A munkavállalók 83 százaléka elkötelezett munkaadója iránt a Legjobb Munkahely díjat nyert cégeknél
Magyarországon a munkavállalók 61 százaléka elkötelezett munkaadója iránt, a Legjobb Munkahely díjat elnyert társaságoknál ez az arány 83 százalék – derül ki a HR-tanácsadással is foglalkozó Kincentric Legjobb Munkahely Programban készített kutatásból.

A munkavállalók többsége elkötelezett a munkaadója iránt
Az MTI-nek szerdán eljutatott közlemény szerint a kutatásba bevont 109 000 magyar munkavállaló válaszai alapján megállapították, hogy míg egy átlagos magyar vállalatnál csupán a kollégák 37 százaléka gondolja úgy, hogy cégük meg tudja tartani legjobb embereit, a Legjobb Munkahely díjat elnyert vállalkozásoknál ez 66 százalék.
Az elmúlt 2 év változásai a klasszikus munkáltató-munkavállalói erőviszonyok felborulásával új helyzetet teremtettek a munkaerőpiacon. A Kincentric a munkavállalók lázadásának nevezi azt a globális trendet, hogy a dolgozók által megfogalmazott igényekhez – például: hogyan, honnan és mikor szeretnék végezni munkájukat – a munkaadóknak egyre inkább alkalmazkodniuk kell.
Köcse Bálint, a Kincentric ügyvezetője szerint azok a vállalatok, amelyek a szervezeti fejlődés hajtómotorjaként tekintenek erre a jelenségre jelentősen javíthatják a munkavállalói élményt és kötelezettséget.
A dolgozói elkötelezettséget korábban az Aon HR tanácsadói üzletága a Legjobb Munkahelyek Programban vizsgálta. A teljes üzletág 2019-es kivásárlása után a Spencer Stuart nemzetközi tanácsadó cég Kincentric néven alapított új vállalatot, amely a Legjobb Munkahelyek programot is folytatja.
A Kincentric vezetői értékeléssel és fejlesztéssel, valamint HR-tanácsadással és tehetséggondozással is foglalkozik.
A magyarországi dolgozók visszajelzései alapján a Cisco Systems Magyarország Kft., a HARTMANN-RICO Hungária Kft., a Hilti Hungaria Szolgáltató Kft., a JYSK Kft., a profession.hu Kft. és a WHC Csoport nyerte el a Legjobb Munkahely 2021 címet. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Nemzetközi árajánlati rendszer – átláthatóbb rendezvényszervezési piac
Nemzetközi árajánlati rendszer bevezetését javasolja a MaReSz a rendezvénypiac számára.…
Tovább olvasom >Országos kutatás: többször reggelizne a magyar úgy, mint húsvétkor, de nehéz megszervezni
Tízből négy magyar nem szokott minden nap reggelizni, viszont a…
Tovább olvasom >Országos kutatás: többször reggelizne a magyar úgy, mint húsvétkor, de nehéz megszervezni
Tízből négy magyar nem szokott minden nap reggelizni, viszont a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Húsvéti hosszú hétvége: így alakul az üzletek nyitvatartása 2025-ben
A húsvéti ünnepek idején alaposan átalakul a hazai üzletláncok nyitvatartása:…
Tovább olvasom >A várakozásokon felül alakult az euróövezet ipari termelése februárban
Februárban a várakozásokon felüli mértékben növekedett az euróövezet ipari termelése…
Tovább olvasom >Zsigó Róbert: átlagosan majdnem húsz százalékos az árrésstop hatása
Az árrésstop bevezetésének hatására négy hét alatt átlagosan 18,6 százalékkal…
Tovább olvasom >