A mogyorós csoki a legkedveltebb
Az esetek 77 százalékában az íz a döntő tényező csokoládévásárláskor – derült ki a Magyar Édességgyártók Szövetségének a stop.hu internetes portállal együttműködve készített 2007. márciusi felméréséből a magyar lakosság édességfogyasztási szokásairól. Az „ízsorrendet” a mogyorós/mandulás (44%), a marcipános (40%), a mogyorókrémes (29%), az alkoholtartalmú (26%), valamint az epres (25%) ízesítés vezeti.
Ízesítésétől és kiszerelésétől függetlenül, 10-ből 7 ember a csokoládé általános kedélyállapot-, illetve szellemi teljesítőképesség-javító hatását tartja a legfontosabbnak az élettani hatások közül.
Az 1847 fő bevonásával elvégzett felmérésből kiderül továbbá, hogy a megkérdezettek 76 százaléka rendszeresen fogyaszt csokoládéféleségeket, 28 százalékuk töltött ostyákat és nápolyiféleségeket, 24 százalékuk pedig különböző kekszeket is.
– Az ízválaszték szélesedése hozzájárul a csokoládéfogyasztás bővüléséhez is, ahol mi magyarok egyelőre a középmezőnyben vagyunk. Az egy főre jutó évi csokoládéfogyasztás Magyarországon mindössze 3,2 kilogramm, amely elmarad a 6,5 kilogrammos EU-átlagtól, és a felét sem éri el a csokoládé-nagyhatalomnak számító Németország, Anglia, Svájc vagy Ausztria csokoládéfogyasztási szintjének – nyilatkozta Halbritter Mátyás, a Magyar Édességgyártók Szövetségének elnöke.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >