A műanyagot villanyáramként, illetve építőanyagként újrahasznosító ötletek kapták a fődíjat egy startupversenyen
A műanyagot villanyárammá alakító Prometheus 42, valamint a tengerben található műanyagdarabokból alternatív építészeti anyagot készítő Moseanic nyerte el a fődíjat a Klímainnovációs Közösség által meghirdetett Startup Plastic Surgery programot lezáró versenyben – közölte a Klímainnovációs Közösség szerdán az MTI-vel.
Ennek köszönhetően az MFB csoporthoz tartozó Hiventures kockázati tőkebefektetőtől a két startup 15-15 millió forintos befektetést kapott. A közlemény szerint már második alkalommal rendezték meg a Startup Plastic Surgery akcelerátor programot lezáró versenyt december 1-jén.
Kiemelték, a Klímainnovációs Közösség által indított kezdeményezés az első olyan startupoknak szóló program Magyarországon, amely a műanyaghasználat újragondolását és a műanyagot érintő kihívások kezelését célzó startupoknak kínál segítséget.
A négy hónapig tartó programot lezáró versenyben további különdíjakat is kiosztottak. A zsűri elismerését a Skoonex elnevezésű startup egy két elemből álló, környezetbarát fogkefével szerezte meg, amely újrahasznosított alumíniumvázból és cserélhető, 100 százalékban újrahasznosítható műanyagfejből áll. A Standardgreen pedig azzal, hogy elsősorban lakossági felhasználók részére kínál online elérhető, egységesített visszaváltható göngyöleg csomagolásban elérhető környezetbarát termékeket, amelyekkel alapjaiban megváltoztathatják a fogyasztói „vedd meg és dobd el” magatartást. Az előbbi startup a Rossmann, utóbbi a PANNON Pro Innovations különdíját nyerte el.
A Klímainnovációs Közösség 2013 óta több mint 200 startupot támogatott: mentorálást biztosítottak számukra, illetve 1 millió eurónyi vissza nem térítendő támogatást osztottak szét a legjobb csapatok között.
A közösség 2020-ban indította el a Startup Plastic Surgery programját, amely a műanyag teljes életciklusában megjelenő innovációs megoldásokra fókuszál.
Kapcsolódó cikkeink
Digitális korszakváltás a Rossmann-nál – újabb 30 digital signage eszközt helyez ki a drogéria
A Rossmann Magyarország újabb mérföldkőhöz érkezett digitális fejlesztései terén: július…
Tovább olvasom >Online is elérhetők a Beauty Expo előadásai
A május 23–24-én megrendezett 4. Rossmann x Krémmánia Beauty Expo…
Tovább olvasom >Újra Csodalámpa vászontáskák a Rossmannban
A Rossmann ismét csatlakozott egy különleges jótékonysági kezdeményezéshez: 2023 után…
Tovább olvasom >További cikkeink
A mai nappal feléljük a Föld erőforrásait, és ebben már vaskosan benne van valami, amire nem is gondolunk
Július 24-én van idén a globális Ovreshoot Day, vagyis a…
Tovább olvasom >Megállíthatatlanul drágul a kenyér – és vele együtt minden a pékségből
A kenyér a magyar családok asztalának alapdarabja, mégis egyre kevesebben…
Tovább olvasom >Végre nálunk is kapható lesz az Amerikában már népszerű Grimace Shake
Július 24-én Magyarországon is bemutatkozik a McDonald’s egyik legkülönlegesebb shake-je,…
Tovább olvasom >