A minőségi, magyar méz a IX. Bakony Expó főszereplője
A vidék értékeit reflektorfénybe helyezik, hazánk kulturális és gasztronómiai hagyományait őrzik, miközben folyamatos fejlesztéssel és megújuló technológiával előállított élelmiszereket kínálnak azok a termelők, akik bemutatkoznak egy-egy kiállításon – fogalmazott megnyitóbeszédében az Agrárminisztérium mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára Veszprémben, a IX. Bakony Expón.

(Fotó: Pixabay)
Feldman Zsolt hangsúlyozta: a bakonyi térség gasztronómiai, kistermelői, kézműves élelmiszer-előállítóinak kínálatát felvonultató kiállításon és vásáron van módunk beszélgetni a termelőkkel, hiteles válaszokat kapunk egyes termékek előállításáról, közvetlen kapcsolatok születhetnek, segítve ezzel a hazai termelőket és nem utolsó sorban hazavihetjük a jó minőségű portékákat. Fontos, hogy ezt a kapcsolatot megbecsüljük, mert az elmúlt időszakban sújtott bennünket aszály, energiaválság, áremelkedés, amely terheket az itt kiállítók is viselik. Az a gazdagság, amely ezt a vidéket jellemzi, olyan érték, amelyre büszkék lehetnek, amely segít Veszprém megyének és ennek a közösségnek erősebbé válni. A vásáron helyi őstermelők kínálják termékeiket, a helyszínül szolgáló Veszprém Arénában a látogatók tájegységre jellemző gasztronómiai és népi kulturális hagyományokat ismerhetnek meg – fogalmazott az államtitkár.
Az idei Expo témája a méz, amely fontos és központi szerepet kapott a vásáron
Ezt a bemutatkozási lehetőséget Feldman Zsolt különösen jó választásként említette, mint fogalmazott, a magyar méz – nemzetközi összevetésben is – minőségi, nagy szaktudást igénylő, a magyar méhészek professzionális tudására épülő termék. Az elmúlt időszakban a magyar mézfogyasztás növekedéséért tett erőfeszítéseink a magyar méhészek védelmét is jelenti. Érdemes mindenhol a helyi, minőségi élelmiszert, köztük a mézet keresnünk – hangsúlyozta.
AM
Kapcsolódó cikkeink
Nagy István: hamarosan újraindulhatnak a kínai-magyar agrárkapcsolatok
A magyar mezőgazdaságot és agráriumot számos kihívás érte az utóbbi…
Tovább olvasom >Mézes-gyümölcsös snackkel lép az amerikai piacra David Beckham
David Beckham, az egykori világhírű labdarúgó saját élelmiszermárkát vezet be…
Tovább olvasom >Új felhívás támogatja a fenntartható vízgazdálkodási közösségeket
Kétmilliárd forint keretösszeggel jelent meg a „Vízfelhasználás hatékonyságát javító fenntartható vízgazdálkodási…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >A papírformán túl
A higiéniai papírtermékek piacán tapasztalható mozgások jól tükrözik a fogyasztói…
Tovább olvasom >