A nagyok versenytársává vált a Perplexity
Az AI-alapú keresőmotor, a Perplexity az Egyesült Államokban most indított vásárlási asszisztense nemcsak termékkeresést és -összehasonlítást, de azonnali vásárlást is lehetővé tesz. Ezzel a lépéssel a vállalat az Amazon és a Google Shopping számára is komoly versenytárssá vált.
A cikk a Trade magazin 2024/12-2025/01. lapszámában olvasható.
A Perplexity előfizetői az új eszközzel áttekinthetik a termékinformációkat és -értékeléseket, összehasonlíthatják azokat, a „one-click checkout” funkcióval pedig közvetlenül vásárolhatnak is. A keresőmotor a termékjellemzőket, árakat és véleményeket összefoglaló termékadatlapokat jelenít meg. A Snap to Shop vizuális kereső pedig lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy képek alapján találjanak meg olyan termékeket, amelyek nevét nem ismerik.
Szakértők szerint az olyan AI-alapú keresőmotorok, mint a Perplexity, alapjaiban írhatják át az e-kereskedelem szabályait. Segítségükkel a fogyasztók teljesen új módon kezdhetik el az internetes keresést, ami miatt a hagyományos SEO- és SEA-marketing elavulttá válhat.
A Perplexity eddig olyan keresőmotorokkal versengett, mint a Google Gemini és a SearchGPT, de az új vásárlási funkcióval az Amazon és a Google Shopping közvetlen kihívójává is vált.
A cég az amerikai indulás után más piacokon is bevezetni tervezi az AI vásárlási alkalmazást, ám erre vonatkozó konkrét időpontot egyelőre nem közölt. //
Kapcsolódó cikkeink
AI és fenntarthatóság lehetnek a középvállalatok kitörési pontjai a bizonytalanság idején
A Grant Thornton International Business Report (IBR) legfrissebb adatai szerint…
Tovább olvasom >Amazon: 1000 amerikai városban elérhető a romlandó élelmiszerek aznapi házhoz szállítása
Több több mint 1000 amerikai városban és településen vált elérhetővé…
Tovább olvasom >Megújítja a Z generáció kedvéért a Danone az Activiát
Jelentős márkafrissítésről és új termék bevezetéséről tett bejelentést az amerikai…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kezdő vállalkozóknak indít díjmentes képzést a Kamara
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) a területi kamarák közreműködésével…
Tovább olvasom >Rekord magasságba szökött a svájci Lidl sajtexportja tavaly
Tizenöt éves fennállásának legerősebb évét zárta a svájci Lidl sajtexport…
Tovább olvasom >Alkoholmentes sörbe invesztál Robbie Williams
Robbie Williams személyében befektetőt kapott az ausztrál Heaps Normal alkoholmentes…
Tovább olvasom >