A mozgó ételárusítás még mindig jövedelmező üzletág
Kiderült, a mozgó ételárusítás a gasztro-üzletág továbbra is sikeres változata: 40 százalékkal több helyszínre és rendezvényre hívták őket a 2023-as szezonban. 30 városba települt ki a jelenleg 150 darab food truck, így a kereskedők 10-15 százalékos, a Food Truck Show pedig 30-40 százalékos forgalomnövekedéssel zárta a 2023-as évet. Az áremelkedés és az ezzel járó haszonkiesés azonban a kereskedőket is komoly kihívás elé állítja majd a télen.

Csökkenteni kellett az árakat sok helyen
„A látogatók annyival nem költöttek többet a rendezvényeken, mint amennyire emelkedtek az árak. Ugyan 10-15 százalékkal nőtt a forgalmuk tavalyhoz képest, a haszonkulcsot csökkenteniük kellett, máskülönben eladhatatlanná váltak volna a termékeik. Aggódunk is a kereskedőkért, mert ez a haszonkiesés komoly hiányként jelentkezik náluk. Nem tudjuk, hányan élik túl a telet”
– összegezte a 2023-as szezon árnyoldalát Horváth Zoltán, a Food Truck Show alapító-tulajdonosa, aki ennek ellenére kijelentette, hogy sikeres évet zártak, köszönhetően a cég catering-jellegű megrendeléseinek, amikor nem saját, hanem más rendezvény vendéglátását vállalták. Sikerült bővíteniük vendéglátóeszközeiket is. A digitális étlap, az allergia applikáció, amely elemzi az ételeket, valamint a vendéghívó eszköz már alapfelszerelés valamennyi kitelepülésen.
Ebben az évben sokkal több munkát és bizalmat kapott a Food Truck Show, mint korábban. Több helyszínen, több rendezvényen voltak jelen, mint eddig bármikor. Ez 30-40%-kal több munkát jelentett azoknak, akik sokat dolgoztak a Food Truck Show kötelékében. Jelenleg egyébként 150 autóval járják az országot.
Idén 30 nagyvárosba települtek ki, a legnagyobb meglepetés pedig Komáromban érte őket, ahová még a szomszéd országból, Szlovákiából is átjöttek a látogatók.
Ismét bebizonyosodott, hogy a street food nem divat, igenis szeretik és értékelik a vendégek a friss, minőségi gyors ételt.
„A jövő év fontos mérföldkő lesz a számunkra, hiszen 10 évesek leszünk. 100 séf munkájával, 5 millió kiszolgált vendéggel és az ebből szerzett tapasztalattal a hátunk mögött egy hatalmas meglepetés-eseménnyel készülünk a rendezvénysorozat 100. alkalmára”
– tette hozzá Horváth Zoltán, a Magyar Street Food Egyesület elnöke.
Kapcsolódó cikkeink
Új piacot talált a hazai food truck scéna
Új piacot keres a hazai food truck scéna, ezért idén…
Tovább olvasom >A magyar street food új generációja a Dob utcába költözött – Bemutatkozik a Budapest Bites
A városi street food palettát gazdagító hely prémium grab’n’go élményt…
Tovább olvasom >Street food van, utca nincs!
Lassan tér magához a pandémia után a food truckok piaca;…
Tovább olvasom >További cikkeink
Só- és cukormentes ketchupot dobott piacra a Heinz UK
Hozzáadott cukor és só nélkül készült ketchupot dobott piacra a…
Tovább olvasom >Jana Ice Tea Peach Zero
Büszkén mutatjuk be a Jana Ice Tea kínálatának legújabb tagját…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Júniusban nem változott a GKI konjunktúra indexe, de tovább csökkent a cégek inflációs várakozása
A GKI Gazdaságkutató Zrt. – az EU támogatásával végzett –…
Tovább olvasom >