A munkavállalók 83 százaléka elkötelezett munkaadója iránt a Legjobb Munkahely díjat nyert cégeknél
Magyarországon a munkavállalók 61 százaléka elkötelezett munkaadója iránt, a Legjobb Munkahely díjat elnyert társaságoknál ez az arány 83 százalék – derül ki a HR-tanácsadással is foglalkozó Kincentric Legjobb Munkahely Programban készített kutatásból.
Az MTI-nek szerdán eljutatott közlemény szerint a kutatásba bevont 109 000 magyar munkavállaló válaszai alapján megállapították, hogy míg egy átlagos magyar vállalatnál csupán a kollégák 37 százaléka gondolja úgy, hogy cégük meg tudja tartani legjobb embereit, a Legjobb Munkahely díjat elnyert vállalkozásoknál ez 66 százalék.
Az elmúlt 2 év változásai a klasszikus munkáltató-munkavállalói erőviszonyok felborulásával új helyzetet teremtettek a munkaerőpiacon. A Kincentric a munkavállalók lázadásának nevezi azt a globális trendet, hogy a dolgozók által megfogalmazott igényekhez – például: hogyan, honnan és mikor szeretnék végezni munkájukat – a munkaadóknak egyre inkább alkalmazkodniuk kell.
Köcse Bálint, a Kincentric ügyvezetője szerint azok a vállalatok, amelyek a szervezeti fejlődés hajtómotorjaként tekintenek erre a jelenségre jelentősen javíthatják a munkavállalói élményt és kötelezettséget.
A dolgozói elkötelezettséget korábban az Aon HR tanácsadói üzletága a Legjobb Munkahelyek Programban vizsgálta. A teljes üzletág 2019-es kivásárlása után a Spencer Stuart nemzetközi tanácsadó cég Kincentric néven alapított új vállalatot, amely a Legjobb Munkahelyek programot is folytatja.
A Kincentric vezetői értékeléssel és fejlesztéssel, valamint HR-tanácsadással és tehetséggondozással is foglalkozik.
A magyarországi dolgozók visszajelzései alapján a Cisco Systems Magyarország Kft., a HARTMANN-RICO Hungária Kft., a Hilti Hungaria Szolgáltató Kft., a JYSK Kft., a profession.hu Kft. és a WHC Csoport nyerte el a Legjobb Munkahely 2021 címet. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >K&H: a szén-dioxid-kibocsátás magától nem csökken
Fenntarthatósági stratégia és konkrét karbonlábnyom-csökkentési tervek híján a magyar vállalatok…
Tovább olvasom >Így költöttek a magyar drukkerek a válogatott meccseinek helyszínein
A németországi futball Európa-bajnokság városai jelentős anyagi forrásokat fordítottak arra,…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >