A Mondelēz 10 év után újra belép a hazai rágógumipiacra – Magyarországra is megérkeztek a Halls rágógumik
A Halls rágógumik januári lengyelországi bemutatkozása után a Mondelēz International hazánkban is bevezeti a Halls rágógumi-termékcsaládot. A világ legnagyobb snackgyártója Magyarországon egy régi-új kategóriával jelenik meg, hiszen 10 évvel ezelőtt a vállalat már sikeresen megmérette magát a Tridenttel. A csokoládé, keksz és cukorka kategóriákban piacvezető Mondelēz Hungária Kft. ügyvezető igazgatóját, Mayer Gábort kérdeztük arról, mik a várakozásai a kategória újrabevezetésével s az innovatív, új Halls rágógumik fogyasztói, piaci fogadtatásával kapcsolatban.
– Miért most döntöttek a piacra lépésről?

Mayer Gábor
ügyvezető igazgató
Mondelēz Hungária
– Őszintén szólva én már régóta nagyon szerettem volna, hogy a csokoládé, keksz és cukorka kategóriák mellett egy új snack szegmensben is versenybe szálljunk. A Mondelēz International a közép-európai országok közül idén elsőként Lengyelországban lépett be (sikeresen) a rágógumipiacra. Egy olyan piacra, melyet eleddig 90%-ban egy konkurens gyártó dominált. 10 évvel ezelőtt Magyarországon bevezettük a Tridentet – mely a Hallsszal együtt szintén globális power brandünk –, és a terméknek akkor nagy sikere volt. A januári lengyel bevezetéskor úgy éreztem, a mi piacunk is érett a változásra s a Halls rágógumik bevezetésére.
– Mire alapozza optimizmusát?
– Először is a Halls világmárka. Halls cukorkáink, melyeket sokáig Győrben gyártottunk a hazai és exportpiacokra is, rendkívül népszerűek a magyar fogyasztók körében. Erős márkaismertségünk van tehát. Másodsorban a Mondelēz International világszerte és Európában is bizonyított már a rágógumi kategóriában. Globálisan a másodikak, az öreg kontinensen az elsők vagyunk a kategóriában. Jelentős piaci részesedéssel rendelkezünk számos európai országban a Stimorol, V6, Trident és a Hollywood rágógumijainkkal. Végül, de nem utolsósorban a Halls új rágógumijai tényleg egyedülálló termékek.
– Mitől is különlegesek a Halls rágógumik?
– Nos, az ember azt gondolná, egy ilyen látszólag egyszerű termékkategóriában nem nagyon lehet újat nyújtani. Büszkén mondhatom, az innovációban itt is jeleskedünk. A rágógumi belsejében található mentolgranulátumoknak köszönhetően azt ígérhetjük fogyasztóinknak, hogy egyetlen mentolos rágógumi 60 percen át extra frissességet nyújt – és ez mindenképpen újdonság.
– Milyen szortimenttel jelennek meg a piacon?
– Rögtön négy ízvariánssal lepjük meg a fogyasztóinkat. Két mentolos (fodor- és borsmentás) és két gyümölcsös ízesítéssel jelentkezünk. A lengyel piacon is nagy sikerrel debütált görögdinnyés és citrusos ízesítés lesz még az induló palettánkon.
– A lengyel piaci bevezetést a Big 4 két tagja, a KMPG és a PwC is úgy kommentálta, hogy gyakorlatilag csak a Mondelēz International az egyetlen szóba jöhető snackgyártó, mely változást tud hozni arra a piacra, melyet egy konkurens gyártó termékei dominálnak. Mire számít Magyarországon?
– Én és a kollégáim is szeretjük a kihívásokat. Hiszek a kategóriában, a globális power brandünk és az innovációink erejében, s nem utolsósorban értékesítő kollégáim tehetségében. Azért vágtunk bele a bevezetésbe, mert sikerre akarjuk vinni a terméket. Mindemellett úgy vélem, kereskedelmi partnereink is nagy érdeklődéssel várnak egy új, üde és friss terméket a rágógumi kategóriában.
– Apropó, polcok. Milyen ütemezésben vezetik be a hazai piacra az új Halls rágógumikat?
– A nyár folyamán modern trade, local modern trade és más kiskereskedelmi partnereink is csatlakoznak a termék bevezetéséhez. Természetesen komoly marketingtámogatást is kap a termékcsalád. A bevezetéshez 360 fokos marketingkampány is társul, sok-sok meglepetéssel. Jövünk! (x)
Kapcsolódó cikkeink
Milka vaníliaízű croissaint terméket hívott vissza a Mondelez Hungária Kft.
Milka vaníliaízű croissaint elnevezésű, 50 grammos kiszerelésű termék fogyasztói visszahívását…
Tovább olvasom >Bővíti termelését Európa legnagyobb saját márkás chips gyártója
A belga Roger & Roger 60 millió eurós beruházással fejleszti…
Tovább olvasom >Airwaves® Lime & Ginger
Az Airwaves® márka 2019 óta most először fejlesztett ki egy…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >