A Microsoft-felhő a vásárlók fejébe lát
Van egy rövidítés, az IoT amellyel egyre többször lehet találkozni, de a jelentése sokunk számára még akkor is homályos, ha történetesen tudjuk, hogy az ’Internet of Things’ angol kifejezést fedi. A leginkább ’dolgok interneteként’ magyarra fordított szókapcsolat az ún. okoseszközök (pl. háztartási eszközök, egészséginformatikai kütyük, stb.) közötti internetes kapcsolatot, illetve annál többet, szoros együttműködést jelöli, amely végül egy-egy háztartás, szervezet, vagy éppen vállalat működésének nagyfokú automatizálásához járul hozzá.
Az IoT-ban rejlő lehetőségek kiaknázásában a szakemberek szerint mára a Satya Nadella vezetésével újjászülető Microsoft lett az egyik meghatározó szereplő, hiszen a cég felhőszolgáltatásai révén a vállalkozások manapság már profitban kimutatható hatékonyságnövekedést tudnak elérni.
Egy nemrégiben az Egyesült Államokban tartott bemutató szerint az IoT forradalmasítani tudja például a kiskereskedelmet – akár itt, Magyarországon is.
A Microsoft felhő két fontos alapszolgáltatásának, a Microsoft Azure nevű felhőplatform, illetve az Office 365 irodai megoldáscsomag üzleti intelligencia alkalmazásainak kombinálásával nem pusztán a bevételek követhetők nyomon, de immár a fogyasztók magatartása is! A kiskereskedelemből – legyen szó online vagy „hús-vér” kereskedelmi egységekről – nyert adatok az Ecxel ún. Power Map alkalmazása révén a térképre vetítve képesek megmutatni, hogy hol, milyen módon reagáltak a vevők egy-egy online hirdetésre, de elemezhetővé válik általa az egyes régiók, vagy lokációk közötti különbség is.
A kiskereskedelemmel foglalkozó (nagy)vállalatok számára ugyanis életbevágó, hogy képet szerezzenek arról, milyen egyéni motívumok, illetve milyen földrajzi különbségek befolyásolják a bevételeik alakulását. A Microsoft-felhő alkalmazásai révén a vállalatok nemcsak ennek megértésére válnak képessé, hanem arra is, hogy real time, azaz ’itt és most’ reagáljanak a fogyasztói igényekre, sőt, arra is, hogy ún. prediktív analízis alapján megjövendöljék a vásárlóik várható viselkedését.
Az idén januárban New Yorkban tartott szimulációs bemutató során a résztvevők a saját szemükkel győződhettek meg arról, hogy a webshopban, vagy egy valódi kiskereskedelmi egységbe betérő vásárlók igényei milyen hatékonyan követhetők, megjósolhatók és gyors alkalmazkodással milyen eredményesen kielégíthetők a Microsoft-felhő segítségével.
A példa szerint az Xbox játékkonzolokból itthon is jól ismert Kinect mozgásérzékelők követték a vásárlók üzleten belüli mozgását és mozdulatait. Az így nyert adatokat az IoT az Azure platformon futó alkalmazásnak továbbította, amely azt haladéktalanul feldolgozta, térképre tette és kielemezte, majd egy egyszerűen kezelhető felületen megjelenítette az üzletvezető számára, aki így láthatta, hogy mely termékek részesülnek a legnagyobb figyelemben, majd eldönthette, hogy azok elhelyezése vagy árazása esetleg változásokat igényel-e, vagy sem.
A konkrét esetben az érdeklődők maguk is megtapasztalhatták, hogy az „okosbolt” azonnal elindította például annak a videójátéknak a promóját a zárláncú videórendszeren, amelynek a tokját érdeklődve felemelték, illetve hogy személyre szabott vásárlási ajánlatot kaptak azokra a termékekre/szolgáltatásokra, amelyek iránt – az üzleten belüli, vagy akár a honlapon tanúsított magatartásuk alapján – érdeklődést mutattak.
A prezentáció legfontosabb tanulsága talán az volt, hogy a Microsoft-felhőre épülő IoT segítségével az ügyféllel kapcsolatos adatok és az üzleti információk kombinálhatók, így a kiskereskedelemben utazó vállalkozások jelentős számítástechnikai tudás és elemző kapacitás nélkül is „rendet tudnak vágni”, a tevékenységük során felhalmozódó adattömegben. Mindennek köszönhetően pedig személyre szabott módon tudnak akciókat indítani a potenciális fogyasztók aktiválása érdekében, ami ráadásul a vásárlói ügyfélélményt és lojalitást is növel – végső soron pedig az adott vállalkozás nyereségességét.
A Microsoft felhő szolgáltatásiról bővebben itt olvashat.
Kapcsolódó cikkeink
Olaszország mesterséges intelligenciával küzd a prosecco hamisítása ellen
Az olasz pénzverde (Istituto Poligrafico e Zecca Dello Stato) a…
Tovább olvasom >AI-vezérelt gazdaságra készül a Danone
A Danone SA többéves, a mesterséges intelligencia (AI) integrálásáról szóló…
Tovább olvasom >A Microsofttal fejleszt generatív AI megoldásokat az Estée Lauder
A vezető kozmetikai vállalat fejlett mesterséges intelligencia alapú megoldások fejlesztésébe…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hordható és okosotthon eszközökkel kér még nagyobb teret a Cellect Hungary
A magyar mobiltechnológia piac egyik meghatározó disztribútora, a Cellect Hungary,…
Tovább olvasom >A kártyás fizetés ma már alapelvárás a kereskedőktől
„A kártyaelfogadás ma már olyan, mint egy közműszolgáltatás: alapelvárás. Aki…
Tovább olvasom >Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >