A Nébih jelölési hibákat talált nyolc citromlénél
A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal által vizsgált tizenhárom citromlé élelmiszerminőségi- és biztonsági szempontból megfelelt, de 8 esetben kisebb súlyú jelölési hibák miatt hatósági eljárás indult – tájékoztatta csütörtökön Nébih az MTI-t.
A Nébih közleményében a jelölési hibák közül kiemelte az élelmiszercímke szövegére vonatkozó minimális betűméret be nem tartását, a magyar nyelvű tápértékadatok feltüntetésének hiányát, az energiatartalom és a tápérték adatok szabálytalan megjelenítését, a tárolási feltétel elmulasztását és annak helytelen jelölését.
Egy terméknél a csomagoláson feltüntetett energiaérték és egyes tápanyagok mennyisége nem egyezett a termékspecifikációban megadott értékekkel – közölték.
A hivatal a jelölési hibák által érintett vállalkozókat figyelmeztetésben részesíti, és kötelezi a hibák javítására.
A Nébih Szupermenta programja keretében öt bio minősítésű és hét sűrítményből készült száz százalékos citromlét tesztelt.
A hivatal munkatársai többek között a növényvédő- és tartósítószerek jelenlétét, a termékek vitamin- és citromsav-tartalmát, valamint pH értékét vizsgálták.
A termékeket szakértő és laikus kóstolók pontozták a külső megjelenés, az állomány, a szín, az illat és az íz alapján. A tesztelt citromlevek közül a Limmi citromlé nyerte el a kóstolók tetszését, második lett a Sweet Valley terméke, míg harmadikként a CBA citromízesítőnek nevezett 100 százalékos citromleve végzett. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
MDOSZ: Óvintézkedések élelmiszerbiztonság terén a kánikulában
A Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége (MDOSZ) kiemelten figyelmeztet a nyári…
Tovább olvasom >Álőstermelőket szűrt ki a Nébih
Adminisztratív, piaci és termőhelyi ellenőrzéseket is tartottak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági…
Tovább olvasom >AM: hasznos és értékteremtő tevékenység a házikertek művelése
A minőségi élelmiszer előállításában fontosak a házikertek, kiemelkedő szerepük van…
Tovább olvasom >További cikkeink
VOSZ Barométer – 2024. II. negyedév: kötelező optimizmus vagy valódi növekedés?
Az inflációs érzékelés továbbra is jelen van hazai vállalkozásoknál, miközben…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >