A Morrisons elsőként kínál karbonsemleges tojást az Egyesült Királyságban
A Morrisons az első szupermarket, amely elindította saját karbonsemleges tojáscsaládját. A lépés része a Nagy 4 élelmiszerbolt azon kötelezettségvállalásának, hogy 2030-re közvetlenül a „zéró emissziós” brit gazdaságok lássák el őket.

A Morrisons saját márkanév alatt dobott piacra egy karbonsemleges British Lion tojáscsomagot
A Morrisons „Planet Friendly Eggs” szupermarket óriásfarmokról származik, ahol a tyúkokat szójamentes rovarokkal etetik, amelyek viszont a pékség, gyümölcs- és zöldségtermékek élelmiszerhulladékával táplálkoznak.
A kiskereskedelmi ára 30 penny, azaz 1,50 GBP egy hatos csomagért, a termék a tervek szerint az első lesz, amelyen a British Lion Egg zöld bélyegző látható, jelezve, hogy a vásárlók kisebb környezetterhelést jelentenek.
Kezdetben 50 yorkshire-i üzletben és a Morrisons új, kisebb környezetterhelésű üzletében érhetők el Little Clactonban, országos bevezetését jövőre tervezik.
„Ez az első szén-dioxid-semleges termékünk, és még sok lesz még. Mindez azon törekvésünk része, hogy 2030-ra csak a „zéró emissziós” brit gazdaságok láthassák el az ellátást” – mondta Morrisons mezőgazdasági vezetője, Sophie Throup. „Tudjuk, hogy ügyfeleink figyelembe veszik az elfogyasztott élelmiszerek környezetre gyakorolt hatását, és megfizethető, nulla kibocsátású termékeket akarnak. A legtöbb háztartásban rendszeres heti vásárlás a tojás, ezért nagyon örülünk, hogy 18 hónapos kemény munka után gazdáinkkal – ezek a tojások végre a polcunkra kerülnek.”
Az év elején a Morrisons volt az első olyan szupermarket, amely elkötelezte magát amellett, hogy saját tejét szénsemleges kartondobozban értékesíti.
A Brit Tojásipari Tanács részéről Mark Williams hozzátette: „Nagyszerű látni, hogy a Morrisons saját márkanév alatt dobott piacra egy karbonsemleges British Lion tojáscsomagot, első alkalommal egy brit kiskereskedő számára. A tojás általában lényegesen kisebb környezeti hatással bír, mint más állati fehérjék, és rendkívül tápláló, természetes és nagyszerű ízű választás az egész család számára.”
Kapcsolódó cikkeink
Piszkos ketrecek, globális veszélyek: tyúkok milliói szenvednek világszerte
Egy friss nemzetközi jelentés rávilágított: több mint harmincöt országban tartanak…
Tovább olvasom >Indul a NAK „Tények ízekre szedve” országos szemléletformáló kampánya
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) országos szemléletformáló kampányt indított „Tények…
Tovább olvasom >Drágul a csirkehús és a tojás: újabb áremelkedési hullám sújtja a magyar háztartásokat
A takarmányárak, az infláció és a globális kereslet-kínálat alakulása együtt…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Fokhagyma az európai piacokon: Miért nem garantál alacsony árakat a bőséges kínai termés?
Bár Kína idén kiemelkedő fokhagymatermést könyvelhet el, az európai fogyasztók…
Tovább olvasom >