A narancsbor lehet a nyár új trendje
A TikTok-on megjelenő postok számának robbanásszerű növekedése azt mutatja, hogy egyre nagyobb a kereslet a narancsbor iránt, sőt, egyesek egyenesen az idei „nyár italának” tartják.
Úgy tűnik, hogy az Y- és Z-generáció új italért kezdett rajongani a közösségi médiában. Az Ocado online kiskereskedő értékesítési adatai szerint a narancsbor forgalma az Egyesült Királyságban idén eddig 99%-kal nőtt, és a termékre vonatkozó keresések száma is 80%-kal emelkedett.
A tendencia egyöntető az egész interneten, a narancsbor új „trenddé” vált a közösségi médiában, különösen a TikTok-on: a fiatalabb fogyasztók most fedezik fel a bort és a benne mint a nyári hónapok frissítő borában rejlő lehetőségeket.
Az itallal kapcsolatban azonban támadt némi zűrzavar is, ugyanis egyes felhasználók nem biztosak abban, hogy narancsbor valóban narancsból készül-e, vagy csak a színe narancssárga.
A narancsbor a Nemzetközi Szőlészeti és Borászati Szervezet (OIV) szerint „macerációval előállított fehérbor”, és a maceráció minimális időtartama egy hónap. A bor borostyán- illetve narancssárga színét a szőlő héjával való érintkezés okozza.
A szőlőszemek héjával érintkező borok egyik fajtájának olasz megnevezése a „ramato” – amelyet Friuliban Pinot Grigio szőlőből készítenek –, ami nagyjából „vörösesbarna”.
Christian Streatfield, az Ocado borbeszerzője a MailOnline-nak nyilatkozva a trendről elmondta:
– A narancsbor egyre népszerűbb a vásárlóink körében.
– A tipikus fehérbor-előállítással ellentétben a szőlőhéj az erjedés során érintkezésben marad a lével, ami összetett ízeket és textúrákat, valamint mélyebb színt eredményez. Az így kapott bor ízletes és sokoldalú, a vörös- és fehérborok rajongóinak egyaránt kiváló választás lehet.
The Drinks Business
Kapcsolódó cikkeink
A közösségi média vált az első számú vásárlási és keresési csatornává
2024-ben a fogyasztók közel fele már nem keresőmotorokat, hanem a…
Tovább olvasom >Street food van, utca nincs!
Lassan tér magához a pandémia után a food truckok piaca;…
Tovább olvasom >Brit zabra vált az Alpro az Egyesült Királyságban
A Danone növényi alapú márkája, az Alpro többmillió fontot költ…
Tovább olvasom >További cikkeink
Komoly átalakulásban a magyar tésztapiac
A szokások változása alapjaiban formálják át a magyar tésztapiacot –…
Tovább olvasom >Magyar Édességgyártók Szövetsége: stagnáló piacon egyensúlyoz a magyar édesipar
A hazai édesipar számára mennyiségben stagnáló piacot hozott 2024, és…
Tovább olvasom >Linamar és Gallicoop vezeti továbbra is a Békés vármegyei TOP100 vállalati listát
Továbbra is a Linamar Hungary Zrt. és a Gallicoop Zrt.…
Tovább olvasom >