A Morrisons elsőként kínál karbonsemleges tojást az Egyesült Királyságban
A Morrisons az első szupermarket, amely elindította saját karbonsemleges tojáscsaládját. A lépés része a Nagy 4 élelmiszerbolt azon kötelezettségvállalásának, hogy 2030-re közvetlenül a „zéró emissziós” brit gazdaságok lássák el őket.

A Morrisons saját márkanév alatt dobott piacra egy karbonsemleges British Lion tojáscsomagot
A Morrisons „Planet Friendly Eggs” szupermarket óriásfarmokról származik, ahol a tyúkokat szójamentes rovarokkal etetik, amelyek viszont a pékség, gyümölcs- és zöldségtermékek élelmiszerhulladékával táplálkoznak.
A kiskereskedelmi ára 30 penny, azaz 1,50 GBP egy hatos csomagért, a termék a tervek szerint az első lesz, amelyen a British Lion Egg zöld bélyegző látható, jelezve, hogy a vásárlók kisebb környezetterhelést jelentenek.
Kezdetben 50 yorkshire-i üzletben és a Morrisons új, kisebb környezetterhelésű üzletében érhetők el Little Clactonban, országos bevezetését jövőre tervezik.
„Ez az első szén-dioxid-semleges termékünk, és még sok lesz még. Mindez azon törekvésünk része, hogy 2030-ra csak a „zéró emissziós” brit gazdaságok láthassák el az ellátást” – mondta Morrisons mezőgazdasági vezetője, Sophie Throup. „Tudjuk, hogy ügyfeleink figyelembe veszik az elfogyasztott élelmiszerek környezetre gyakorolt hatását, és megfizethető, nulla kibocsátású termékeket akarnak. A legtöbb háztartásban rendszeres heti vásárlás a tojás, ezért nagyon örülünk, hogy 18 hónapos kemény munka után gazdáinkkal – ezek a tojások végre a polcunkra kerülnek.”
Az év elején a Morrisons volt az első olyan szupermarket, amely elkötelezte magát amellett, hogy saját tejét szénsemleges kartondobozban értékesíti.
A Brit Tojásipari Tanács részéről Mark Williams hozzátette: „Nagyszerű látni, hogy a Morrisons saját márkanév alatt dobott piacra egy karbonsemleges British Lion tojáscsomagot, első alkalommal egy brit kiskereskedő számára. A tojás általában lényegesen kisebb környezeti hatással bír, mint más állati fehérjék, és rendkívül tápláló, természetes és nagyszerű ízű választás az egész család számára.”
Kapcsolódó cikkeink
Ezek a tényezők befolyásolták az árakat a tej- és a tojáspiacon
Két gyorsított ágazati vizsgálatot is lezárt a Gazdasági Versenyhivatal (GVH).…
Tovább olvasom >Áremelkedés, exportcsökkenés, új fogyasztói szokások – így alakult a baromfi- és tojáspiac 2025 első felében
Látványos változások jellemezték 2025 első félévét a hazai baromfi- és…
Tovább olvasom >Tojásválság küszöbén állunk?
Az amerikai és európai piacokon egyaránt áremelkedést tapasztalnak – a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszahívja az irodába dolgozóit a Starbucks
Szigorítja a Starbucks a hibrid munkavégzés szabályait: októbertől a vállalat…
Tovább olvasom >Fojtott tempóban: a cégvilág még zsugorodik, de lassul a visszaesés
A hazai cégek száma továbbra is csökken, de a visszaesés…
Tovább olvasom >