A munkavállalók 83 százaléka elkötelezett munkaadója iránt a Legjobb Munkahely díjat nyert cégeknél
Magyarországon a munkavállalók 61 százaléka elkötelezett munkaadója iránt, a Legjobb Munkahely díjat elnyert társaságoknál ez az arány 83 százalék – derül ki a HR-tanácsadással is foglalkozó Kincentric Legjobb Munkahely Programban készített kutatásból.

A munkavállalók többsége elkötelezett a munkaadója iránt
Az MTI-nek szerdán eljutatott közlemény szerint a kutatásba bevont 109 000 magyar munkavállaló válaszai alapján megállapították, hogy míg egy átlagos magyar vállalatnál csupán a kollégák 37 százaléka gondolja úgy, hogy cégük meg tudja tartani legjobb embereit, a Legjobb Munkahely díjat elnyert vállalkozásoknál ez 66 százalék.
Az elmúlt 2 év változásai a klasszikus munkáltató-munkavállalói erőviszonyok felborulásával új helyzetet teremtettek a munkaerőpiacon. A Kincentric a munkavállalók lázadásának nevezi azt a globális trendet, hogy a dolgozók által megfogalmazott igényekhez – például: hogyan, honnan és mikor szeretnék végezni munkájukat – a munkaadóknak egyre inkább alkalmazkodniuk kell.
Köcse Bálint, a Kincentric ügyvezetője szerint azok a vállalatok, amelyek a szervezeti fejlődés hajtómotorjaként tekintenek erre a jelenségre jelentősen javíthatják a munkavállalói élményt és kötelezettséget.
A dolgozói elkötelezettséget korábban az Aon HR tanácsadói üzletága a Legjobb Munkahelyek Programban vizsgálta. A teljes üzletág 2019-es kivásárlása után a Spencer Stuart nemzetközi tanácsadó cég Kincentric néven alapított új vállalatot, amely a Legjobb Munkahelyek programot is folytatja.
A Kincentric vezetői értékeléssel és fejlesztéssel, valamint HR-tanácsadással és tehetséggondozással is foglalkozik.
A magyarországi dolgozók visszajelzései alapján a Cisco Systems Magyarország Kft., a HARTMANN-RICO Hungária Kft., a Hilti Hungaria Szolgáltató Kft., a JYSK Kft., a profession.hu Kft. és a WHC Csoport nyerte el a Legjobb Munkahely 2021 címet. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Így ebédel a magyar – továbbra is húsfogyasztó nemzet vagyunk
Egy friss hazai kutatás feltárta, hogyan (nem) változott a magyar…
Tovább olvasom >Tudatosabb borfogyasztók lettek a fiatalok
Az alkalmi, élményalapú borfogyasztás jelentős növekedését mutatta ki a 18–40…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a vendégek messziről elkerülik azokat az éttermeket, ahol rossz a mosdók állapota
A Tork nemzetközi felmérésében a válaszadók 73%-a arról számolt be,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spanyolországban vezeti be első AI-alapú megoldását a Carrefour
A francia Carrefour Spanyolországot választotta első mesterségesintelligencia-alapú megoldásának bevezetésére. Az AI.Carrefour…
Tovább olvasom >Kétszeres POP világbajnok a magyar Gösser Spritz display
Idén két világbajnoki címre is büszke lehet a hazai POP-szakma.…
Tovább olvasom >Legendás olasz panettone-gyártót vett az ír Valeo Foods
Újabb olasz cég felvásárlását jelentette be az ír székhelyű Valeo…
Tovább olvasom >