A nagyobb kiszerelések jobban visszaestek
A GfK Hungária háztartások privát fogyasztását mérő ConsumerScan adatai szerint 2009-ben a magyar háztartások 40 százaléka vásárolt valamilyen családi kiszerelésű jégkrémet. A vásárlási gyakoriság azonban csökkent az előző évhez képest.A fogyasztók számát tekintve 2008-hoz képest a tavalyi évben bővült a családi kiszerelésű jégkrémek piaca. 2009 során a magyar háztartások 40 százaléka vásárolt valamilyen családi kiszerelésű jégkrémet.
Az elmúlt évben a magyar háztartások átlagosan 6 alkalommal vettek e jeges finomságból. A vásárlások év során történő eloszlása természetesen erős szezonalitást tükröz. A vásárlási gyakoriságban csökkenés tapasztalható az előző évhez képest.
2008-hoz viszonyítva 2009-ben a családi kiszerelésű jégkrémek legkisebb formátumára, az 500 ml alatti jégkrémekre költöttek többet a háztartások, a nagyobb méretű kiszerelések esetében pedig jobban érezhető volt a gazdasági recesszió hatása.
Ízesítés tekintetében a legnépszerűbbek a vegyes ízesítésű jégkrémek, amelyek a háztartások által megvásárolt termékek értékének több mint felét teszik ki. Az egy ízt tartalmazó termékek között továbbra is sláger a klasszikus vanília- és csokoládéíz.
A háztartások közel azonos mennyiségben vásárolják a saját márkás és a márkás termékeket, bár 2008 óta megfigyelhető a saját márkás termékek lassú térnyerése.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >