A nagy sportesemények is segítik a sörfogyasztást
Bár a nagy sportesemények átmenetileg pozitív hatást gyakorolnak a sörfogyasztás alakulására, idén is az időjárás fogja eldönteni, hogy a tavalyi 10 százalékos visszaesést követően idén korrigálhat-e a sörpiac – állapította az Agroinform.hu.

Dinamikusan növekszik az alkoholmentes kategória
Hosszú távon a prémium és szuper prémium szegmensbe tartozó sörök térhódítása zajlik – immár a teljes forgalom harmadát ilyen kategóriájú sörök teszik ki -, és idén robbanásszerű lehet az egzotikus gyümölcsökkel ízesített alkoholmentes sörfajták térnyerése – tették hozzá.
Tavaly az öt legjelentősebb sörgyártó adatai alapján a Magyarországon értékesített sör mennyisége alig több, mint 5,4 millió hektoliter volt, a 2022-ben mért 6,01 millió hektoliterhez képest. Idén sikerülhet a lemaradás egy részét ledolgozni, de hosszú távon az alkoholfogyasztás visszaesésével párhuzamosan a sörfogyasztás is trendszerűen csökken.
„A sörfogyasztás alakulását befolyásoló egyik legfontosabb tényező az időjárás”
– tájékoztatta az Agroinform.hu-t Kántor Sándor, a Magyar Sörgyártók Szövetségének igazgatója.
Az idei új trendek közül a szakember az alkoholmentes kategória dinamikus növekedését emelte ki, különösen az új gyümölcskülönlegességekkel ízesített termékek népszerűségének emelkedése kiemelkedő. A teljes piacot tekintve ugyanakkor továbbra is az összforgalom 90 százalékát adják a lager sörök.
Látványos ugyanakkor a minőségi sörök felé történő elmozdulás: a szuperprémium és prémium szegmensek aránya idén már a teljes forgalom harmadát teszi ki, szemben a 4-5 évvel ezelőtti 25 százalékkal annak ellenére, hogy idén 22 százalékosra nőtt az árkülönbség a világos és a minőségi sörök között a 2023-ban mért 14 százalékosról.
Az elemzés kitért arra is, hogy továbbra is kockázatos helyzetben vannak a kisüzemi sörfőzdék. A mintegy 80-90 kisüzemi – köztük néhány, úgynevezett „kézműves termékeket” is gyártó vállalkozás – sörfőzde a teljes piaci visszaeséssel szemben – összesen 232 ezer hektoliter sör megtermelésével – 2 százalékos növekedésről tudott beszámolni, ám ezzel is alig több mint 4 százalékkal részesült a forgalomból.
Kapcsolódó cikkeink
Donald Trump súlyos vámokat helyezett kilátásba az Európai Unióból származó alkoholtermékekre válaszul az amerikai whiskey-re bejelentett uniós vámra
Donald Trump amerikai elnök súlyos vámokat helyezett kilátásba csütörtökön az…
Tovább olvasom >Új kommunikációs platformmal indítja a sörszezont a Dreher
Új vizuális arculatot, csomagolást és kommunikációs platformot kapott a Dreher…
Tovább olvasom >Sörszövetség: tavaly újra nőtt a magyarországi sörfogyasztás
A Covid-járvány időszakát idéző, 2023. évi 10 százalékos forgalomcsökkenés után…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >Online is megugrott az élelmiszer-vásárlás karácsony előtt
A karácsonyi készülődés határozta meg a Kifli.hu online szupermarket forgalmát…
Tovább olvasom >