A mogyorós csoki a legkedveltebb
Az esetek 77 százalékában az íz a döntő tényező csokoládévásárláskor – derült ki a Magyar Édességgyártók Szövetségének a stop.hu internetes portállal együttműködve készített 2007. márciusi felméréséből a magyar lakosság édességfogyasztási szokásairól. Az „ízsorrendet” a mogyorós/mandulás (44%), a marcipános (40%), a mogyorókrémes (29%), az alkoholtartalmú (26%), valamint az epres (25%) ízesítés vezeti.
Ízesítésétől és kiszerelésétől függetlenül, 10-ből 7 ember a csokoládé általános kedélyállapot-, illetve szellemi teljesítőképesség-javító hatását tartja a legfontosabbnak az élettani hatások közül.
Az 1847 fő bevonásával elvégzett felmérésből kiderül továbbá, hogy a megkérdezettek 76 százaléka rendszeresen fogyaszt csokoládéféleségeket, 28 százalékuk töltött ostyákat és nápolyiféleségeket, 24 százalékuk pedig különböző kekszeket is.
– Az ízválaszték szélesedése hozzájárul a csokoládéfogyasztás bővüléséhez is, ahol mi magyarok egyelőre a középmezőnyben vagyunk. Az egy főre jutó évi csokoládéfogyasztás Magyarországon mindössze 3,2 kilogramm, amely elmarad a 6,5 kilogrammos EU-átlagtól, és a felét sem éri el a csokoládé-nagyhatalomnak számító Németország, Anglia, Svájc vagy Ausztria csokoládéfogyasztási szintjének – nyilatkozta Halbritter Mátyás, a Magyar Édességgyártók Szövetségének elnöke.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: augusztusban a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 2,4, az előző havit 0,8 százalékkal haladta meg
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >NGM: nő a vásárlóerő, bővül a kiskereskedelem – a családi adócsökkentések és a nyugdíjasok élelmiszerutalványa tovább erősítik a forgalmat
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >K&H Elemzői kommentár: Van még tér a bővülésre a magyar boltokban
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >