A nagy sportesemények is segítik a sörfogyasztást
Bár a nagy sportesemények átmenetileg pozitív hatást gyakorolnak a sörfogyasztás alakulására, idén is az időjárás fogja eldönteni, hogy a tavalyi 10 százalékos visszaesést követően idén korrigálhat-e a sörpiac – állapította az Agroinform.hu.
Hosszú távon a prémium és szuper prémium szegmensbe tartozó sörök térhódítása zajlik – immár a teljes forgalom harmadát ilyen kategóriájú sörök teszik ki -, és idén robbanásszerű lehet az egzotikus gyümölcsökkel ízesített alkoholmentes sörfajták térnyerése – tették hozzá.
Tavaly az öt legjelentősebb sörgyártó adatai alapján a Magyarországon értékesített sör mennyisége alig több, mint 5,4 millió hektoliter volt, a 2022-ben mért 6,01 millió hektoliterhez képest. Idén sikerülhet a lemaradás egy részét ledolgozni, de hosszú távon az alkoholfogyasztás visszaesésével párhuzamosan a sörfogyasztás is trendszerűen csökken.
„A sörfogyasztás alakulását befolyásoló egyik legfontosabb tényező az időjárás”
– tájékoztatta az Agroinform.hu-t Kántor Sándor, a Magyar Sörgyártók Szövetségének igazgatója.
Az idei új trendek közül a szakember az alkoholmentes kategória dinamikus növekedését emelte ki, különösen az új gyümölcskülönlegességekkel ízesített termékek népszerűségének emelkedése kiemelkedő. A teljes piacot tekintve ugyanakkor továbbra is az összforgalom 90 százalékát adják a lager sörök.
Látványos ugyanakkor a minőségi sörök felé történő elmozdulás: a szuperprémium és prémium szegmensek aránya idén már a teljes forgalom harmadát teszi ki, szemben a 4-5 évvel ezelőtti 25 százalékkal annak ellenére, hogy idén 22 százalékosra nőtt az árkülönbség a világos és a minőségi sörök között a 2023-ban mért 14 százalékosról.
Az elemzés kitért arra is, hogy továbbra is kockázatos helyzetben vannak a kisüzemi sörfőzdék. A mintegy 80-90 kisüzemi – köztük néhány, úgynevezett „kézműves termékeket” is gyártó vállalkozás – sörfőzde a teljes piaci visszaeséssel szemben – összesen 232 ezer hektoliter sör megtermelésével – 2 százalékos növekedésről tudott beszámolni, ám ezzel is alig több mint 4 százalékkal részesült a forgalomból.
Kapcsolódó cikkeink
Az alkoholmentes borok térnyerése: dinamikus növekedés és hazai sikerek
Az alkoholmentes borok piaca az elmúlt években jelentős növekedést mutatott,…
Tovább olvasom >Közel 5 milliárd euróval járul hozzá a spanyol gazdasághoz a Heineken
A Heineken 2023-ban 4,84 milliárd euróval járult hozzá a spanyol…
Tovább olvasom >Milyen hatással vannak a népszerű italok a fogakra? Egy amerikai fogorvos kísérlete
A kísérlet szerint a legerősebb fogfestőnek a vörösbor bizonyult. Az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nyílt Marketing Fórum a Magyar Termék Védjegyhasználatról – már lehet regisztrálni!
Idén február 20-án kerül megrendezésre a Magyar Termék Marketing Fórum,…
Tovább olvasom >Nagy Márton: itt a fordulat, a magyar gazdaság 2025-ben nagyobb növekedési pályára vált
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2024 utolsó negyedévében az…
Tovább olvasom >Az Unilever és a Tesco egyetért: fenntarthatóság nélkül nincs jövő
Az Unilever vezérigazgatója, Hein Schumacher szerint eljött az idő, hogy…
Tovább olvasom >