A Metro, a TESCO és a Coop már felismerte…
Az ellátási lánc folyamataiban bekövetkező hibák meglepően nagy arányban vezethetők vissza arra, hogy az érintett partnerek nem megfelelő adatokat közölnek egymással a kapcsolatuk alapját képező termékekről. Az említett kereskedelmi láncok már felismerték ezt, és megtették a szükséges lépéseket.Csorba László, a Metro Kereskedelmi Kft. ellá-tásilánc-vezetője több előadásában is beszélt arról az elmúlt hónapokban, hogy nagyarányú erőfeszítéseik ellenére sem tudták elérni a kijelölt célokat az elektronikus számlázás területén. Az ekkor indított felmérés rámutatott, hogy a számlahibákat több mint 50 százalékban a rossz termékadatok okozzák. A felismeréstől egyenes út vezetett egy régi/új projekt elindításához, vagyis inkább a prioritások átértékeléséhez. A megoldás kézenfekvő volt számukra, hiszen anyavállalatuk már évek óta a GDSN-en, azaz a Globális Adatszinkronizációs Hálózaton keresztül fogadta a termékadatokat a beszállítóitól. A tesztelések után megkezdték a szállítók bevonását és 2010-ben már szállítóik 30 százalékától így várják a termékadatokat – jelölte ki a célokat Csorba László.
A TESCO-Global Áruházak Zrt. a tavalyi évben indította el a kapcsolat kiépítéséhez szükséges fejlesztést. Kővágó Károly, a cég informatikai igazgatója elmondta, hogy jelentős adatminőségi javulást, és ennek következtében a termékek gyorsabb piacra jutását és kevesebb polchiányt várnak a bevezetéstől.
A Co-op Hungary Zrt. munkatársai a kezdetektől figyelemmel követték a bevezetést, és most látták elérkezettnek az időt arra, hogy elindítsák fejlesztéseiket. Mint Deé Istvánné, a Coop-csoport informatikai programjának vezetője is kifejtette, a szállítóktól kapott termékadatok automatikus feldolgozásával céljuk, hogy a termékadatbázisukat még jobban ellenőrzött, naprakész, pontos adatokkal működtessék, s ezzel tovább javítsák a vevőtájékoztatás pontosságát és csökkentsék a kapcsolódó adminisztráció költségét. „Amint le tudjuk zárni a teszteléseket, azonnal megkezdjük a szállítók tájékoztatását és rendszerbe kapcsolását. Nagyon jó lenne, ha a módszer bevezetését követően minél nagyobb arányban (ne elenyésző kisebbségben) a GS1Perfect adatbankon keresztül kapnánk meg a Coop közös TÖRZS-ben való adatkarbantartáshoz a termékinformációkat. Ezért fontos, hogy minél több szállító csatlakozzon az adatbankhoz” – tette még hozzá.
Mire való ez az újabb globális hálózat, a GDSN?
A Globális Adatszinkronizációs Hálózat, azaz minősített adatbankok internet alapú összekapcsolt hálózata 2004-ben indult el a GS1 fennhatósága alatt. Célja, hogy elektronikus és automatikus szinkronizációs folyamatokkal biztosítsa a beszállítók és a kereskedők termékadatbázisai közötti folyamatos konzisztenciát. Mára már több mint 80 országban használják aktívan a hálózatot az üzleti élet szereplői. A felhasználók száma 2009 végére meghaladta a 22 ezret, a regisztrált termékek száma pedig a 4 millió 400 ezret.
A hazai vállalkozások számára a GS1 Magyarország által fejlesztett adatbank, a GS1Perfect kínál csatlakozási lehetőséget a hálózathoz. A gyártó/szállító vállalkozások a www.gs1perfect.hu oldalon tájékozódhatnak a megoldásról és a kapcsolódás lehetőségeiről. (X)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >