A műanyagot villanyáramként, illetve építőanyagként újrahasznosító ötletek kapták a fődíjat egy startupversenyen
A műanyagot villanyárammá alakító Prometheus 42, valamint a tengerben található műanyagdarabokból alternatív építészeti anyagot készítő Moseanic nyerte el a fődíjat a Klímainnovációs Közösség által meghirdetett Startup Plastic Surgery programot lezáró versenyben – közölte a Klímainnovációs Közösség szerdán az MTI-vel.
Ennek köszönhetően az MFB csoporthoz tartozó Hiventures kockázati tőkebefektetőtől a két startup 15-15 millió forintos befektetést kapott. A közlemény szerint már második alkalommal rendezték meg a Startup Plastic Surgery akcelerátor programot lezáró versenyt december 1-jén.
Kiemelték, a Klímainnovációs Közösség által indított kezdeményezés az első olyan startupoknak szóló program Magyarországon, amely a műanyaghasználat újragondolását és a műanyagot érintő kihívások kezelését célzó startupoknak kínál segítséget.
A négy hónapig tartó programot lezáró versenyben további különdíjakat is kiosztottak. A zsűri elismerését a Skoonex elnevezésű startup egy két elemből álló, környezetbarát fogkefével szerezte meg, amely újrahasznosított alumíniumvázból és cserélhető, 100 százalékban újrahasznosítható műanyagfejből áll. A Standardgreen pedig azzal, hogy elsősorban lakossági felhasználók részére kínál online elérhető, egységesített visszaváltható göngyöleg csomagolásban elérhető környezetbarát termékeket, amelyekkel alapjaiban megváltoztathatják a fogyasztói „vedd meg és dobd el” magatartást. Az előbbi startup a Rossmann, utóbbi a PANNON Pro Innovations különdíját nyerte el.
A Klímainnovációs Közösség 2013 óta több mint 200 startupot támogatott: mentorálást biztosítottak számukra, illetve 1 millió eurónyi vissza nem térítendő támogatást osztottak szét a legjobb csapatok között.
A közösség 2020-ban indította el a Startup Plastic Surgery programját, amely a műanyag teljes életciklusában megjelenő innovációs megoldásokra fókuszál.
Kapcsolódó cikkeink
Újra Baba-Mama Kuponnapok a Rossmannban
Idén másodjára rendezi meg népszerű Baba-Mama Kuponnapok akcióját a Rossmann…
Tovább olvasom >Nincs többé pelenkapara: előfizetést indít a Rossmann
Kisgyermekes vásárlóinak kedveskedik a Rossmann új, előfizetéses pelenkacsomagjával. Céljuk, hogy…
Tovább olvasom >Hosszabb lett a Rossmann-nyár
A Rossmann-nál tovább tart a nyár: a drogéria népszerű strandkiegészítői…
Tovább olvasom >További cikkeink
A FAO élelmiszerár indexe enyhén csökkent augusztusban
Az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezetének (FAO) pénteki jelentése szerint az élelmiszer-alapanyagok…
Tovább olvasom >Varga Mihály: a magyar gazdaság kilátásai jók
A magyar gazdaság kilátásai jók, a jelenlegi moderált gazdasági növekedés…
Tovább olvasom >KSH: júliusban 1,3 százalékkal csökkent az ipari termelés
2024 júliusában az ipari termelés volumene 1,3, munkanaphatástól megtisztítva 6,4…
Tovább olvasom >