A Nébih a food truck szektort figyelmezteti a szabályokra
Elindult a szezon, a Nébih pedg összegyűjtötte, mire kell ügyelniük a büfékocsik üzemeltetőinek, hogy ne csak a vendégek, hanem az ellenőrök is elégedetten távozhassanak a pulttól – mutat rá a Pénzcentrum.

Folyamatosak az ellenőrzések
Általánosságban igaz, hogy az élelmiszerbiztonságot mindenhol kötelező megteremteni és fenntartani, függetlenül a vendéglátóhely formájától. A food truckoknak is eleget kell tenniük például az allergén információkról történő tájékoztatási kötelezettségnek és önellenőrzési rendszert is működtetniük kell. Mindkét témában – sok más mellett – részletes információ olvasható a Vendéglátás és Étkeztetés Jó Higiéniai Gyakorlata Útmutatóban (GHP). A teljeskörű tájékoztatón felül a Nébih összegyűjtötte azokat a legfontosabb tudnivalókat, amelyek mentén biztonsággal üzemeltethetőek a büfékocsik.
Minden food trucknak rendelkeznie kell ún. bázishellyel. Itt végezhetőek azok a kiegészítő tevékenységek, amelyekre forgalmazás közben nincs lehetőség, például a raktározás, a víztartály tisztítása, fertőtlenítése, feltöltése, az előkészítés és a büfékocsi külső-belső takarítása. Az időszakosan üzemelő food truckok esetében a szezont a HACCP rendszer felülvizsgálatával, szükség szerinti módosításával érdemes kezdeni.
A Nébih hangsúlyozza, hogy az üzemeltetés során ügyelni kell a higiéniai és az élelmiszerbiztonsági előírások betartására, valamint arra, hogy az alapanyagok, továbbá a félkész-, és késztermékek nyomonkövethetősége folyamatosan biztosítva legyen. A hatósági ellenőrzések során fontos kritérium a HACCP-ben előírt dokumentumok valós adatokkal ellátott és naprakész vezetése (pl.: hűtőterek hőmérséklet ellenőrzési lapja, takarítás-fertőtlenítés utasítás, az alapanyagok számlái, stb.), így ezekre célszerű fokozottan ügyelni.
Az is kulcsfontosságú, hogy érvényes egészségügyi kiskönyvvel rendelkező dolgozókat alkalmazzanak, akiknek a munkába állásuk előtt oktatást kell tartani, például az élelmiszerbiztonsági alapokról és az egység sajátosságairól. Az alkalmazottaknak biztosítani szükséges az átöltözési, kézmosási, illemhelyhasználati lehetőséget.
Kapcsolódó cikkeink
KÖSZ 2025–2026
Az intézményi és munkahelyi étkeztetés szereplői idén már tizedik alkalommal…
Tovább olvasom >Széles körű párbeszéd indult az állati eredetű melléktermékek begyűjtéséről és feldolgozásáról
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) kezdeményezésére, az Agrárminisztérium és a…
Tovább olvasom >Nébih: 2025-től az élelmiszerlánc-felügyeleti díj bevallásokat már a Nemzeti Adó- és Vámhivatalhoz kell benyújtani
A 2025. évi élelmiszerlánc-felügyeleti díj bevallásokat már a Nemzeti Adó-…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kasszanélküli boltot nyitott a Lekkerland a frankfurti repülőtéren
A Lekkerland megnyitotta Németország első kasszanélküli repülőtéri üzletét a Frankfurti…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligencia alapú árelőrejelző rendszert vezet be a Walmart
A kiskereskedelmi óriás a Helios AI szoftverét fogja használni a…
Tovább olvasom >Funkcionális italgyártóban szerzett kisebbségi részesedést a Constellation Brands
A Constellation Brands kisebbségi részesedést vásárolt a Hiyo nevű funkcionális,…
Tovább olvasom >