A Munch-ba olvad Románia legnagyobb ételmentő platformja, így már közel hatezer partnertől lehet ételt menteni
A cseh versenytárs felvásárlása után, Romániában is folytatja a stratégiáját a Munch. Februártól a bukaresti alapítású Bonapp a Munch leányválllatként folytatja a működését, melynek köszönhetően már közel 6000 partner és 3,5 millió ember menthet ételt a régióban. Az összeolvadással olyan új nemzetközi láncok is megtalálhatóak lesznek a partnerek között, mint a Domino Pizza és a DM.

A Munch tavaly több, mint 1,8 millió csomagot mentett meg globálisan
Amikor a víziók találkoznak és az értékteremtés lesz a cél
Az élelmiszer pazarlás nem egyetlen közösség, vagy ország kihívása. Az élelmiszerpazarlás egy globális probléma, amely ellen csak közösen érhetünk el valódi eredményeket. Ez a közös vízió jelentette a Munch és a Bonapp egyesülésének az alapját. A két ételmentő platform célja hasonló: a vendéglátóhelyek, élelmiszerboltok 40-70%-os kedvezménnyel feltölthetik a jó minőségű megmaradt ételeiket, amelyeket a vásárlók online lefoglalnak, kifizetnek, majd a megadott átvételi idősávban elmennek a csomagért.
“Amikor a cseh versenytársunkat felvásároltuk, tudtam, hogy jó csapat mellett tettük le a voksunkat és ez be is igazolódott, hiszen mára már közel annyi a bevételünk Csehországból, mint itthonról. A csapatban ugyanúgy hiszek most is – és talán ez a legfontosabb. A Bonapp márkája Romániában már sok embernek ismerősen cseng és olyan partnerekkel indultunk el, akikkel közösen még több emberhez tudjuk eljuttatni az ételmentés lehetőségét –
mondta Perepelica Kirill a Munch társalapítója
“A román piac dinamikusan növekszik, ezért stratégiai fontosságú számunkra, hogy itt is piacvezető ételmentő platformmá váljunk. Abban hiszünk, hogy a Bonapp helyi piacismerete és a Munch régiós hátországa egyesítve sokkal többet tud érni, mintha külön-külön haladnánk tovább az úton és versenyeznénk. És miért is tennénk? Hiszen a missziónk és a szemléletünk ugyanaz – harcolni az ételpazarlás ellen, miközben környezetileg, társadalmilag és üzletileg is értéket teremtünk”
A Munch tavaly több, mint 1,8 millió csomagot mentett meg globálisan, ami 2,5 tonna élelmiszert jelent. A román versenytárssal való egyesülésnek és a többi piacon való növekedésnek köszönhetően az idei évben ennek a többszörösét tervezi megmenteni a csapat.
Terjeszkedés egy új partneri szegmensben
Az összeolvadással egy újabb pályára kerül a magyar vállalkozás növekedése, hiszen olyan nemzetközi láncok csatlakoznak a partneri hálózathoz, melyek egész Európában jelentős pozíciót foglalnak el és megkönnyíthetik a további terjeszkedést. A DM egy olyan partneri szegmenst indít el, melyben a nem élelmiszer fókuszú kiskereskedelmi láncok is helyet kapnak az ételmentésben.
“Romániában már a kezdetektől célunk volt, hogy a hagyományos FMCG partnereken és a vendéglátóhelyeken kívül olyan piaci szereplőket is bevonjunk, akikről nem feltétlen jut elsőre eszünkbe, hogy élelmiszerhulladék keletkezne náluk. A DM partner volt abban, hogy együtt tegyünk a pazarlás ellen és reméljük, hogy az összeolvadás után közös erővel hasonló kiskereskedelmi szereplőkkel sikerül partnerséget kötni a többi piacon is”
– mondta Luka Zivkovic a Bonapp ügyvezetője.
Nagy ambíciók Délkelet-Európában
A következő hetekben a Bonapp és a Munch csapata integrálja a két platformot, illetve a csapatait is, így március elejétől a közös alkalmazás már elérhető lesz a román piacon. Ezenkívül az idei tervek között szerepel több új piac indítása a délkelet-európai régióban, mint Bulgária, Horvátország, Görögország, Szerbia és Szlovénia. A nagyütemű regionális növekedés támogatására pedig újabb forrásbevonási kört terveznek, mely nemcsak pénzügyileg, hanem stratégiai szempontból is tudja segíteni a terjeszkedést.
Kapcsolódó cikkeink
A technológiai fejlesztésekbe, az üzlethálózatba és a kollégák képzésébe invesztált a dm
A dm a vásárlók hűségét annak a kiegyensúlyozott összteljesítménynek tulajdonítja,…
Tovább olvasom >A dm első alkalommal készített fenntarthatósági jelentést
A dm első alkalommal készített közös fenntarthatósági jelentést a csoport…
Tovább olvasom >Szállodák a fenntarthatóságért
Becslések szerint a kereskedelemben keletkező élelmiszer-pazarlás 10%-áért a szállodák felelősek…
Tovább olvasom >További cikkeink
Marad 2026-ra is a kiskereskedelmi különadó
A magyar gazdaság szereplői és a lakosság számára is jelentős…
Tovább olvasom >Az Európai Bizottság követeli az árréscsökkentés eltörlését
Az Európai Bizottság kötelezettségszegési eljárást indított Magyarország ellen az élelmiszerekre,…
Tovább olvasom >Drágult a tej, csökkent a túró: átalakulóban a hazai tejtermékpiac
A hazai tejtermékek ára 2025 első felében jelentős éves drágulást…
Tovább olvasom >