A mobilfizetést támogató alkalmazásokat fejlesztett a Cellum
A mobilfizetési rendszert támogató alkalmazásokat fejlesztett a Cellum Innovációs és Szolgáltató Zrt., a 174,45 millió forintos projekt a Gazdaságfejlesztési Operatív Program 70 százalékos támogatásával valósult meg – közölte a vállalat pénteken az MTI-vel.
A pénzből a Cellum elkészítette a prototípusát annak az alkalmazásnak, amely QR kód vagy vonalkód beolvasása nélkül, az árut egyszerűen lefotózva képes felismerni a megvásárolni kívánt terméket. A közlemény szerint egy másik applikáció a mobilalapú jegyvásárlást könnyítheti.
A Cellum mobilpénztárcába integrálható hűségkártya funkciót is készített, amellyel a felhasználók okostelefonjukon virtuális pontgyűjtő kártyát igényelhetnek és használhatnak. A vállalat mobilkupon kezelő applikációja pedig alkalmas lehet arra, hogy a kereskedők a papírkuponok helyett személyes kedvezményeket adjanak vásárlóiknak.
Az innovációs projekt 121,64 millió forintos uniós támogatást kapott, a társaság szorosan együttműködött a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemmel.
A 2000-ben alapított Cellum Csoport 2011 óta több leányvállalatot alapított európai országokban, képviseleti irodát nyitott Észak-Amerikában és Ázsiában. Újításai az okostelefonon keresztül történő vásárlásokat egyszerűbbé és biztonságossá tették. Partnerei között szerepel a Telenor, a Magyar Telekom és a MasterCard is.
A cég csaknem 80 százaléka magyar tulajdonban van, részben az OTP kockázati tőkebefektetési alap is tulajdonosa. Az Igazságügyi Minisztérium nyilvános adatbázisa szerint 2013-ban a társaság 271,2 millió forintos veszteséggel zárt, 296,5 millió forintos nettó árbevétel mellett. A Cellum a deficitet a magas humánerőforrás-igénnyel és azzal indokolta az MTI-nek, hogy termékei iránt fokozatosan nő a kereslet. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Így működnek majd a távfelügyelt boltok
A közelmúltban jelentették be, hogy rövidesen Magyarországon is elindulnak az…
Tovább olvasom >A magyar egyetemistáknál már napi rutin a mobilfizetés
A Mastercard második alkalommal végzett kutatást a magyar fiatalok körében a…
Tovább olvasom >Minden harmadik magyar kártyabirtokos fizet rendszeresen mobillal
A Mastercard ma publikálta Bankkártya Használati Szokások és Attitűdök című…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >