a negyedik negyedévben a legnagyobb visszatartó erőt már csak mérete miatt is a német gazdaság fejtette ki 0,7 százalékos GDP-csökkenéssel negyedéves bázison. Az osztrák GDP 2,2 százalékkal csökkent negyedéves bázison, a lengyel 1,7 százalékkal nőtt, a román 0,5 százalékkal csökkent, a magyar 0,7 százalékkal nőtt.
Az EU egészében tavaly 5,2 százalékos növekedést mértek, ami megegyezik az euróövezet tavalyi gazdasági növekedésével, ez az euróövezet valaha elért legnagyobb ütemű emelkedése volt, nagyobb az EKB által prognosztizált 5,1 százaléknál. Az euróövezeti GDP 6,4 százalékkal csökkent 2020-ban. A 2022-es euróövezeti növekedésre az EKB 4,2 százalékot, az Európai Bizottság 4,0 százalékot jósol.
Kapcsolódó cikkeink
4,7%-ra emelkedett a munkanélküliségi ráta
A 2023. december és 2024. február közötti három hónapban a…
Tovább olvasom >A GKI a kormány által gondoltnál lassúbb növekedésre, magasabb inflációra és nagyobb államháztartási hiányra számít
A magyar gazdaság 2023-ban elhúzódó recessziós állapotba került, miközben az…
Tovább olvasom >Növekvő cégalapítási aktivitás az emelkedő új eljárások árnyékában
Az alapítási kedvben határozott növekedés februárban. Szezonálisan csökkent a megszűnések…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >