A munkavállalók 83 százaléka elkötelezett munkaadója iránt a Legjobb Munkahely díjat nyert cégeknél
Magyarországon a munkavállalók 61 százaléka elkötelezett munkaadója iránt, a Legjobb Munkahely díjat elnyert társaságoknál ez az arány 83 százalék – derül ki a HR-tanácsadással is foglalkozó Kincentric Legjobb Munkahely Programban készített kutatásból.
Az MTI-nek szerdán eljutatott közlemény szerint a kutatásba bevont 109 000 magyar munkavállaló válaszai alapján megállapították, hogy míg egy átlagos magyar vállalatnál csupán a kollégák 37 százaléka gondolja úgy, hogy cégük meg tudja tartani legjobb embereit, a Legjobb Munkahely díjat elnyert vállalkozásoknál ez 66 százalék.
Az elmúlt 2 év változásai a klasszikus munkáltató-munkavállalói erőviszonyok felborulásával új helyzetet teremtettek a munkaerőpiacon. A Kincentric a munkavállalók lázadásának nevezi azt a globális trendet, hogy a dolgozók által megfogalmazott igényekhez – például: hogyan, honnan és mikor szeretnék végezni munkájukat – a munkaadóknak egyre inkább alkalmazkodniuk kell.
Köcse Bálint, a Kincentric ügyvezetője szerint azok a vállalatok, amelyek a szervezeti fejlődés hajtómotorjaként tekintenek erre a jelenségre jelentősen javíthatják a munkavállalói élményt és kötelezettséget.
A dolgozói elkötelezettséget korábban az Aon HR tanácsadói üzletága a Legjobb Munkahelyek Programban vizsgálta. A teljes üzletág 2019-es kivásárlása után a Spencer Stuart nemzetközi tanácsadó cég Kincentric néven alapított új vállalatot, amely a Legjobb Munkahelyek programot is folytatja.
A Kincentric vezetői értékeléssel és fejlesztéssel, valamint HR-tanácsadással és tehetséggondozással is foglalkozik.
A magyarországi dolgozók visszajelzései alapján a Cisco Systems Magyarország Kft., a HARTMANN-RICO Hungária Kft., a Hilti Hungaria Szolgáltató Kft., a JYSK Kft., a profession.hu Kft. és a WHC Csoport nyerte el a Legjobb Munkahely 2021 címet. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A magyarok háromnegyede jól ismeri az AI-t – derült ki az Ipsos globális felméréséből
Az Ipsos 2024-es AI Monitor jelentése átfogó képet nyújt arról,…
Tovább olvasom >Az AI által generált reklámok negatívan befolyásolhatják a fogyasztói percepciót
Az NIQ legújabb kutatása szerint az AI által készített reklámok…
Tovább olvasom >Baja Sándor: „A magyar munkavállalóknak sokkal kevésbé fontos a munka tartalma, mint európai társaiknak”
Folytatódik a Trade magazin Business Podcastja Ezt látja Baja Sándor,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >Decemberben alig változott a GKI konjunktúraindexe
A GKI Gazdaságkutató Zrt.– az EU támogatásával –felmérése szerint decemberben…
Tovább olvasom >Ünnepi fogások: bacon kuglóf, baconos sajttorta és szilveszteri kandírozott virslifalatkák
Sokszor egy-egy szokatlanabb hozzávaló, vagy akár maga a tálalás is…
Tovább olvasom >