A nagyobb kiszerelések jobban visszaestek
A GfK Hungária háztartások privát fogyasztását mérő ConsumerScan adatai szerint 2009-ben a magyar háztartások 40 százaléka vásárolt valamilyen családi kiszerelésű jégkrémet. A vásárlási gyakoriság azonban csökkent az előző évhez képest.A fogyasztók számát tekintve 2008-hoz képest a tavalyi évben bővült a családi kiszerelésű jégkrémek piaca. 2009 során a magyar háztartások 40 százaléka vásárolt valamilyen családi kiszerelésű jégkrémet.
Az elmúlt évben a magyar háztartások átlagosan 6 alkalommal vettek e jeges finomságból. A vásárlások év során történő eloszlása természetesen erős szezonalitást tükröz. A vásárlási gyakoriságban csökkenés tapasztalható az előző évhez képest.
2008-hoz viszonyítva 2009-ben a családi kiszerelésű jégkrémek legkisebb formátumára, az 500 ml alatti jégkrémekre költöttek többet a háztartások, a nagyobb méretű kiszerelések esetében pedig jobban érezhető volt a gazdasági recesszió hatása.
Ízesítés tekintetében a legnépszerűbbek a vegyes ízesítésű jégkrémek, amelyek a háztartások által megvásárolt termékek értékének több mint felét teszik ki. Az egy ízt tartalmazó termékek között továbbra is sláger a klasszikus vanília- és csokoládéíz.
A háztartások közel azonos mennyiségben vásárolják a saját márkás és a márkás termékeket, bár 2008 óta megfigyelhető a saját márkás termékek lassú térnyerése.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >