A negyedik negyedévben lassult a gazdasági növekedés üteme az euróövezetben és az EU-ban
A negyedik negyedévben az előző negyedévihez képest jóval gyengébb dinamikával nőtt a bruttó hazai termék az euróövezetben és az EU-ban az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat előzetes adatokon alapuló keddi jelentése alapján.
A negyedik negyedévben tavaly szezonális kiigazítással 0,3 százalékkal nőtt az euróövezet bruttó hazai terméke (GDP) az előző negyedévihez képest, az EU 27 tagállamában pedig 0,4 százalék volt a növekedés negyedéves bázison.
A harmadik negyedévben a növekedés az előző negyedévhez képest 2,3 százalék volt az euróövezetben és 2,2 százalék az EU-ban.
A növekedés mértéke megfelelt a piaci várakozásoknak. A negyedik negyedévi éves GDP-növekedés 4,6 százalék volt az euróövezetben és 4,8 százalék az Európai Unióban. A harmadik negyedévi éves GDP-növekedés 3,9 százalék volt az euróövezetben és 4,1 százalék az EU-ban.
Az euróövezeti növekedésre a negyedik negyedévben a legnagyobb visszatartó erőt már csak mérete miatt is a német gazdaság fejtette ki 0,7 százalékos GDP-csökkenéssel negyedéves bázison. Az osztrák GDP 2,2 százalékkal csökkent negyedéves bázison, a lengyel 1,7 százalékkal nőtt, a román 0,5 százalékkal csökkent, a magyar 0,7 százalékkal nőtt.
Az EU egészében tavaly 5,2 százalékos növekedést mértek, ami megegyezik az euróövezet tavalyi gazdasági növekedésével, ez az euróövezet valaha elért legnagyobb ütemű emelkedése volt, nagyobb az EKB által prognosztizált 5,1 százaléknál. Az euróövezeti GDP 6,4 százalékkal csökkent 2020-ban. A 2022-es euróövezeti növekedésre az EKB 4,2 százalékot, az Európai Bizottság 4,0 százalékot jósol.
Kapcsolódó cikkeink
Óvatosabban toboroznak a cégek jelenleg, mint ahogyan azt év elején tervezték
Az átlagos jelentkezőszámok továbbra is különösen magasnak számítanak a magyarországi…
Tovább olvasom >Júliusban a GKI konjunktúra indexe enyhén csökkent
A GKI Gazdaságkutató Zrt. – az EU támogatásával végzett –…
Tovább olvasom >Fojtott tempóban: a cégvilág még zsugorodik, de lassul a visszaesés
A hazai cégek száma továbbra is csökken, de a visszaesés…
Tovább olvasom >További cikkeink
A vásárók kedvenc FMCG-márkái – YouGov Brand Footprint 2025
Az elemzés alapja a CRP (Consumer Reach Points) mutató, amely…
Tovább olvasom >Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Szárnyalnak az árak a baromfipiacon: drágult a csirke, a pulyka és a tojás is
Az elmúlt hónapokban látványos áremelkedés zajlott le a hazai baromfi-…
Tovább olvasom >