A mobilfizetést támogató alkalmazásokat fejlesztett a Cellum
A mobilfizetési rendszert támogató alkalmazásokat fejlesztett a Cellum Innovációs és Szolgáltató Zrt., a 174,45 millió forintos projekt a Gazdaságfejlesztési Operatív Program 70 százalékos támogatásával valósult meg – közölte a vállalat pénteken az MTI-vel.
A pénzből a Cellum elkészítette a prototípusát annak az alkalmazásnak, amely QR kód vagy vonalkód beolvasása nélkül, az árut egyszerűen lefotózva képes felismerni a megvásárolni kívánt terméket. A közlemény szerint egy másik applikáció a mobilalapú jegyvásárlást könnyítheti.
A Cellum mobilpénztárcába integrálható hűségkártya funkciót is készített, amellyel a felhasználók okostelefonjukon virtuális pontgyűjtő kártyát igényelhetnek és használhatnak. A vállalat mobilkupon kezelő applikációja pedig alkalmas lehet arra, hogy a kereskedők a papírkuponok helyett személyes kedvezményeket adjanak vásárlóiknak.
Az innovációs projekt 121,64 millió forintos uniós támogatást kapott, a társaság szorosan együttműködött a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemmel.
A 2000-ben alapított Cellum Csoport 2011 óta több leányvállalatot alapított európai országokban, képviseleti irodát nyitott Észak-Amerikában és Ázsiában. Újításai az okostelefonon keresztül történő vásárlásokat egyszerűbbé és biztonságossá tették. Partnerei között szerepel a Telenor, a Magyar Telekom és a MasterCard is.
A cég csaknem 80 százaléka magyar tulajdonban van, részben az OTP kockázati tőkebefektetési alap is tulajdonosa. Az Igazságügyi Minisztérium nyilvános adatbázisa szerint 2013-ban a társaság 271,2 millió forintos veszteséggel zárt, 296,5 millió forintos nettó árbevétel mellett. A Cellum a deficitet a magas humánerőforrás-igénnyel és azzal indokolta az MTI-nek, hogy termékei iránt fokozatosan nő a kereslet. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Már a német boltokban is lehet PayPal-lel fizetni
A PayPal a világon elsőként Németországban vezeti be az okostelefonnal…
Tovább olvasom >Így működnek majd a távfelügyelt boltok
A közelmúltban jelentették be, hogy rövidesen Magyarországon is elindulnak az…
Tovább olvasom >A magyar egyetemistáknál már napi rutin a mobilfizetés
A Mastercard második alkalommal végzett kutatást a magyar fiatalok körében a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kik nyertek és kik buktak 2024-ben? – Látványos eredménykülönbségek az élelmiszer-kiskereskedelemben
A 2024-es üzleti év mérlege az élelmiszer-kiskereskedelmi szektorban látványosan kettévált:…
Tovább olvasom >Kamatból több a haszon, mint húsból – a Pick Szeged eredményeinek új arányai
Látszólag szerény növekedés jellemezte 2024-ben a Pick Szeged Zrt. működését,…
Tovább olvasom >Auchan: csökkenő bevételek mellett is megsokszorozott nyereség 2024-ben
Látványos nyereségnövekedéssel zárta a 2024-es üzleti évet az Auchan Magyarország:…
Tovább olvasom >