A mobilunk lehet a második pénztárcánk

Szerző: trademagazin Dátum: 2009. 11. 27. 00:00

Magyarországon a 18 év feletti lakosság 23%-a használja rendszeresen bankkártyáját fizetésre, míg 81-82%-uk rendelkezik az elektronikus fizetés lehetőségét is biztosító mobiltelefonnal – állapítja meg a GKIeNET – T-Home – T-Mobile kutatása.

A bankkártyás fizetési lehetőség magyarországi megjelenését követően sok pénzügyi szakember várta, hogy a készpénzt felváltó fizetési megoldás gyorsan el fog terjedni – lévén az biztonságos, használata egyszerű, és sok külföldi országgal ellentétben Magyarországon a fizetési tranzakció azonnal meg is valósul, ami a kereskedő számára is biztonságot ad. A magyar lakosság viszont csak lassan kezdett el a lehetőséggel élni. Annak ellenére, hogy 2009. szeptemberben Magyarországon közel 9 millió bankkártya volt forgalomban, alacsony a bankkártyával rendszeresen fizetők aránya. A 18 év feletti lakosság 63%-a rendelkezik bankkártyával, de 17%-uk egyáltalán nem, míg 23%-uk csak viszonylag ritkán (leggyakrabban havonta) használja azt fizetésre. Így viszont kézenfekvőnek tűnik, hogy egy olyan eszköz, mint a lakosság 81-82%-a által birtokolt mobilkészülék (amely műszaki szempontból alkalmas fizetésre) kitörési lehetőséget biztosíthat a kisebb összegű – néhány tízezer forintos nagyságrendű – készpénzes fizetések világából.
A magyar 18 év feletti lakosság 60%-a hallott már a Mobil Vásárlás szolgáltatásról. A mobilvásárlás ismertsége ugyanakkor nem függ össze az internetezés intenzitásával, az online vásárlók körében pedig átlag feletti a mobilvásárlást ismerők aránya. Az autópálya matrica ismertsége a legmagasabb (60%-os, amennyiben a megkérdezettek maguktól sorolják fel a szolgáltatást, 90%-os, amennyiben a kérdező említi a lehetőséget), míg a parkolási díj fizetése a második legismertebb mobilvásárlási szolgáltatás (48%-os, amennyiben a megkérdezettek maguktól sorolják fel a szolgáltatást, 83%-os, amennyiben a kérdező említi a lehetőséget).
A 18 év feletti lakosságon belül autópálya- és úthasználati jogosultságot (23%) és parkolási díjat (22%) vásárolnak SMS-ben szívesen – annak ellenére, hogy mindössze három évvel ezelőtt lehetett először igénybe venni a két szolgáltatást – de látható, hogy a különböző jegyvásárlások iránt is van nyitottság.

Kapcsolódó cikkeink