A nagyok versenytársává vált a Perplexity
Az AI-alapú keresőmotor, a Perplexity az Egyesült Államokban most indított vásárlási asszisztense nemcsak termékkeresést és -összehasonlítást, de azonnali vásárlást is lehetővé tesz. Ezzel a lépéssel a vállalat az Amazon és a Google Shopping számára is komoly versenytárssá vált.
A cikk a Trade magazin 2024/12-2025/01. lapszámában olvasható.
A Perplexity előfizetői az új eszközzel áttekinthetik a termékinformációkat és -értékeléseket, összehasonlíthatják azokat, a „one-click checkout” funkcióval pedig közvetlenül vásárolhatnak is. A keresőmotor a termékjellemzőket, árakat és véleményeket összefoglaló termékadatlapokat jelenít meg. A Snap to Shop vizuális kereső pedig lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy képek alapján találjanak meg olyan termékeket, amelyek nevét nem ismerik.
Szakértők szerint az olyan AI-alapú keresőmotorok, mint a Perplexity, alapjaiban írhatják át az e-kereskedelem szabályait. Segítségükkel a fogyasztók teljesen új módon kezdhetik el az internetes keresést, ami miatt a hagyományos SEO- és SEA-marketing elavulttá válhat.
A Perplexity eddig olyan keresőmotorokkal versengett, mint a Google Gemini és a SearchGPT, de az új vásárlási funkcióval az Amazon és a Google Shopping közvetlen kihívójává is vált.
A cég az amerikai indulás után más piacokon is bevezetni tervezi az AI vásárlási alkalmazást, ám erre vonatkozó konkrét időpontot egyelőre nem közölt. //
Kapcsolódó cikkeink
Digitális ugrás a HR-ben – mesterséges intelligenciával és e-learninggel újít a SPAR
Új karrieroldallal, toborzási rendszerrel és e-learning lehetőségekkel várja munkavállalóit a…
Tovább olvasom >Háromból két fogyasztó jobb vásárlási élményre számít
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók és az üzleti vezetők…
Tovább olvasom >A Heineken mesterséges intelligenciával oltja szomját az adatkezelésbe
A Heineken az SAP AI megoldásával egyszerűsíti az adatelemzést munkatársai…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megjelent az FMCG-piac 2024. évi kereskedelmi toplistája
Maradt minden a régiben: Lidl, SPAR, Tesco a dobogósok sorrendje!…
Tovább olvasom >Megtartotta közgyűlését az Országos Kereskedelmi Szövetség
Az Országos Kereskedelmi Szövetség éves közgyűlésén megerősítette egyes régi, illetve…
Tovább olvasom >860 milliárdos árbevételt ért el 2024-ben a Coop
Mintegy 4 százalékos növekedésnek köszönhetően 860 milliárd forintos árbevételt ért…
Tovább olvasom >