A munkaadók többsége bővítést tervez idén
A munkaadók 63 százaléka tervezi, hogy új alkalmazottakat vesz fel az idén, a legnagyobb igény a betanított, a segéd- és a szakmunkások iránt mutatkozik – derült ki a Humán Centrum Kft. munkaerő-kölcsönzéssel és -közvetítéssel foglalkozó cég felméréséből, amely során ötezer felső- és középvezetőt kérdezett meg vállalati foglalkoztatási terveikről.
Az MTI-hez hétfőn eljuttatott közlemény szerint a cégek többsége legfeljebb 10 munkavállaló felvételét tervezi, a válaszadók közel 20 százaléka gondolkozik 10-50 alkalmazottas létszámbővítésben.
A felmérés azt mutatja, hogy az érintett vállalatok többségének esetenként gondot okoz a tömeges munkaerő-toborzás. A legnagyobb probléma az, hogy nem áll rendelkezésre elegendő munkaerő a telephelyek körül, így több pozíciónál munkaerőhiány tapasztalható. A kutatás szerint ez a jelenség a közép-magyarországi régióban a leggyakoribb, de megfigyelhető még a dél-alföldi, valamint a közép- és nyugat-dunántúli területeken is.
A Humán Centrum kutatása arra is rávilágított, hogy a kölcsönzött munkavállalók alkalmazása, mint foglalkoztatási lehetőség kevésbé ismert megoldás Magyarországon. Jogi hátterét a felmérést kitöltők 60 százaléka egyáltalán nem, vagy alig ismeri.
Egyértelmű összefüggés van a vállalatok mérete és a munkaerő-kölcsönzés mértéke között: a kisvállalatok nem, a középvállalatok alig, a nagyvállalatok pedig nagyobb létszámban alkalmaznak kölcsönzött munkaerőt. A jelenleg is kölcsönzött munkaerővel dolgozó vállalatok nyitottabbak erre a megoldásra, 60 százalékuk a közeljövőben is tervezi 10-20 kölcsönzött munkaerő alkalmazását – derült ki a felmérésből.
A közlemény idézi Csepreghy Rózsát, a Humán Centrum értékesítési- és marketingvezetőjét, aki elmondta: a munkaerő-kölcsönzés nem jelent nagy költséget a vállalatok számára, hiszen a kölcsönzési díj csaknem 90 százalékát a munkabérek és azok járulékai teszik ki. Az azonos munkakörben dolgozók fluktuációja elenyésző különbséget mutat kölcsönzött és saját állomány esetén – tette hozzá. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Évente közel 40 különböző kereskedőnél vásárolnak az amerikai fogyasztók
A Circana friss kutatása szerint az amerikai háztartások egy éven…
Tovább olvasom >Modern idő(se)k
Az „ezüstgeneráció” egyre meghatározóbb szereplője az FMCG-piacnak Európa-szerte: a szenior…
Tovább olvasom >Ellátási lánc: kevésbé hatékony az AI a frontvonalban
A Gartner friss adatai szerint a generatív mesterséges intelligencia (AI)…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: árréskorlátozást vezetne be a kormány a háztartási cikkeket árusító boltokra
A kormány szerdán tárgyalhatja, csütörtökön pedig várhatóan elfogadhatja azt az…
Tovább olvasom >Drágább Barbie, soványabb Heinz – Trump vámjai átrajzolják a globális fogyasztói piacot
Donald Trump vámpolitikájának hatása egyre több iparágat érint: játékgyártók, autóipari…
Tovább olvasom >Csaknem 20 százalékkal olcsóbb élelmiszerek? A kormány elégedett az árréscsökkentés eredmnyeivel
„Egyre több terméket lehet olcsóbban megvásárolni az árréscsökkentésnek köszönhetően, az…
Tovább olvasom >