A modern fogyasztók transzparenciát követelnek
A fenntarthatóságra és etikus viselkedésre vonatkozó állítások egyre fontosabbá válnak a fogyasztók számára, akik már nem csak tápláló élelmiszereket szeretnének fogyasztani, hanem olyan gyártói márkákra és kereskedelmi márkákra költenék a pénzüket, amelyek egy minden szempontból egészségesebb világ létrejöttét támogatják.

Nem mindegy, mit vesznek le a polcról
Sherry Frey, a Nielsen IQ egyik vezető munkatársa szerint
a fogyasztók a wellness-t, vagy jóllétet ma már nem csupán a saját egészségi állapotukkal, hanem a bolygó egészségével is azonosítják, csakúgy, mint a társadalmi felelősségvállalással és a mások jólétével való törődéssel. A vállalat által elkészített globális „wellness” jelentés szerint a fogyasztók 61 %-a úgy gondolja, hogy a környezet negatív hatással van saját egészségére. És bár nem a világjárvány váltotta ki ezeket a tendenciákat, ugyanakkor felgyorsította őket azáltal, hogy a fogyasztókat életük, értékrendjük és céljaik átgondolására ösztönözte.
Ez eredményezheti azt, hogy az „erőszakmentes” címkével ellátott termékek értékesítése 79%-kal, a „ketrecmentes tartásból” felirattal ellátott élelmiszerek eladása 25 %-kal, a „Fair Trade”-ből származó termékek forgalma pedig 26 %-kal nőtt az utóbbi időben.
Nagyjából a vásárlók 72 %-a gondolja úgy, hogy a transzparencia számára nagy, vagy rendkívüli fontossággal bír. A Nielsen képviselője megjegyezte, hogy a kutatásuk szerint a fogyasztók az elkövetkező két évben hajlamosabbak lesznek olyan márkáktól vásárolni (+15%), amelyek transzparens módon nyilatkoznak a céljaikról és az általuk felhasznált összetevők beszerzési láncáról (+17%).
Ez pedig kiváló lehetőséget jelent a márkák és a kiskereskedők számára olyan címkék kialakítására, amelyek felkeltik a vásárlók érdeklődését.
A Nielsen képviselője elmondta, hogy
nagy lehetőséget látnának a márkák és a kereskedők közötti együttműködés javítására azon a téren, hogy a termékeiket a digitális/online térben ellássák a termékeiket mindazokkal a kiegészítő információkkal, amelyek érdekesek lehetnek a fogyasztók számára. Az e-kereskedelem éves auditjai során ugyanis rendre azt tapasztalják, hogy a fogyasztók számára növekvő fontossággal bíró, „kulcs állítások” nem jelennek meg a termékekhez kapcsolva, így sem a fogyasztók választását, sem a transzparencia növekedését nem segítik elő. Pedig azok a kiskereskedők, akik képesek ilyen termékeket felvonultatni, bizonyára jó lehetőséget kapnának a piaci részesedésük növelésére, ugyanis a vásárlók 64 %-a nyilatkozik úgy, hogy márkát váltanának, ha a jelenleg a címkéken találhatónál alaposabb tájékoztatást kapnának.
A Nielsen képviselője azt is elmondta, hogy a csomagoláson, vagy a boltokban kihelyezhető marketing felületeken található hely- és információ-mennyiség nyilvánvalóan limitált, viszont az online tér gyakorlatilag végtelen. Ezért nagy lehetőség rejlik abban, hogy legalább az online vásárlók számára elérhetővé lehetne tenni ezeket a részletesebb információkat. És bár ez pofonegyszerű és kézenfekvő megoldásnak tűnne, mégis nagyon sok vállalkozás még az alapvető tájékoztatást sem adja meg online vagy teszi lehetővé, hogy a vásárlói a számukra fontos kritériumok alapján válasszanak a termékekből.
Kapcsolódó cikkeink
A nagyszámú érdeklődésre való tekintettel meghosszabbítja nevezési határidejét a Green Pledge!
Meghosszabbított nevezési határidővel, egészen augusztus 11-e, hétfőig várja a pályázatokat…
Tovább olvasom >Öt markáns trend alakítja a globális üzleti szolgáltatóközpontok jövőjét
A világ vezető üzleti szolgáltató vállalatai átfogó digitális stratégiákkal, generatív…
Tovább olvasom >Visit Hungary: az októberi Turizmus Summiton a turizmus jövőjéről tanácskoznak
Milyen lesz az utazás jövője? Milyen hatással van a mesterséges…
Tovább olvasom >További cikkeink
Provident: magyarok egyre nagyobb részének kihívás kijönni a jövedelméből
A magyarok egyre nagyobb részének kihívás kijönni a jövedelméből, a…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Mesterséges intelligencia a munkahelyeken: kik használják az AI-t?
Mesterséges intelligencia a munkahelyeken: kik használják az AI-t? A GKI…
Tovább olvasom >Továbbra is stabil a hazai munkaerőpiac
Továbbra is stabil a hazai munkaerőpiac, a foglalkoztatottak száma évek…
Tovább olvasom >