A nagyvállalatok már látják a fényt az alagút végén?
Lassan kilábalhatnak a pesszimizmusból a hazai nagyvállalatok. A K&H nagyvállalati növekedési index a tavalyi mélypontot követően már második negyedéve mozdul felfelé, így 2023 első negyedévében –10-ről –6 pontra mérséklődött. Az indexet a cégek közül a 10 milliárd forint feletti éves árbevételű vállalatok szinte már pozitív hangulata húzza felfelé.
– A negatív hangulat mérséklődésének hátterében az áll, hogy a cégek a saját kilátásaikban jóval kedvezőbb fordulatokat várnak, mint az előző negyedévekben. A vállalati alindex ugyanis –6-ról –2 pontra javult, ami már megközelíti a pozitív tartományt. Ezzel szemben a gazdaság egészét nézve továbbra is erőteljesen negatív hangulat uralkodik, a makro részindex jelenleg –19 ponton áll – részletezte az eredményeket Rajna Gábor, a K&H Vállalati ügyfelek divízió vezetője.
A nagyvállalatok várakozásai erőteljesen függenek az árbevétel nagyságától, az ágazattól és a területi elhelyezkedéstől is. Jelenleg egyedül a 10 milliárd forint feletti éves árbevételű vállalatok hangulata nincs a negatív tartományban és javult a legnagyobb mértékben, –15-ről 0 pontra. A 4–9,9 milliárd forint közötti éves árbevételű cégek várakozásai –14-ről –7 pontra erősödtek, így ugyanolyan szinten vannak, mint a 2–3,9 milliárd forint éves árbevételű cégek (–7 pont), melyeknek az elmúlt negyedévhez képest nem változott a véleménye. Az ágazatok közül az iparban és a szolgáltató szektorban jelentősen kedvezőbb várakozással tekintenek a következő egy évre (–4 és –5 pont), mint a kereskedelemben (–9 pont).
Földrajzilag a kelet-magyarországi cégeknek javult jelentősen a jövőképe, –16-ról –3 pontra, miközben a nyugat-magyarországi és közép-magyarországi vállalatok várakozásai gyakorlatilag nem változtak az előző negyedévhez képest (–7 és –8 pont). //
Ez a cikk a Trade magazin 2023.5. számában olvasható
Kapcsolódó cikkeink
Derűre ború?
A legnagyobb hazai cégek gazdasági kilátásait és várakozásait vizsgáló K&H…
Tovább olvasom >Egy év alatt másfélszeresére nőtt az okoseszközös vásárlások száma
Folytatódik a digitális fizetések előretörése a K&H saját adatai szerint. Az…
Tovább olvasom >K&H: kopogtat a vakáció, irány a nagyvilág!
A nyári külföldi utazások sok középiskolás számára az első igazi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Újrahasználható termékdisplay használatával csökkenti a hulladékot Európa-szerte a dm
A dm drogérialánc több mint 2100 németországi üzletében, valamint más…
Tovább olvasom >Talajmegújító kísérleti mezőgazdasági programot indít a FrieslandCampina, a Lidl és a ReGeNL
A FrieslandCampina, a Lidl és a holland ReGeNL közösen indítanak…
Tovább olvasom >A Hortobágyi Csárdában lett hungarikum a csárda
Hungarikummá nyilvánították a csárdát és a badacsonyi kéknyelűt a Hungarikum…
Tovább olvasom >