A műanyagot villanyáramként, illetve építőanyagként újrahasznosító ötletek kapták a fődíjat egy startupversenyen
A műanyagot villanyárammá alakító Prometheus 42, valamint a tengerben található műanyagdarabokból alternatív építészeti anyagot készítő Moseanic nyerte el a fődíjat a Klímainnovációs Közösség által meghirdetett Startup Plastic Surgery programot lezáró versenyben – közölte a Klímainnovációs Közösség szerdán az MTI-vel.
Ennek köszönhetően az MFB csoporthoz tartozó Hiventures kockázati tőkebefektetőtől a két startup 15-15 millió forintos befektetést kapott. A közlemény szerint már második alkalommal rendezték meg a Startup Plastic Surgery akcelerátor programot lezáró versenyt december 1-jén.
Kiemelték, a Klímainnovációs Közösség által indított kezdeményezés az első olyan startupoknak szóló program Magyarországon, amely a műanyaghasználat újragondolását és a műanyagot érintő kihívások kezelését célzó startupoknak kínál segítséget.
A négy hónapig tartó programot lezáró versenyben további különdíjakat is kiosztottak. A zsűri elismerését a Skoonex elnevezésű startup egy két elemből álló, környezetbarát fogkefével szerezte meg, amely újrahasznosított alumíniumvázból és cserélhető, 100 százalékban újrahasznosítható műanyagfejből áll. A Standardgreen pedig azzal, hogy elsősorban lakossági felhasználók részére kínál online elérhető, egységesített visszaváltható göngyöleg csomagolásban elérhető környezetbarát termékeket, amelyekkel alapjaiban megváltoztathatják a fogyasztói „vedd meg és dobd el” magatartást. Az előbbi startup a Rossmann, utóbbi a PANNON Pro Innovations különdíját nyerte el.
A Klímainnovációs Közösség 2013 óta több mint 200 startupot támogatott: mentorálást biztosítottak számukra, illetve 1 millió eurónyi vissza nem térítendő támogatást osztottak szét a legjobb csapatok között.
A közösség 2020-ban indította el a Startup Plastic Surgery programját, amely a műanyag teljes életciklusában megjelenő innovációs megoldásokra fókuszál.
Kapcsolódó cikkeink
Rekordidő alatt készült el a Rossmann új üllői logisztikai központja
Megkezdte új központjának rendszertechnológiai kiépítését a Rossmann drogérialánc, miután a…
Tovább olvasom >GLAMOUR Valentin-napok: jön az exkluzív shoppingünnep februárban
Február 10-16. között először rendezik meg a GLAMOUR Valentin-napok powered…
Tovább olvasom >GLAMOUR Valentin-napok a ROSSMANN-ban
Február 10-16. között először kerül sor a GLAMOUR Valentin-napok powered…
Tovább olvasom >További cikkeink
Erős márkák, erős Magyarország: a Nemzetgazdasági Minisztérium aktívan támogatja a hazai vállalkozások márkaépítési törekvéseit
A hazai vállalkozások versenyképességet támogató adórendszer, a tisztességes kereskedelmi gyakorlatok,…
Tovább olvasom >GKI elemzés: A gazdasági kiszolgáltatottságról mi magunk is tehetünk
A kormány 2025-ös „repülőrajtjához” szükség lenne az export felfutására (a…
Tovább olvasom >Emeli dolgozói bérét a Tesco
Minimum bruttó 30 ezer forinttal emeli a Tesco az áruházi…
Tovább olvasom >