A Morrisons elsőként kínál karbonsemleges tojást az Egyesült Királyságban
A Morrisons az első szupermarket, amely elindította saját karbonsemleges tojáscsaládját. A lépés része a Nagy 4 élelmiszerbolt azon kötelezettségvállalásának, hogy 2030-re közvetlenül a „zéró emissziós” brit gazdaságok lássák el őket.

A Morrisons saját márkanév alatt dobott piacra egy karbonsemleges British Lion tojáscsomagot
A Morrisons „Planet Friendly Eggs” szupermarket óriásfarmokról származik, ahol a tyúkokat szójamentes rovarokkal etetik, amelyek viszont a pékség, gyümölcs- és zöldségtermékek élelmiszerhulladékával táplálkoznak.
A kiskereskedelmi ára 30 penny, azaz 1,50 GBP egy hatos csomagért, a termék a tervek szerint az első lesz, amelyen a British Lion Egg zöld bélyegző látható, jelezve, hogy a vásárlók kisebb környezetterhelést jelentenek.
Kezdetben 50 yorkshire-i üzletben és a Morrisons új, kisebb környezetterhelésű üzletében érhetők el Little Clactonban, országos bevezetését jövőre tervezik.
„Ez az első szén-dioxid-semleges termékünk, és még sok lesz még. Mindez azon törekvésünk része, hogy 2030-ra csak a „zéró emissziós” brit gazdaságok láthassák el az ellátást” – mondta Morrisons mezőgazdasági vezetője, Sophie Throup. „Tudjuk, hogy ügyfeleink figyelembe veszik az elfogyasztott élelmiszerek környezetre gyakorolt hatását, és megfizethető, nulla kibocsátású termékeket akarnak. A legtöbb háztartásban rendszeres heti vásárlás a tojás, ezért nagyon örülünk, hogy 18 hónapos kemény munka után gazdáinkkal – ezek a tojások végre a polcunkra kerülnek.”
Az év elején a Morrisons volt az első olyan szupermarket, amely elkötelezte magát amellett, hogy saját tejét szénsemleges kartondobozban értékesíti.
A Brit Tojásipari Tanács részéről Mark Williams hozzátette: „Nagyszerű látni, hogy a Morrisons saját márkanév alatt dobott piacra egy karbonsemleges British Lion tojáscsomagot, első alkalommal egy brit kiskereskedő számára. A tojás általában lényegesen kisebb környezeti hatással bír, mint más állati fehérjék, és rendkívül tápláló, természetes és nagyszerű ízű választás az egész család számára.”
Kapcsolódó cikkeink
Belép a kombucha piacra a Lipton
Új, kombucha termékcsaládot dobott piacra a Carlsberg Britvic Lipton márkája…
Tovább olvasom >Drasztikus tojásáremelkedés Magyarországon: miért fizetünk ennyit a tojásért?
Az elmúlt években a magyar tojásárak drasztikus emelkedésének lehettünk tanúi,…
Tovább olvasom >Törékeny egyensúly
A tojás évezredek óta az egyik legfontosabb és legkeresettebb alapélelmiszer.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >