A mobiltechnológia forradalma
„A mobiltechnológia forradalmasítja az üzleti világ és a fogyasztók közti kapcsolatot!” Ez volt a mottója az első ízben megrendezett GS1 MobileCom Day konferenciának, ahol elismert nemzetközi és hazai szakemberek mutatták be a legújabb mobilalkalmazások nyújtotta lehetőségeket, amelyek gyökeresen változtatják meg a jövő fogyasztási szokásait, az ellátási láncok működését és a marketinglehetőségeket szerte a világon. Az esemény keretein belül került sor a 2010-es GINNT Expo aktuális témáinak felvezetésére is.A nemzetközi esemény több mint 35 ország GS1 tagszervezetének összefogásával jött létre. A közel 2 000 résztvevő összesen 200 élő adást, valamint 6 webináriumot hallgathatott meg, 3 időzónában. Kurucz Péter, a GS1 Magyarország vezető szakértője előadásában a szabványokon alapuló mobilalkalmazások hozzáadott értékét, valamint a GS1 szervezet mobilalkalmazásokhoz kapcsolható fejlesztési irányait mutatta be. A kereskedelmi termékek, szolgáltatások, cégek és fizikai helyek, dokumentumok azonosítására szolgál a globálisan egyedi azonosítószámok rendszere. Tőlük elválaszthatatlanok a vonalkódok, vagy újabban a kétdimenziós DataMatrix-kód. Ezek költséghatékony alapot képeznek a fogyasztói igényeket is kielégítő mobilalkalmazásokhoz – köszönhetően annak, hogy egyre több mobiltelefon-típus képes ezek leolvasására.
Huber Kornél, az Origo kereskedelmi vezetője, a Szolnok-Szandaszőlősön nemrégiben megnyílt Coop Future Store-ban bemutatott infokommunikációs eszközök és intelligens adathálózat előnyeit ismertette, amelyek például árufelismerő mérleggel, elektronikus árcímkékkel és interaktív borajánló terminállal segítik a vásárlókat. A szakember kiemelte a mobil kuponok jelentőségét és széles körű alkalmazási lehetőségeiket, amelyekre a nemzetközi gyakorlatban is számtalan sikeres példa mutatkozik. A mobilalkalmazásokat fejlesztő Mobile Engine alapítója, Dálnoki Ádám, előadásában az okostelefonok dominanciáját és a mobilapplikációk forradalmát prognosztizálta, ami jelentős hatással lesz a kereskedelmi folyamatokra. Emellett a mobilkommunikáció különösen hatékony eszköz lehet a vállalatirányításban is, hiszen használatukkal átláthatóbb, költséghatékonyabb és irányíthatóbb vállalati rendszerek működhetnek, ráadásul magasabb szolgáltatási színvonalat nyújtva az ügyfeleknek. Az új generációs vonalkódokkal és a mobiltechnológia rohamos terjedésével az igazán modern, digitalizált fogyasztás tehát már nem csak álom.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megnyílt az FHA Szingapúr, hat kiállító az Agrármarketing Centrum standján
Több mint ötvenkét országból, mintegy ezerötszáz kiállító részvételével nyílt meg…
Tovább olvasom >„Szerelmem a trade marketing” konferenciasorozat: Infláción innen és túl
A „Szerelmem a trade marketing” konferenciasorozat alcíme idén „Infláción innen…
Tovább olvasom >A világ minden tájáról vonzza az iparági vezetőket a Fruit Logistica
A Fruit Logistica, a világ vezető gyümölcs- és zöldségipari szakkiállítása,…
Tovább olvasom >