A Morrisons elsőként kínál karbonsemleges tojást az Egyesült Királyságban
A Morrisons az első szupermarket, amely elindította saját karbonsemleges tojáscsaládját. A lépés része a Nagy 4 élelmiszerbolt azon kötelezettségvállalásának, hogy 2030-re közvetlenül a „zéró emissziós” brit gazdaságok lássák el őket.
A Morrisons „Planet Friendly Eggs” szupermarket óriásfarmokról származik, ahol a tyúkokat szójamentes rovarokkal etetik, amelyek viszont a pékség, gyümölcs- és zöldségtermékek élelmiszerhulladékával táplálkoznak.
A kiskereskedelmi ára 30 penny, azaz 1,50 GBP egy hatos csomagért, a termék a tervek szerint az első lesz, amelyen a British Lion Egg zöld bélyegző látható, jelezve, hogy a vásárlók kisebb környezetterhelést jelentenek.
Kezdetben 50 yorkshire-i üzletben és a Morrisons új, kisebb környezetterhelésű üzletében érhetők el Little Clactonban, országos bevezetését jövőre tervezik.
„Ez az első szén-dioxid-semleges termékünk, és még sok lesz még. Mindez azon törekvésünk része, hogy 2030-ra csak a „zéró emissziós” brit gazdaságok láthassák el az ellátást” – mondta Morrisons mezőgazdasági vezetője, Sophie Throup. „Tudjuk, hogy ügyfeleink figyelembe veszik az elfogyasztott élelmiszerek környezetre gyakorolt hatását, és megfizethető, nulla kibocsátású termékeket akarnak. A legtöbb háztartásban rendszeres heti vásárlás a tojás, ezért nagyon örülünk, hogy 18 hónapos kemény munka után gazdáinkkal – ezek a tojások végre a polcunkra kerülnek.”
Az év elején a Morrisons volt az első olyan szupermarket, amely elkötelezte magát amellett, hogy saját tejét szénsemleges kartondobozban értékesíti.
A Brit Tojásipari Tanács részéről Mark Williams hozzátette: „Nagyszerű látni, hogy a Morrisons saját márkanév alatt dobott piacra egy karbonsemleges British Lion tojáscsomagot, első alkalommal egy brit kiskereskedő számára. A tojás általában lényegesen kisebb környezeti hatással bír, mint más állati fehérjék, és rendkívül tápláló, természetes és nagyszerű ízű választás az egész család számára.”
Kapcsolódó cikkeink
Karbonsemleges minősítést kapott a Morrisons tojása
Megszerezte a British Standards Institution (BSI) karbonsemleges minősítését a Morrisons…
Tovább olvasom >Bizonytalan a Tesco jövője Közép-Európában
Komoly kihívásokkal néz szembe a Tesco közép-európai üzletága. Hazai piacán…
Tovább olvasom >Olcsóbb tojást hozott az idei húsvét a tavalyihoz képest
A KSH adatai alapján Magyarország 1%-kal több héjas tojást (32,7…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mit mondanak a vásárlók az új kereskedelmi eszközökről?
A Consumer Panel Hungary GfK–YouGov év elején megkérdezte paneltagjait online vásárlási szokásaikról,…
Tovább olvasom >Poharas ételeket hoz forgalomba az Unilever Knorr márkája alatt a dolgozó fogyasztók megnyerésére
A szószairól és leveseiről ismert márka hét rizs- és tésztafajtát…
Tovább olvasom >GVH: Indokolt a versenytörvény egyes módosításainak halasztása
A Gazdaság Versenyhivatal (GVH) egyetért a versenytörvény egyes tervezett módosításainak…
Tovább olvasom >