A Metro a svéd Matsmartba fektet
A Metro AG bejelentése szerint befektetési alapja, a LeadX Capital Partners az élelmiszerhulladék-csökkentésre szakosodott online vállalkozásba, a svéd Matsmartba fektetett be.
A 2014-ben alakult Matsmart az Unilevertől, Nestlétől és Mondelēz Sverige AB-től gyártási és raktári fölösleget vásárol, hogy azt a svéd és finn fogyasztók felé kedvezményes áron értékesítse. A vállalat céljai között szerepel működésének Németországra való kiterjesztése, amihez szeptemberben 17 millió eurót, összesen tehát 40 millió eurót teremtett elő a LeadX Capital mellett további vállalatoktól. Az élelmiszer-hulladék mennyiségének 2025-re történő lefelezését ígérő Metróval való közös munkától tudást és know-how-t vár.
Évente mintegy 1,3 milliárd tonna élelmiszer megy a szemétbe világszerte – főleg a túltermelés, az iparági szabványoknak való nem megfelelőség, illetve a lejárati idő miatt.
Kapcsolódó cikkeink
Tudatosabb konyhával a pazarlás ellen – menütervező kiadvánnyal segíti a Nébih a háztartásokat
A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) Maradék nélkül programja új, a…
Tovább olvasom >Leépít a Nestlé csehországi gyárában
Nyolcvan munkahelyet szüntet meg a Nestlé a csehországi Krupka városában…
Tovább olvasom >Új egységes retail média platformot indít a Sainsbury’s – jön a Nectar360 Pollen
A brit Sainsbury’s bejelentette, hogy 2025 végén elindítja a Nectar360…
Tovább olvasom >További cikkeink
Zsugorinfláció: adatbázis indul a kisebb kiszerelésekről
A fogyasztók könnyen hozzáférhető, megbízható és folyamatosan frissülő forrásból tájékozódhatnak…
Tovább olvasom >Támad a Temu: az online diszkontóriás betörne az európai élelmiszerpiacra is
A kínai Temu online piactér az olcsó elektronikai és ruházati…
Tovább olvasom >A Mondeléz átadta legnagyobb közép-kelet-európai napelemparkját Székesfehérváron
A Mondeléz International csütörtökön hivatalosan is átadta új napelemparkját székesfehérvári…
Tovább olvasom >