A mozgó ételárusítás még mindig jövedelmező üzletág
Kiderült, a mozgó ételárusítás a gasztro-üzletág továbbra is sikeres változata: 40 százalékkal több helyszínre és rendezvényre hívták őket a 2023-as szezonban. 30 városba települt ki a jelenleg 150 darab food truck, így a kereskedők 10-15 százalékos, a Food Truck Show pedig 30-40 százalékos forgalomnövekedéssel zárta a 2023-as évet. Az áremelkedés és az ezzel járó haszonkiesés azonban a kereskedőket is komoly kihívás elé állítja majd a télen.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2023/11/345648688_110586535354992_1382411733440902778_n.jpeg)
Csökkenteni kellett az árakat sok helyen
„A látogatók annyival nem költöttek többet a rendezvényeken, mint amennyire emelkedtek az árak. Ugyan 10-15 százalékkal nőtt a forgalmuk tavalyhoz képest, a haszonkulcsot csökkenteniük kellett, máskülönben eladhatatlanná váltak volna a termékeik. Aggódunk is a kereskedőkért, mert ez a haszonkiesés komoly hiányként jelentkezik náluk. Nem tudjuk, hányan élik túl a telet”
– összegezte a 2023-as szezon árnyoldalát Horváth Zoltán, a Food Truck Show alapító-tulajdonosa, aki ennek ellenére kijelentette, hogy sikeres évet zártak, köszönhetően a cég catering-jellegű megrendeléseinek, amikor nem saját, hanem más rendezvény vendéglátását vállalták. Sikerült bővíteniük vendéglátóeszközeiket is. A digitális étlap, az allergia applikáció, amely elemzi az ételeket, valamint a vendéghívó eszköz már alapfelszerelés valamennyi kitelepülésen.
Ebben az évben sokkal több munkát és bizalmat kapott a Food Truck Show, mint korábban. Több helyszínen, több rendezvényen voltak jelen, mint eddig bármikor. Ez 30-40%-kal több munkát jelentett azoknak, akik sokat dolgoztak a Food Truck Show kötelékében. Jelenleg egyébként 150 autóval járják az országot.
Idén 30 nagyvárosba települtek ki, a legnagyobb meglepetés pedig Komáromban érte őket, ahová még a szomszéd országból, Szlovákiából is átjöttek a látogatók.
Ismét bebizonyosodott, hogy a street food nem divat, igenis szeretik és értékelik a vendégek a friss, minőségi gyors ételt.
„A jövő év fontos mérföldkő lesz a számunkra, hiszen 10 évesek leszünk. 100 séf munkájával, 5 millió kiszolgált vendéggel és az ebből szerzett tapasztalattal a hátunk mögött egy hatalmas meglepetés-eseménnyel készülünk a rendezvénysorozat 100. alkalmára”
– tette hozzá Horváth Zoltán, a Magyar Street Food Egyesület elnöke.
Kapcsolódó cikkeink
Tésztát csak módjával! – A nap videója
Ennek a tajpeji utcai étteremnek a szakácsait aligha lehet azzal…
Tovább olvasom >Pénteken nyit az 10 éves Food Truck Show
Minden évben újabb büfékocsikkal és ételekkel bővül a Food Truck…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyar szakembert lett a Danone kelet- és közép-európai értékesítési vezetője
Bolyós Enikő idén júliustól budapesti székhellyel szervezi és irányítja a…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >