A mesterséges intelligencia kiberbiztonsági veszélyeitől tartanak a vállalatok
Világszerte hódít a mesterséges intelligencia a cégek körében, de közben aggódnak is a bevezetésükkel járó kiberbiztonsági kockázatoktól – mutat rá az EY több mint 1400 vállalkozással készített nemzetközi kutatásából. Európában az uniós kibervédelmi irányelv (NIS2) segíti a cégeket, hogy hatékonyan vehessék fel a küzdelmet a látványosan növekvő digitális fenyegetésekkel szemben.
Forradalmi technológiának tartják a vállalatok a ChatGPT-t is hajtó generatív mesterséges intelligenciát (GenAI), a megkérdezett közel fele (43%) már befektet ilyen megoldásba. A technológiába beruházó társaságok négyötöde (80%) az alkalmazások működőképességét vizsgálja, míg ötödük (20%) már a használat előtti pilot projektek tesztelésnél tartanak. A GenAI-t leggyakrabban a munkavállalók képzésének és csapatmunkájának javításához (36%), valamint az ügyfélszolgálat és az értékesítés (35%) támogatásához alkalmazzák.
A generatív mesterséges intelligencia egyre növekvő népszerűsége ellenére a megfontolt, fokozatos bevezetést részesíti előnyben tízből négy válaszadó (38%), ami alapvetően az etikai kétségeknek tudható be. Szintén erre utal, hogy a technológia elméleti hátterének és felhasználási lehetőségeinek mélyebb megértését, valamint a kockázatok felmérését tartja fontosnak a megkérdezettek közel háromnegyede (73% és 69%), míg több mint felük (52%) aggódik amiatt, hogy az AI-alkalmazások munkahelyeket szüntethetnek meg.
„Minden új technológia bevezetése súlyos kiberbiztonsági kockázatot jelent, különösen igaz ez a mesterséges intelligencián alapuló megoldásokra. A szervezeteknek fokozott óvatossággal kell előkészíteniük az átállást, amit a NIS2 irányelv Magyarországon is érvényben lévő szabályozása is szükségessé tesz. A biztonságos működés garantálása és a szigorú törvényi előírásoknak való megfelelés érdekében ezért egyre több vállalat fordul külső szakértőkhöz”
– mondta el Zala Mihály, az EY Magyarország kibervédelmi üzletágának vezetője.
Kapcsolódó cikkeink
K&H: megjelentek a tiktokos csalók
Az adathalászok nem kérnek személyit az áldozataiktól – bárkit célba…
Tovább olvasom >Kollár Csaba: „Humanista vagyok, de nagyon szeretem az AI-t” – Folytatódik a Trade magazin Business Podcastja
Kollár Csaba kibernetikus és jövőkutató szerint, akivel Krizsó Szilvia beszélgetett…
Tovább olvasom >AI-alapú automatát tesztel a Coca-Cola
A Coca-Cola az ausztráliai Sydney repülőterén mutatta be legújabb fejlesztését,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Terjednek a sötét mintázatok az e-kereskedelemben – és gyakoribb ellenük a hatósági fellépés is
Sürgetés, nyomásgyakorlás, költségek elrejtése vagy „csepegtetése” – egyre gyakrabban alkalmazzák…
Tovább olvasom >Történelmi csúcson a vállalati fúziók – gyorsabb eljárásokkal, mesterséges intelligenciával dolgozik a GVH
2024-ben rekordszámú vállalati összefonódás történt Magyarországon, az érintett cégek összesített…
Tovább olvasom >Fagy sújtotta a hazai gyümölcsösöket – áremelkedéssel és kínálati hiánnyal indul a szezon
Május beköszöntével egyre több szezonális gyümölcs jelenik meg a boltokban…
Tovább olvasom >