A Munch-ba olvad Románia legnagyobb ételmentő platformja, így már közel hatezer partnertől lehet ételt menteni
A cseh versenytárs felvásárlása után, Romániában is folytatja a stratégiáját a Munch. Februártól a bukaresti alapítású Bonapp a Munch leányválllatként folytatja a működését, melynek köszönhetően már közel 6000 partner és 3,5 millió ember menthet ételt a régióban. Az összeolvadással olyan új nemzetközi láncok is megtalálhatóak lesznek a partnerek között, mint a Domino Pizza és a DM.

A Munch tavaly több, mint 1,8 millió csomagot mentett meg globálisan
Amikor a víziók találkoznak és az értékteremtés lesz a cél
Az élelmiszer pazarlás nem egyetlen közösség, vagy ország kihívása. Az élelmiszerpazarlás egy globális probléma, amely ellen csak közösen érhetünk el valódi eredményeket. Ez a közös vízió jelentette a Munch és a Bonapp egyesülésének az alapját. A két ételmentő platform célja hasonló: a vendéglátóhelyek, élelmiszerboltok 40-70%-os kedvezménnyel feltölthetik a jó minőségű megmaradt ételeiket, amelyeket a vásárlók online lefoglalnak, kifizetnek, majd a megadott átvételi idősávban elmennek a csomagért.
“Amikor a cseh versenytársunkat felvásároltuk, tudtam, hogy jó csapat mellett tettük le a voksunkat és ez be is igazolódott, hiszen mára már közel annyi a bevételünk Csehországból, mint itthonról. A csapatban ugyanúgy hiszek most is – és talán ez a legfontosabb. A Bonapp márkája Romániában már sok embernek ismerősen cseng és olyan partnerekkel indultunk el, akikkel közösen még több emberhez tudjuk eljuttatni az ételmentés lehetőségét –
mondta Perepelica Kirill a Munch társalapítója
“A román piac dinamikusan növekszik, ezért stratégiai fontosságú számunkra, hogy itt is piacvezető ételmentő platformmá váljunk. Abban hiszünk, hogy a Bonapp helyi piacismerete és a Munch régiós hátországa egyesítve sokkal többet tud érni, mintha külön-külön haladnánk tovább az úton és versenyeznénk. És miért is tennénk? Hiszen a missziónk és a szemléletünk ugyanaz – harcolni az ételpazarlás ellen, miközben környezetileg, társadalmilag és üzletileg is értéket teremtünk”
A Munch tavaly több, mint 1,8 millió csomagot mentett meg globálisan, ami 2,5 tonna élelmiszert jelent. A román versenytárssal való egyesülésnek és a többi piacon való növekedésnek köszönhetően az idei évben ennek a többszörösét tervezi megmenteni a csapat.
Terjeszkedés egy új partneri szegmensben
Az összeolvadással egy újabb pályára kerül a magyar vállalkozás növekedése, hiszen olyan nemzetközi láncok csatlakoznak a partneri hálózathoz, melyek egész Európában jelentős pozíciót foglalnak el és megkönnyíthetik a további terjeszkedést. A DM egy olyan partneri szegmenst indít el, melyben a nem élelmiszer fókuszú kiskereskedelmi láncok is helyet kapnak az ételmentésben.
“Romániában már a kezdetektől célunk volt, hogy a hagyományos FMCG partnereken és a vendéglátóhelyeken kívül olyan piaci szereplőket is bevonjunk, akikről nem feltétlen jut elsőre eszünkbe, hogy élelmiszerhulladék keletkezne náluk. A DM partner volt abban, hogy együtt tegyünk a pazarlás ellen és reméljük, hogy az összeolvadás után közös erővel hasonló kiskereskedelmi szereplőkkel sikerül partnerséget kötni a többi piacon is”
– mondta Luka Zivkovic a Bonapp ügyvezetője.
Nagy ambíciók Délkelet-Európában
A következő hetekben a Bonapp és a Munch csapata integrálja a két platformot, illetve a csapatait is, így március elejétől a közös alkalmazás már elérhető lesz a román piacon. Ezenkívül az idei tervek között szerepel több új piac indítása a délkelet-európai régióban, mint Bulgária, Horvátország, Görögország, Szerbia és Szlovénia. A nagyütemű regionális növekedés támogatására pedig újabb forrásbevonási kört terveznek, mely nemcsak pénzügyileg, hanem stratégiai szempontból is tudja segíteni a terjeszkedést.
Kapcsolódó cikkeink
A dm hazai napelempark segítségével zöldül tovább
A dm 2025. márciustól a leghatékonyabb és legmodernebb hazai napelemparkból,…
Tovább olvasom >5 millió forint támogatás a csepeli Kompánia Alapítványnak
A 10. dm Jótékonysági Focitorna szervezésével a drogéria 5 millió…
Tovább olvasom >Illóolajpiac új irányokkal: a tudatosság formálja a keresletet
Aromaterápiás roll-on, tudományos háttér, orvosi szemlélet, bio beszerzés és edukációs…
Tovább olvasom >További cikkeink
Május 19-től jön az új árrésstop a drogériákban – több ezer termék lehet érintett
Gulyás Gergely kancelláriaminiszter bejelentése szerint május 19-én hatályba lép a…
Tovább olvasom >Imádják a nyereményjátékokat a magyar vevők egy friss kutatás szerint
Szinte minden magyar vásárló hajlandó többet költeni, ha ezzel nyerési…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság felsőfokon: országos terjeszkedéshez érkezett a Rossmannban a Respray újratöltő automata
Országos méretűvé nőtte ki magát a világ első spray termékeket…
Tovább olvasom >