A METRO Kereskedelmi Kft. bemutatja „Az Év bora 2011” díjnyertes borait
A METRO Cash & Carry 2008 óta évente megrendezi borversenyét, amelyen minden alkalommal neves borszakértők zsűrizésében választják meg „az év borát”. Idén az olaszországi Cantina Tollo pincészet két bora, a „Montepulciano d’Abruzzo” és a „Trebbiano d’Abruzzo” érdemelte ki a rangos címet. A hamarosan a METRO-ban is kapható díjnyertes borok többfordulós nemzetközi borász- és sommelier kóstolókat követően nyerték el „Az Év bora 2011” címet.
„Az Év bora” verseny a METRO Cash & Carry borstratégiájának szerves része, amelynek fókuszában idén Spanyolország, Franciaország, Olaszország és Németország legfőbb borvidékei álltak. A METRO borstratégiájának további eleme, hogy a nagykereskedés 9 országban már bevezette a „Wine Humidor” nevű borhűtő rendszer alkalmazását is, amelynek lényege, hogy a prémium kategóriájú borokat a számukra legmegfelelőbb, állandó 16 fokos hőmérsékleten, 60-70 százalékos páratartalmon tárolják az áruházakban. Az erős nemzetközi jelenléttel rendelkező METRO szakértelmét példázza az is, hogy a vásárlók a széles borkínálatból borszakértők segítségével választhatják ki az egyéniségükhöz és hangulatukhoz leginkább illő bort.
„Az Év bora” verseny zsűrijében helyet foglaló vezető borászok és sommelier-k döntésüknél a szüretelési technika és a stílus mellett a nemzetközi piaci kínálatot, valamint az árat is figyelembe vették. Mindkét díjnyertes bor, a „Montepulciano d’Abruzzo” és „Trebbiano d’Abruzzo” is Abruzzo patinás borvidékéről származik, ahol az adriai szellő, a majellai szél és a napsütötte déli lejtők olyan mikroklímát hoznak létre, amely különösen kedvez a szőlőtermesztésnek. A Cantina Tollo pincészet egy világszerte elismert borászat, amelyet nemrégiben „2010 legjobb európai bortermelőjének” választottak a rangos borversenyen, a MUNDUSVINI-n.
A „Montepulciano d’Abruzzo” megtestesíti a vidék esszenciáját. A szilva és a fekete cseresznye aromája a legjobb és legrégebbi szőlőültetvényekről származó, rendkívüli eleganciát nyújtó Montepulciano szőlővel párosulva együttesen hozza felszínre a borvidék kincseit. A „Trebbiano d’Abruzzo” különösen összetett aromája virágos jegyekkel és egzotikus gyümölcsös árnyalattal egy igazi Trebbiano bor.
„Vásárlóinknak a borok terén is magas minőséget és kedvező árakat biztosítunk. „Az Év bora” verseny 2011-es nyertesei a 30 országban jelen lévő üzlethálózatunknak köszönhetően még több borkedvelőhöz juthatnak el” – mondta Russell Burgess, a METRO Cash & Carry nemzetközi borászati vezetője.
A borokról:
Ø METRO Cash & Carry a világ fő borvidékeinek széles kínálata mellett olyan exkluzív, csúcskategóriás borokat is kínál a hírességek saját pincészetéből, mint például a francia színész Gérard Depardieu borát.
Ø A „Wine Humidor” nevű korszerű áruházi borhűtő-rendszer 9 ország összesen 16 áruházában már jelen van
Ø A “Montepulciano d’Abruzzo” ízében megtalálhatóak a vörös gyümölcsök, a piros és fekete cseresznye, amelyeket olyan elegáns fűszerek, mint a vanília, édesgyökér, kókusz, valamint a csokoládé tesznek teljessé. Kellemesen testes bor lágy tanninokkal. 16-18 ° C fokon kínáljuk, jól illik vörös húsokhoz, sült bárányhoz vagy steakhez mártással, érett sajttal vagy gazdag körettel. Kitűnő kísérője a hagyományos olasz ételeknek is, érdemes kipróbálni pastaval és raguval.
Ø A “Trebbiano d’Abruzzo” egy kitűnő struktúrájú bor, amelyben kezdetben a gyümölcsös aroma és savtartalom kiegyensúlyozottsága érezhető, végül enyhe mandulaíz teszi teljessé az íz- és illatélményt. 10-12 ° C fokon kínáljuk, kitűnő aperitif, kihozza a halételek ízét és nagyszerű kiegészítője a fehér húsoknak könnyű mártással. Ideális olasz fogások mellé, érdemes kipróbálni a tipikus olasz vajas-zsályás tortellini mellé.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megjelent a Trade magazin 2024/12-2025/1. száma
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 192 oldalon jelent meg. Alább, a levél alján…
Tovább olvasom >Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >