A nagyok versenytársává vált a Perplexity
Az AI-alapú keresőmotor, a Perplexity az Egyesült Államokban most indított vásárlási asszisztense nemcsak termékkeresést és -összehasonlítást, de azonnali vásárlást is lehetővé tesz. Ezzel a lépéssel a vállalat az Amazon és a Google Shopping számára is komoly versenytárssá vált.
A cikk a Trade magazin 2024/12-2025/01. lapszámában olvasható.
A Perplexity előfizetői az új eszközzel áttekinthetik a termékinformációkat és -értékeléseket, összehasonlíthatják azokat, a „one-click checkout” funkcióval pedig közvetlenül vásárolhatnak is. A keresőmotor a termékjellemzőket, árakat és véleményeket összefoglaló termékadatlapokat jelenít meg. A Snap to Shop vizuális kereső pedig lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy képek alapján találjanak meg olyan termékeket, amelyek nevét nem ismerik.
Szakértők szerint az olyan AI-alapú keresőmotorok, mint a Perplexity, alapjaiban írhatják át az e-kereskedelem szabályait. Segítségükkel a fogyasztók teljesen új módon kezdhetik el az internetes keresést, ami miatt a hagyományos SEO- és SEA-marketing elavulttá válhat.
A Perplexity eddig olyan keresőmotorokkal versengett, mint a Google Gemini és a SearchGPT, de az új vásárlási funkcióval az Amazon és a Google Shopping közvetlen kihívójává is vált.
A cég az amerikai indulás után más piacokon is bevezetni tervezi az AI vásárlási alkalmazást, ám erre vonatkozó konkrét időpontot egyelőre nem közölt. //
Kapcsolódó cikkeink
Így lett része a hétköznapoknak a mesterséges intelligencia
A mesterséges intelligencia (AI) ma már szinte észrevétlenül vált a…
Tovább olvasom >Új korszak hajnalán: így készülnek a kiadók a „Google Zero” világára
A Google keresőfelületeinek átalakulása, a mesterséges intelligencia térnyerése és a…
Tovább olvasom >Prebiotikus üdítővel újít a Pepsi az USA-ban
Az egészségtudatos fogyasztók igényeire válaszul a PepsiCo idén ősszel online,…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >