A mogyorós csoki a legkedveltebb
Az esetek 77 százalékában az íz a döntő tényező csokoládévásárláskor – derült ki a Magyar Édességgyártók Szövetségének a stop.hu internetes portállal együttműködve készített 2007. márciusi felméréséből a magyar lakosság édességfogyasztási szokásairól. Az „ízsorrendet” a mogyorós/mandulás (44%), a marcipános (40%), a mogyorókrémes (29%), az alkoholtartalmú (26%), valamint az epres (25%) ízesítés vezeti.
Ízesítésétől és kiszerelésétől függetlenül, 10-ből 7 ember a csokoládé általános kedélyállapot-, illetve szellemi teljesítőképesség-javító hatását tartja a legfontosabbnak az élettani hatások közül.
Az 1847 fő bevonásával elvégzett felmérésből kiderül továbbá, hogy a megkérdezettek 76 százaléka rendszeresen fogyaszt csokoládéféleségeket, 28 százalékuk töltött ostyákat és nápolyiféleségeket, 24 százalékuk pedig különböző kekszeket is.
– Az ízválaszték szélesedése hozzájárul a csokoládéfogyasztás bővüléséhez is, ahol mi magyarok egyelőre a középmezőnyben vagyunk. Az egy főre jutó évi csokoládéfogyasztás Magyarországon mindössze 3,2 kilogramm, amely elmarad a 6,5 kilogrammos EU-átlagtól, és a felét sem éri el a csokoládé-nagyhatalomnak számító Németország, Anglia, Svájc vagy Ausztria csokoládéfogyasztási szintjének – nyilatkozta Halbritter Mátyás, a Magyar Édességgyártók Szövetségének elnöke.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legalább 16 százalékos drágulást érez a fiatalok fele
Átlagosan 19 százalékos inflációt érzékeltek a fiatalok idén februárban, de…
Tovább olvasom >Bővülő élelmiszer-termelési kapacitás: mintegy 1,9 milliárd forintot fordít üzemei fejlesztésére 2025-ben a SPAR Magyarország
A gyártási kapacitását jelentős mértékben megnövelő berendezésekkel bővíti idén a…
Tovább olvasom >OKSZ: az árrésstop elérte a kívánt hatást, ki lehet vezetni
Az árrésstopban érintett élelmiszerek átlagos kosárértéke egyértelműen csökkent a rendelkezés…
Tovább olvasom >