A narancsbor lehet a nyár új trendje
A TikTok-on megjelenő postok számának robbanásszerű növekedése azt mutatja, hogy egyre nagyobb a kereslet a narancsbor iránt, sőt, egyesek egyenesen az idei „nyár italának” tartják.
Úgy tűnik, hogy az Y- és Z-generáció új italért kezdett rajongani a közösségi médiában. Az Ocado online kiskereskedő értékesítési adatai szerint a narancsbor forgalma az Egyesült Királyságban idén eddig 99%-kal nőtt, és a termékre vonatkozó keresések száma is 80%-kal emelkedett.
A tendencia egyöntető az egész interneten, a narancsbor új „trenddé” vált a közösségi médiában, különösen a TikTok-on: a fiatalabb fogyasztók most fedezik fel a bort és a benne mint a nyári hónapok frissítő borában rejlő lehetőségeket.
Az itallal kapcsolatban azonban támadt némi zűrzavar is, ugyanis egyes felhasználók nem biztosak abban, hogy narancsbor valóban narancsból készül-e, vagy csak a színe narancssárga.
A narancsbor a Nemzetközi Szőlészeti és Borászati Szervezet (OIV) szerint „macerációval előállított fehérbor”, és a maceráció minimális időtartama egy hónap. A bor borostyán- illetve narancssárga színét a szőlő héjával való érintkezés okozza.
A szőlőszemek héjával érintkező borok egyik fajtájának olasz megnevezése a „ramato” – amelyet Friuliban Pinot Grigio szőlőből készítenek –, ami nagyjából „vörösesbarna”.
Christian Streatfield, az Ocado borbeszerzője a MailOnline-nak nyilatkozva a trendről elmondta:
– A narancsbor egyre népszerűbb a vásárlóink körében.
– A tipikus fehérbor-előállítással ellentétben a szőlőhéj az erjedés során érintkezésben marad a lével, ami összetett ízeket és textúrákat, valamint mélyebb színt eredményez. Az így kapott bor ízletes és sokoldalú, a vörös- és fehérborok rajongóinak egyaránt kiváló választás lehet.
The Drinks Business
Kapcsolódó cikkeink
Új egységes retail média platformot indít a Sainsbury’s – jön a Nectar360 Pollen
A brit Sainsbury’s bejelentette, hogy 2025 végén elindítja a Nectar360…
Tovább olvasom >Só- és cukormentes ketchupot dobott piacra a Heinz UK
Hozzáadott cukor és só nélkül készült ketchupot dobott piacra a…
Tovább olvasom >Több mint ezer munkavállalót toboroz az Aldi az Egyesült Királyságban
Nagyszabású toborzási kampányt indított az Aldi az Egyesült Királyságban, amelynek…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekordszinten a vállalatvezetők elköteleződése a fenntarthatóság iránt
A K&H fenntarthatósági index legfrissebb adatai szerint a vállalatvezetők hozzáállása…
Tovább olvasom >Kismértékben emelkedett a FAO élelmiszerár-indexe júniusban a hús, tejtermékek és növényi olajok drágulása miatt
Az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezetének (FAO) pénteki jelentése szerint az élelmiszer-alapanyagok…
Tovább olvasom >Mitől tízszereződhet meg egy-egy bor ára?
Kevesebben vannak világszerte, mint ahány ember járt az űrben, számuk…
Tovább olvasom >