A mesterséges intelligencia kiberbiztonsági veszélyeitől tartanak a vállalatok
Világszerte hódít a mesterséges intelligencia a cégek körében, de közben aggódnak is a bevezetésükkel járó kiberbiztonsági kockázatoktól – mutat rá az EY több mint 1400 vállalkozással készített nemzetközi kutatásából. Európában az uniós kibervédelmi irányelv (NIS2) segíti a cégeket, hogy hatékonyan vehessék fel a küzdelmet a látványosan növekvő digitális fenyegetésekkel szemben.
Forradalmi technológiának tartják a vállalatok a ChatGPT-t is hajtó generatív mesterséges intelligenciát (GenAI), a megkérdezett közel fele (43%) már befektet ilyen megoldásba. A technológiába beruházó társaságok négyötöde (80%) az alkalmazások működőképességét vizsgálja, míg ötödük (20%) már a használat előtti pilot projektek tesztelésnél tartanak. A GenAI-t leggyakrabban a munkavállalók képzésének és csapatmunkájának javításához (36%), valamint az ügyfélszolgálat és az értékesítés (35%) támogatásához alkalmazzák.
A generatív mesterséges intelligencia egyre növekvő népszerűsége ellenére a megfontolt, fokozatos bevezetést részesíti előnyben tízből négy válaszadó (38%), ami alapvetően az etikai kétségeknek tudható be. Szintén erre utal, hogy a technológia elméleti hátterének és felhasználási lehetőségeinek mélyebb megértését, valamint a kockázatok felmérését tartja fontosnak a megkérdezettek közel háromnegyede (73% és 69%), míg több mint felük (52%) aggódik amiatt, hogy az AI-alkalmazások munkahelyeket szüntethetnek meg.
„Minden új technológia bevezetése súlyos kiberbiztonsági kockázatot jelent, különösen igaz ez a mesterséges intelligencián alapuló megoldásokra. A szervezeteknek fokozott óvatossággal kell előkészíteniük az átállást, amit a NIS2 irányelv Magyarországon is érvényben lévő szabályozása is szükségessé tesz. A biztonságos működés garantálása és a szigorú törvényi előírásoknak való megfelelés érdekében ezért egyre több vállalat fordul külső szakértőkhöz”
– mondta el Zala Mihály, az EY Magyarország kibervédelmi üzletágának vezetője.
Kapcsolódó cikkeink
Az AI és a saját márkák révén nőtt az Eroski nyeresége
A spanyol Eroski kiskereskedelmi lánc a 2025-ös pénzügyi év első…
Tovább olvasom >Az NVIDIÁ-val összefogva forradalmasítaná a szépségipart a L’Oréal
Stratégiai együttműködésre lépett a L’Oréal Groupe az NVIDIÁ-val, hogy mesterséges…
Tovább olvasom >Az utazás jövője: mesterséges intelligencia válthatja le az utazási irodákat
A turizmus világszerte robbanásszerűen növekszik, különösen Ázsiában, ahol a bővülő…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >Ismét itt a Baba Kuponhét a Rossmannál – 10% kedvezmény minden babatermékre Rossmann+ tagoknak
A Rossmann elkötelezetten támogatja a családokat és a kisgyermekes szülőket…
Tovább olvasom >