A Nébih jelölési hibákat talált nyolc citromlénél
A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal által vizsgált tizenhárom citromlé élelmiszerminőségi- és biztonsági szempontból megfelelt, de 8 esetben kisebb súlyú jelölési hibák miatt hatósági eljárás indult – tájékoztatta csütörtökön Nébih az MTI-t.
A Nébih közleményében a jelölési hibák közül kiemelte az élelmiszercímke szövegére vonatkozó minimális betűméret be nem tartását, a magyar nyelvű tápértékadatok feltüntetésének hiányát, az energiatartalom és a tápérték adatok szabálytalan megjelenítését, a tárolási feltétel elmulasztását és annak helytelen jelölését.
Egy terméknél a csomagoláson feltüntetett energiaérték és egyes tápanyagok mennyisége nem egyezett a termékspecifikációban megadott értékekkel – közölték.
A hivatal a jelölési hibák által érintett vállalkozókat figyelmeztetésben részesíti, és kötelezi a hibák javítására.
A Nébih Szupermenta programja keretében öt bio minősítésű és hét sűrítményből készült száz százalékos citromlét tesztelt.
A hivatal munkatársai többek között a növényvédő- és tartósítószerek jelenlétét, a termékek vitamin- és citromsav-tartalmát, valamint pH értékét vizsgálták.
A termékeket szakértő és laikus kóstolók pontozták a külső megjelenés, az állomány, a szín, az illat és az íz alapján. A tesztelt citromlevek közül a Limmi citromlé nyerte el a kóstolók tetszését, második lett a Sweet Valley terméke, míg harmadikként a CBA citromízesítőnek nevezett 100 százalékos citromleve végzett. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A magyar fogyasztók aflatoxin terhelését vizsgálták a Nébih szakemberei
A Debreceni Egyetem és a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) közös…
Tovább olvasom >Nemzetközi tanúsítványok garantálják a termékek és szolgáltatások magas minőségét a SPAR-nál
Minőségi tanúsítványok garantálják az élelmiszer-biztonságot és a termékminőséget a SPAR…
Tovább olvasom >Az uniós élelmiszerbiztonság miatt aggódik a NAK az import termékek kapcsán
Miközben az Európai Bizottság a saját termelőitől a világ legszigorúbb…
Tovább olvasom >További cikkeink
Gyengébb a vásárlóerő nálunk, mint a régióban
A tíz- és húszéves időtávon kirajzolódó trendek – ezen belül…
Tovább olvasom >Gyűlölik a „dinamikus árazást” a fogyasztók
Az elmúlt időszakban az ügyfeleknek új fogalommal kellett megismerkedniük: a…
Tovább olvasom >NGM-államtitkár: erősíti a magyar vállalkozások versenyképességét az ESG-törvény
A felelős környezeti, társadalmi és vállalatirányitási (ESG) keretrendszert meghatározó törvény…
Tovább olvasom >