A Munch-ba olvad Románia legnagyobb ételmentő platformja, így már közel hatezer partnertől lehet ételt menteni
A cseh versenytárs felvásárlása után, Romániában is folytatja a stratégiáját a Munch. Februártól a bukaresti alapítású Bonapp a Munch leányválllatként folytatja a működését, melynek köszönhetően már közel 6000 partner és 3,5 millió ember menthet ételt a régióban. Az összeolvadással olyan új nemzetközi láncok is megtalálhatóak lesznek a partnerek között, mint a Domino Pizza és a DM.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2025/02/Kepernyofoto-2025-02-11-13.39.36-1024x678.png)
A Munch tavaly több, mint 1,8 millió csomagot mentett meg globálisan
Amikor a víziók találkoznak és az értékteremtés lesz a cél
Az élelmiszer pazarlás nem egyetlen közösség, vagy ország kihívása. Az élelmiszerpazarlás egy globális probléma, amely ellen csak közösen érhetünk el valódi eredményeket. Ez a közös vízió jelentette a Munch és a Bonapp egyesülésének az alapját. A két ételmentő platform célja hasonló: a vendéglátóhelyek, élelmiszerboltok 40-70%-os kedvezménnyel feltölthetik a jó minőségű megmaradt ételeiket, amelyeket a vásárlók online lefoglalnak, kifizetnek, majd a megadott átvételi idősávban elmennek a csomagért.
“Amikor a cseh versenytársunkat felvásároltuk, tudtam, hogy jó csapat mellett tettük le a voksunkat és ez be is igazolódott, hiszen mára már közel annyi a bevételünk Csehországból, mint itthonról. A csapatban ugyanúgy hiszek most is – és talán ez a legfontosabb. A Bonapp márkája Romániában már sok embernek ismerősen cseng és olyan partnerekkel indultunk el, akikkel közösen még több emberhez tudjuk eljuttatni az ételmentés lehetőségét –
mondta Perepelica Kirill a Munch társalapítója
“A román piac dinamikusan növekszik, ezért stratégiai fontosságú számunkra, hogy itt is piacvezető ételmentő platformmá váljunk. Abban hiszünk, hogy a Bonapp helyi piacismerete és a Munch régiós hátországa egyesítve sokkal többet tud érni, mintha külön-külön haladnánk tovább az úton és versenyeznénk. És miért is tennénk? Hiszen a missziónk és a szemléletünk ugyanaz – harcolni az ételpazarlás ellen, miközben környezetileg, társadalmilag és üzletileg is értéket teremtünk”
A Munch tavaly több, mint 1,8 millió csomagot mentett meg globálisan, ami 2,5 tonna élelmiszert jelent. A román versenytárssal való egyesülésnek és a többi piacon való növekedésnek köszönhetően az idei évben ennek a többszörösét tervezi megmenteni a csapat.
Terjeszkedés egy új partneri szegmensben
Az összeolvadással egy újabb pályára kerül a magyar vállalkozás növekedése, hiszen olyan nemzetközi láncok csatlakoznak a partneri hálózathoz, melyek egész Európában jelentős pozíciót foglalnak el és megkönnyíthetik a további terjeszkedést. A DM egy olyan partneri szegmenst indít el, melyben a nem élelmiszer fókuszú kiskereskedelmi láncok is helyet kapnak az ételmentésben.
“Romániában már a kezdetektől célunk volt, hogy a hagyományos FMCG partnereken és a vendéglátóhelyeken kívül olyan piaci szereplőket is bevonjunk, akikről nem feltétlen jut elsőre eszünkbe, hogy élelmiszerhulladék keletkezne náluk. A DM partner volt abban, hogy együtt tegyünk a pazarlás ellen és reméljük, hogy az összeolvadás után közös erővel hasonló kiskereskedelmi szereplőkkel sikerül partnerséget kötni a többi piacon is”
– mondta Luka Zivkovic a Bonapp ügyvezetője.
Nagy ambíciók Délkelet-Európában
A következő hetekben a Bonapp és a Munch csapata integrálja a két platformot, illetve a csapatait is, így március elejétől a közös alkalmazás már elérhető lesz a román piacon. Ezenkívül az idei tervek között szerepel több új piac indítása a délkelet-európai régióban, mint Bulgária, Horvátország, Görögország, Szerbia és Szlovénia. A nagyütemű regionális növekedés támogatására pedig újabb forrásbevonási kört terveznek, mely nemcsak pénzügyileg, hanem stratégiai szempontból is tudja segíteni a terjeszkedést.
Kapcsolódó cikkeink
A német piacvezető drogéria, a dm technológiába és a vásárlási élménybe invesztál
A német drogériaóriás dm Közép-Európa szerte kezdi lekörözni az élelmiszer-kiskereskedőket.…
Tovább olvasom >1700 tonna élelmiszert mentett meg a Munch 2024-ben
Közel öt éve kulcsfontosságú szereplője a magyar és kelet-közép európai…
Tovább olvasom >Patikán innen és túl
A vény nélküli gyógyhatású készítmények és étrend-kiegészítők piaca az utóbbi…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >